تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار بمب در قاهره 13 مجروح بر جای گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انفجار بمب در قاهره 13 مجروح بر جای گذاشت تهران - ایرنا - وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب در نیمه شب گذشته در مرکز قاهره ، دست کم 13 نفر مجروح شدند.


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری مصری "الیوم السابع"، تروریست ها یک بمب دست ساز را که زیر یک نرده فلزی در محلی پر تردد جاسازی کرده بودند، منفجر کردند .
"خالد الخطیب" یکی از مسوولان ارشد وزارت بهداشت مصر در این خصوص گفت : این بمب در نزدیکی دادگاه عالی و ورودی یک ایستگاه قطار شهری (مترو) کار گذاشته شده بود و ظاهرا هدف این حمله ، نیروهای پلیس بودند و بر اثر آن شماری از شهروندان و از جمله یک زن باردار زخمی شدند .
وی افزود که حال سه نفر از این زخمی ها وخیم است .
گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک افسر ارشد پلیس در این انفجار بود .
شاهدان عینی صدای این انفجار را بسیار زیاد عنوان کردند، اما گفتند که چون نیمه شب بود ، این انفجار تلفات کمتری داشت .
پس از این انفجار، پلیس قاهره با استفاده از سگ های آموزش دیده برای یافتن مواد منفجره به بررسی منطقه پرداخت تا اگر مواد منفجره دیگری در این محل باشد، آن را کشف کند .
پس از این حادثه، پلیس مصر منطقه انفجار بمب را به روی خبرنگاران و رهگذران بست تا تجسس درباره وجود بمب های احتمالی دیگر انجام شود.
این حمله نخستین حمله جدی پس از انفجار بمب در 21 سپتامبر مقابل مقر وزارت خارجه مصر بود که موجب مرگ دو نیروی پلیس شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آن حمله را گروه موسوم به "اجناد مصر" بر عهده گرفت و گفت که به انتقام مرگ صدها طرفدار "محمد مرسی" رییس جمهوری پیشین در درگیری های پس از برکناری وی، دست به این بمب گذاری زده است.
ماه گذشته نیز گروه "انصار بیت المقدس " مسوولیت دو حمله به نیروهای نظامی مصر را در "سینا" بر عهده گرفت . بر اثر این دو حمله 17 سرباز مصری کشته شدند .
خاورم **2041**1651


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن