تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798668408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات بر اساس اهلیت امنیتی تعیین صلاحیت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات بر اساس اهلیت امنیتی تعیین صلاحیت می کند
حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: وقتی عهده دارمسوولیتی در نظام اسلامی می شوند تشخیص اهلیت آن از نظر امنیتی بر عهده وزارت اطلاعات است و از نظر اهلیت سیاسی و مدیریتی بر عهده سایر دستگاه های مربوطه است.
به گزارش نامه‌نیوز علوی در نشست خبری که امروز برگزار شد درخصوص روند تایید صلاحیت افراد برای پست مدیریتی اظهار داشت: وزارت اطلاعات در این زمینه یک امانت دار است و همانطور که قرآن امر می کند که امانت را به اهل آن بسپارید وقتی عهده دارمسوولیتی در نظام اسلامی می شوند تشخیص اهلیت آن از نظر امنیتی بر عهده وزارت اطلاعات و از نظر اهلیت سیاسی و مدیریتی بر عهده سایر دستگاه های مربوطه است البته در زمینه سیاسی در بخش هایی که به امنیتی مربوط می شود با وزارت اطلاعات مرتبط هستند.

** نمی شود آبروی افراد را بازیچه قرار داد

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات در این زمینه دو مسوولیت سنگین دارد، از سویی مسوولیت های جمهوری اسلامی به افرادی واگذار شود که صلاحیت داشته باشند و از طرف دیگر آبروی افراد و کسانی که برای تصدی مسوولیت ها معرفی شده اند، حفظ شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: این افراد شخصیت، حیثیت و آبروی اجتماعی دارند و اینها سرمایه ای برای ما هستند و نمی شود با کمترین گزارشی با آبروی آنها بازی کرد، بنابر این تلاش ما این است که حیثیت افراد حفظ شود.

علوی تصریح کرد: نمی شود آبروی افراد را بازیچه قرار داد و حتی اگر افرادی از نظر اجتماعی دارای جایگاه پایینی باشند از نظر ارزش های دینی جایگاه او بالاست و وزارت اطلاعات باید آبروی افراد را حفظ کند.

** تدوین نظامنامه برای جلوگیری از آسیب به آبروی افراد

وزیر اطلاعات افزود: از سوی دیگر این وزارتخانه از این جهت که مسوولیت ها در اختیار افراد فاقد صلاحیت قرار نگیرد، مسوولیت سنگینی بر عهده دارد. از این رو تلاش کرده ایم احراز صلاحیت ها را از حوزه فردی کارکنان خارج کرده و به آن ماهیت کار جمعی بدهیم.

به گفته علوی در همین راستا در سال گذشته نظامنامه ای تنظیم شده است که به دقت صلاحیت افراد را ارزیابی کرده و از آسیب های احتمالی به آبروی افراد جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ارایه پاسخ منفی استعلام ها توسط شورای تعیین صلاحیت پیش بینی شده است که موارد استعلام در آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و اگر در مواردی واقعا راهی برای احراز صلاحیت وجود نداشته باشد، این شورا نظر خود را به نحوی اعلام می کند که کمترین آسیب حیثیتی به افراد وارد شود و مسولیت های نظام هم حتی المقدور در اختیار افراد فاقد صلاحیت قرار نگیرد .

** عملکرد وزارت اطلاعات در پرونده بابک زنجانی

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بازداشت مدیران نفتی و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه گفت: پرونده از زمانی که وزارت اطلاعات متوجه این حق کشی نسبت به مردم شد و متوجه شد که بیش از 8 هزار میلیارد تومان از بیت المال مورد دستبرد قرار گرفته با حساسیت مساله را دنبال کرد و مقدمات انتقال پرونده به دستگاه قضایی را فراهم کرد.

علوی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه پرونده به دستگاه قضایی کشیده شود، وزارت اطلاعات با زنجانی مذاکراتی داشت، او ادعا می کند در تاجیکستان پول دارد اما ما بررسی کردیم و دیدیم ادعای او صحت ندارد. بعد از آن ادعا کرد که در روسیه اموال و پول دارد و ما بررسی کردیم و دیدیم که این اظهارات هم صحت ندارد و حرف های او توخالی از آب درآمد.

علوی ادامه اد: این اطلاعات به دستگاه قضایی و سایر دستگاه های مرتبط انتقال داده شد و در زمانی که پرونده در اختیار دستگاه قضایی بوده است وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگی با این قوه داشته و اطلاعات را در اختیار آن قرار داد تا امکان استیفای حقوق ملت را فراهم کند.

وی تصریح کرد: طبیعی است در این میان آلودگی هایی برای رگه هایی از مدیران شکل بگیرد که همه این مدیران مربوط به قبل از این دولت بوده اند و وقتی مشخص شد این افراد در قضایا موثر بودند اطلاعات آن هم در اختیار وزارت نفت و هم در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.




منبع: ایرنا


۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن