تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798676076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشيه ها نبايد بر روي طرح تحول که مورد تدييد کل نظام است، سايه بيندازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۲۰ب.ظ)
معاون درمان وزارت بهداشت: حاشيه ها نبايد بر روي طرح تحول که مورد تدييد کل نظام است، سايه بيندازد دکتر محمد آقاجاني گفت: حاشيه ها نبايد بر روي طرح تحول نظام سلامت که مورد تأييد کل نظام است، سايه بيندازد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: اجراي طرح تحول نظام سلامت سرمايه اجتماعي بزرگي براي نظام سلامت ايجاد کرد و اين ديدگاه مقامات عالي رتبه نظام جمهوري اسلامي است.
به گفته دکتر محمد آقاجاني پشتيباني بي دريغ و استثنايي مقام معظم رهبري از اين طرح مي تواند تضمين کننده منافع آحاد مردم باشد. ضمن اين که بعد از انقلاب اسلامي طرحي به طور خاص و با اين جديت تعريف و اجرا نشده بود.
وي با اشاره به اين که در در اين دولت سلامت جزو سه اولويت اصلي است، ادامه داد: صيانت از اين رويکرد دولت به حوزه سلامت بسيار مهم است و همگي بايد با تمام توان قدم هاي بزرگي در راستاي تحقق اهداف طرح تحول سلامت برداريم.
دکتر آقاجاني تصريح کرد: لزوما در راستاي اجراي طرح تحول سلامت، عقايد و نظرات تمامي دست اندرکاران اين حوزه يکي نيست ولي بايد از تمام اين نظرات استفاده کرد ضمن اين که بنا به تأکيد مقام معظم رهبري محوريت تمام تصميمات با شخص وزير بهداشت است و همه بايد به ايشان تأسي کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بيان اين که پذيرفتن اين محوريت و حرکت حول آن، ضامن به سرانجام رسيدن نظام سلامت است، افزود: تصميمات و اقدامات ما در حاشيه اين محوريت نبايد بر روي طرح تحول نظام سلامت که مورد تأييد و تقدير 241 نماينده مجلس شوراي اسلامي است، سايه بيندازد.
وي با اشاره به نظرسنجي ائمه جمعه و استانداران در مورد ميزان رضايت مردم از طرح تحول سلامت گفت: قريب به 82 درصد مردم در اين نظرسنجي ها از طرح رضايت کامل دارند و اين ميزان از رضايت قاطبه مردم، در واقع يک سرمايه عمومي براي حاکميت محسوب مي شود که فراتر از حوزه سلامت است.
به گفته دکتر آقاجاني در دولت قبل بحث استخدام 20 هزار نيروي پرستار مطرح بود، ولي؛ اين طرح به جايي نرسيد و منجر به کمبود شديد نيروي پرستار شد. ولي در دولت يازدهم تلاش خواهيم كرد اين كمبود را جبران كنيم.
وي تأکيد کرد: با اين حال انکار نمي کنيم که درحال حاضر نسبت نيروي پرستار به تخت کاملا ناعادلانه است و اگر قرار است طرح تحول نظام سلامت به نتيجه غايي برسد، بايد اين کمبود را جبران کنيم.
دکتر آقاجاني تصريح کرد: البته در اين دولت امکان استخدام نيروي انساني وجود ندارد، ولي؛ به هر طريق و با هر مجوزي بايد نيروي کافي پرستار به شبکه بهداشت و درمان تزريق شود.
وي با تأکيد بر اين که قرار است معوقات و کارانه هاي اين قشر را به روز کنيم، خاطرنشان کرد: امروز بيش از 70 درصد بيمارستان ها هيچ گونه بدهي به پرسنل ندارند و مابقي بيمارستان ها نيز تا هفته هاي آينده معوقات را به روز خواهند کرد. ضمن اين که سامانه اي براي پرستاران و پرسنل غيرپزشک تعريف شده تا در مورد نحوه به روز شدن معوقات يا کارانه ها به وزارت بهداشت از طريق اين سامانه گزارش دهند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بيان اين که کتاب جديد ارزش گذاري نسبي خدمات سلامت تنها مخصوص پزشکان نيست، ادامه داد: به هر ميزان ارزش نسبي خدمات پزشکي طبق اين کتاب افزايش يابد، غيرپزشکان نيز در منافع آن سهيم هستند. البته ايجاد عدالت در نظام پرداخت ها را نبايد فراموش کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اين که قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري قريب به 7 سال است که تدوين شده، گفت: اين قانون يک حرکت نوين براي رسيدن به عدالت در نظام پرداختي پرستاران است، ولي؛ اجرايي شدن آن به يک طرح آزمايشي موفق در برخي بيمارستان ها نياز دارد.
دکتر آقاجاني با اشاره به اين که بايد با تمرکز به سوي بهبود وضعيت پرستاران برويم، خاطرنشان کرد: در اين راستا اهدافمان را بايد به طور تدريجي طي کنيم چون يک شبه به جايي نخواهيم رسيد. ضمن اين که بايد براي رسيدن به اهداف مشترک با جامعه پرستاري گام هاي جدي برداريم.
وي تأکيد کرد: منابع بيمارستان ها بايد طوري مديريت و بازتوزيع شود که معيشت پرستاران بهبود يابد و نظام پرداخت آنها مبتني بر عملکرد باشد و هم پزشک به درآمد محدود قانع شده و پول اضافي از بيمار اخذ نکند.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به همکاري سازمان نظام پرستاري با وزارت بهداشت به منظور تقويت آموزش نيروي پرستار جهت جبران کمبود اين نيروها، اضافه کرد: براي تقويت آموزش پرستاران بايد ظرفيت سازي کافي صورت گيرد. ضمن اين که ارتقاء کيفيت خدمات پرستاري نيز بايد با جديت بيشتري دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن