تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت اطلاعات در عرصه ايجاد امنيت اقتصادي فعاليت جدي دارد/ قرار گرفتن اقدامات داعش در چتر اطلاعات ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۰ب.ظ)
علوي تاکيد کرد: وزارت اطلاعات در عرصه ايجاد امنيت اقتصادي فعاليت جدي دارد/ قرار گرفتن اقدامات داعش در چتر اطلاعات ايران متن يک جامعه و پويايي و بالندگي آن يک اقتصاد شکوفا مي‌طلبد و در همين راستا وزارت اطلاعات در عرصه ايجاد امنيت اقتصادي فعاليت جدي دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حجت‌ الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات در نشست خبري که عصر امروز برگزار شد با بيان اين مطلب تصريح کرد: در زمينه صلاحيت امنيتي کساني که پيش از تصدي مسئوليت و سمت هاي آنها از وزارت اطلاعات استعلام گرفته مي شود، وزارتخانه يک امانتدار است.
وي افزود: کسي که مي خواهد عهده‌ دار مسئوليتي در نظام اسلامي باشد بايد اهليتيش مشخص باشد و مشخص کردن اهليت امنيتي آن شخص نيز بر عهده وزارت اطلاعات است.
وزير اطلاعات با اشاره به دشواري فعاليت در اين وزارتخانه در رابطه با مشخص کردن صلاحيت اشخاص اظهارکرد: براي اين منظور دو مسئوليت سنگين بر عهده ماست که نخست مسئوليت نظام مقدس جمهوري اسلامي است که بايد به دست افراد با صلاحيت باشد و دوم حفظ حيثيت و آبروي افراد است.
حجت الاسلام علوي در پاسخ به اين سوال که مهمترين اهداف سياسي، اجتماعي، ‌اقتصادي و فرهنگي سرويس‌هاي بيگانه در ايران چيست؟، خاطرنشان کرد: سرويس‌هاي جاسوسي در جهت آسيب وارد کردن به منافع نظام مقدس جمهوري اسلامي انواع تدابير خود را به کار مي‌گيرند تا به نظام مقدس جمهوري اسلامي ضربه وارد کنند.
وي افزود: برخي از سرويس‌ها همانند موساد، MI6 يا CIA و کشورهايي که با ايران خصومت دارند به دنبال اين اهداف منفي خود در ايران هستند.
وي ادامه داد: در حال حاضر وظيفه دستگاه اطلاعاتي کشور اين است که هوشياري خود را حفظ کرده و عناصري که اين سرويس ها با آنها در ارتباط هستند را شناسايي کند.
وي مهم ترين اهداف سرويس هاي جاسوسي را صنايع هسته‌اي، صنايع دفاعي، صنايع موشکي و تکنولوژي‌هاي پيشرفته کشور دانست.
وزير اطلاعات با بيان اينکه " هر کسي که در جهت دامن زدن به اختلاف ميان مذاهب اسلامي نقش ايفا کند دانسته يا ندانسته در زمين دشمن است" بيان کرد: همانگونه که رهبري فرمودند ايجاد اختلاف بين فرق اسلامي اعم از شيعه و سني از مهمترين اهداف دشمنان اسلام است.
وي در خصوص اقدامات وزارت اطلاعات در رابطه با گروهک داعش بيان کرد: به اين خاطر که گروهک داعش در خارج از مرزهاي کشور است نمي‌توان انتظار داشت اشرافي که در کشور خود داريم بر روي آن داشته باشيم اما بيرون از مرزهاي ما بودن، دليل بر عدم اشراف نيست زيرا تهديدات داعش هر چند مستقيم مورد توجه سوريه و عراق است اما مواضع ملي ما را تهديد به خطر مي‌کند و دستگاه‌هاي امنيتي بايد ناگزير درباره آنها حساسيت داشته باشند.
وي تاکيد کرد: در حال حاضر اقدامات داعش در چتر اطلاعات ايران قرار دارد. هر زمان که احساس شود گروهک داعش مصالح کشور را هدف قرار گرفته است آن اهداف را شناسايي کرده و با آن مقابله خواهيم کرد.
حجت الاسلام علوي خاطرنشان کرد: متن يک جامعه و پويايي و بالندگي آن يک اقتصاد شکوفا مي‌طلبد. براي نشاط اقتصادي بايد امنيت اقتصادي فراهم شود و وزارت اطلاعات در عرصه ايجاد امنيت اقتصادي فعاليت جدي دارد؛ تاکنون اين وزارت تلاش کرده هر جا ناامني در زمينه سرمايه‌گذاري بوده برطرف کند.
وي اذعان کرد: کساني که به خاطر سرمايه علمي و اقتصادي وارد کشور شده يا خارج مي‌شوند هيچ‌گاه مورد تعرض اطلاعاتي ما قرار نمي‌گيرند و نا امني براي آنها وجود ندارد.
وزير اطلاعات در رابطه با عملکرد اين وزارتخانه در ماجراي بابک زنجاني تصريح کرد: پيش از بازداشت بابک زنجاني مذاکراتي را با وي داشتيم و او ابتدا اعلام کرد که در تاجيکستان و روسيه پول‌هايي دارد که مي‌تواند بدهي خود را پرداخت کند، اما اظهارات او تو خالي بود و در نهايت وي به دستگاه قضا سپرده شد.
وزير اطلاعات تاکيد کرد: ما همکاري تنگاتنگي با قوه قضائيه در اين زمينه داشتيم و اطلاعات لازم را منتقل کرديم.
وي در رابطه با اقدامات صورت گرفته شده براي حفاظت از دانشمندان هسته‌اي گفت: در اين زمينه شوراي امنيت کشور تصميم مي‌گيرد که از چه کساني و با چه سطحي حفاظت صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن