تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798719375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر اطلاعات: تمایلات شخصی در تصمیمات وزارت اطلاعات دخالت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزیر اطلاعات: تمایلات شخصی در تصمیمات وزارت اطلاعات دخالت ندارد
وزیر اطلاعات تاکید کرد که وزارتخانه متبوع‌اش تمایلات شخصی را در تصمیم‌های خود دخالت نخواهد داد.
آفتاب: وزارت اطلاعات از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شکایت نکرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی بعد از ظهر روز سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ داد و در پاسخ به سوالی درباره دلایل پس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات در مورد تخلفات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با تاکید بر این‌که «وزارت اطلاعات در این‌گونه مطالب کاملا فرامرزی عمل می‌کند» گفت: کارکنان وزارت اطلاعات وقتی وارد این وزارتخانه می‌شوند دو چیز را در کازیوی جلوی درب گذاشته و وارد وزارتخانه می‌شوند یکی موبایل خود و دیگری تمایلات سیاسی‌شان.

وی با تاکید بر این‌که «برای ما نیت‌ها،‌عنوان‌ها، خوشنامی‌ها و بدنامی‌ها مهم نیست» تاکید کرد: این امور مربوط به مراجع ذی‌صلاح خود است، ما کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهیم. ما این‌جا نمی‌ توانیم تمایلات شخصی را در تشخیص خود دخالت دهیم و در کار خود به گرایش‌های سیاسی افراد کاری نداریم.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «اوزارت اطلاعات شکایتی از انجمن صنفی روزنامه نگاران نداشته تا آن را پس بگیرد» وظایف این وزارتخانه در تهیه اطلاعات مورد نیاز در مباحث امنیتی برای دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضاییه را یاد آور شد و ادامه داد: ما در پرونده‌ها با نگاه حرفه‌ای بررسی‌های خود را انجام می دهیم تا مشخص شود آنچ‌ه که عنوان شده صحت دارد یا نه. حال اگر در پرونده‌ای اتهامی باشد که صحت آن برای ما احراز نشود، وظیفه شرعی خود می‌دانیم که آن را به دستگاه قضایی اطلاع دهیم.

وزیر اطلاعات همچنین از بررسی موردی در وزارتخانه متبوع خود خبر داد که بعد از احراز نشدن اتهامات فرد، موضوع از طریق قائم مقام وزارت به دفتر مقام معظم رهبری خبر داده شد و از آن‌جا نیز اعلام شد که وزارتخانه وظیفه شرعی دارد این مسئله را به دستگاه قضایی اعلام کند.

وی درباره وضعیت انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز تاکید کرد: هر انجمن صنفی اگر در چارچوب‌های صنفی عمل نکند مسوولی دارد اعم از وزارت کشور، ارشاد و آموزش و پرورش که باید با آن برخورد کنیم و در صورتی که آن انجمن صنفی فعالیت ضدامنیتی داشته باشد وزارت اطلاعات وارد می‌شود. غیرممکن است مجموعه‌ای مشکل امنیتی داشته باشد و وزارت از آن شکایتی کرده باشد و پس گرفته شود.

مسوولیت‌های نظام را باید به اهلش سپرد

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره روند تأئید صلاحیت افراد برای تصدی پست‌های مدیریتی با یادآوری این‌که «وزارت اطلاعات در زمینه بررسی صلاحیت امنیتی کسانی که صلاحیت‌شان برای تصدی مسئولیتی در نظام مورد استعلام قرار می‌گیرد امانتدار است» گفت:‌ کسی که می‌خواهد مسئولیتی در نظام عهده‌دار شود اهلیت‌اش باید مسلم شود که بخشی از آن اهلیت،‌ اهلیت امنیتی است. ما دو مسئولیت سنگین در حوزه داریم؛ یکی از آن‌ها سپردن مسئولیت‌های نظام به افراد دارای صلاحیت است و دیگری حفظ آبرو و حیث اجتماعی افراد؛ چراکه نمی‌توان با ارائه یک گزارش با آبرو و حیثیت آن‌ها بازی کرد.

علوی با تاکید بر «مشی افراد در حفظ حیثیت و آبروی افرادی که صلاحیت‌شان برای تصدی پست‌های مدیریتی مورد استعلام قرار می‌گیرد» گفت: وزارت مسئله تأئید صلاحیت افراد را از حوزه کار فردی سازمان خارج کرده و صورت جمعی به آن داده است. نظامنامه‌ای را تنظیم کرده؛ نظامنامه‌ای که هم صلاحیت را بررسی و هم از آسیب دیدن آبروی افراد جلوگیری می‌کند.

وی همچنین از تشکیل شورایی خبرداد که در آن‌ها حتی موارد استعلام‌های منفی نیز با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا چنانچه امکانی برای تائید صلاحیت فرد وجود ندارد، مورد اعلام شود.

وی تاکید کرد: طرح وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت افرادی که برای تصدی پست‌های مدیریتی مورد استعلام قرار می‌گیرند این است که در کنار این‌که کمتر آسیب به حیثیت افراد وارد شود، شأن و جایگاه پست‌های نظام جمهوری اسلامی حفظ و به دست انسان‌های شایسته سپرده شود.

ادامه دارد ...




تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن