تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805365047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درگیری گسترده اوکراینی ها در حوالی پارلمان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
درگیری گسترده اوکراینی ها در حوالی پارلمان




امروز (سه شنبه) نزدیک به هشت هزار معترض با پلیس اوکراین در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در شهر کی‌یف درگیر شده و به سوی ساختمان پارلمان سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب و با تفنگ بادی گلوله شلیک کردند.





ایسنا: امروز (سه شنبه) نزدیک به هشت هزار معترض با پلیس اوکراین در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور در شهر کی‌یف درگیر شده و به سوی ساختمان پارلمان سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب و با تفنگ بادی گلوله شلیک کردند.

این معترضان که بسیاری از آن‌ها ماسک به صورت داشته باتوم، چماق و زنجیر در دست داشتند و در نزدیکی ورودی اصلی ساختمان پارلمان اوکراین تجمع کرده و پس از آن به سوی ساختمان اشیا مختلف پرتاب کردند.

نمایندگان پارلمان اوکراین که در جدیدترین اقدام قوانین مبارزه با فساد را تصویب کرده و به وزیر دفاع جدید این کشور رای دادند به دلیل بی‌نظمی در خارج از ساختمان پارلمان به تعطیلات رفتند.

امروز پارلمان اوکراین آخرین روز خود را پیش از انتخاباتی که قرار است در تاریخ 26 اکتبر برگزار شود سپری کرد. مشخص نیست که خواسته‌های این معترضان چه بوده است. برخی از این معترضان از عنوان اینکه وابسته به چه نیروی سیاسی هستند خودداری کردند.

زوریان شکیریاک دستیار وزیر کشور اوکراین گفت: این اقدامات، اقداماتی تحریک آمیز به هدف از بین ثبات وضعیت در اوکراین بودند. در پی اقدامات معترضان علیه پارلمان اوکراین بخش عمده پنجره‌های طبقه نخست ساختمان شکسته شدند. اوایل امروز حزب ملی‌گرای سوو بودا با تشکیل جلسه‌ای در نزدیکی پارلمان اوکراین از نمایندگان این پارلمان خواست به یکی از نیروهای ملی‌گرای این کشور مربوط به زمان جنگ جهانی دوم که نام آن ارتش شبه نظامی اوکراین است و با اشغالگران نازی و نیروهای شوروری سابق جنگیده وضعیت ویژه اعطا کنند. با این حال حزب سووبودا گفت که اعضای آن هیچ ارتباطی با معترضان نداشته‌اند.

از طرف دیگر یک گروه ملی‌گرای راست افراطی اوکراین به نام بخش راست نیز گفت که افراد آن در این اعتراضات شرکت‌ نکرده‌اند.

آنتون گراش چنکو مشاور وزیر کشور اوکراین گفت: در این درگیری‌ها 15 مامور پلیس مجروح شده و نیروهای پلیس 50 آشوب طلب را بازداشت کردند.

وی اعلام داشت: درنتیجه فعالیت‌های غیرقانونی اغتشاش‌گران 15 مامور پلیس بالغ شده‌اند و بالغ بر 50 تن از عاملان این اقدامات تحریک‌آمیز در نزدیکی پارلمان اوکراین بازداشت شده‌اند و پلیس به بازداشت برهم‌زنندگان نظم عمومی ادامه می‌دهد.

پلیس کی یف اعلام کرد: در این اعتراضات 8 هزار تن شرکت کرده‌اند. آن گونه که گزارش شده این آشوب‌ها پس از آن آغاز شد که پارلمان اوکراین از تصویب لایحه اعطای وضعیت ویژه به گروه ملی گرای ارتش شبه نظامی اوکراین خودداری کرد.

آلکساندر تورچینف رییس پارلمان اوکراین در اقدامی که نقض رویه‌های قانونی به حساب می‌آمد 7 بار تلاش کرد تا این لایحه را مورد رای گیری قرار دهد و هر بار نیز نتوانست 226 رای لازم را کسب کند. پس از این رخداد گروهی از افراد که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند پرچم‌های حزب ملی‌گرای سوو بودا را به تن داشتند به سوی ساختمان پارلمان سنگ و بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند.

از طرف دیگر در تحولات شرق اوکراین در 24 ساعت گذشته به رغم آتش‌بس میان نیروهای دولتی و جدایی طلب هفت سرباز ارتش اوکراین کشته شدند.

سخنگوی ارتش اوکراین اظهار داشت که از این هفت تن، شش نفر در انفجار دو مین جان باختند و این مین‌ها توسط جدایی‌طلبان حامی روسیه در مناطق مرزی این کشور با روسیه که تحت کنترل شورشیان کار گذاشته شده بودند.







تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن