تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805297564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز 1+5 موضوع هسته‌اي ايران را به رسميت مي‌شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امروز 1+5 موضوع هسته‌اي ايران را به رسميت مي‌شناسد
امروز 1+5 قبول كرده موضوع هسته‌اي ايران را به رسميت بشناسد. مباحثي كه چند سال پيش مطرح بود مبني براينكه ايران غني‌سازي را انجام دهد يا خير محل بحث نيست.


به گزارش فارس، حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان در گفت‌وگوي ويژه تلويزيوني خود از شبكه يك سيما با تبريك عيد سعيد غدير به ملت ايران و مسلمانان جهان در پاسخ به سؤال مجري برنامه در مورد تفاوت زياد نرخ رشد اقتصادي از خردادماه سال گذشته با خرداد سال جاري گفت: ما از آغاز دولت با ركود و تورم مواجه بوديم كه حل آن به سادگي امكانپذير نبود.
وي تصريح كرد: همه كارهايي كه دولت انجام داده است با مشورت صاحب‌نظران و متخصصان بوده است و اگر ياري آنان، كمك همه و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري نبود امروز به اين نقطه نمي‌رسيديم.

   اولين بخشي كه از ركود خارج شد نفت بود
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ما آثار خروج از ركود را از زمستان سال گذشته مشاهده مي‌كنيم، گفت: ‌اولين بخشي كه از ركود خارج شد نفت بود كه شايد ابتداي شروع ركود نيز از همين بخش صورت گرفته باشد.

  دولت به وعده‌ خود مبني بر تعامل سازنده با جهان پايبند است
روحاني با بيان اينكه دولت به وعده‌هاي انتخاباتي خود مبني بر تعامل سازنده با جهان پايبند است، تصريح كرد: بحث هسته‌اي يك مسئله جزء در جهان است، اگر اكنون به يك اجلاس بين‌المللي مي‌رويم كشوري نيست كه داوطلب صحبت با ايران نباشد، همه داوطلب هستند و شايد نخواهيم با يك كشور صحبت كنيم اما پيش از اين زبان كشورها نصيحت بود و اكنون سؤال است و آنان درباره مسائل مختلف منطقه مي‌پرسند بنابراين سياست خارجي يك گام به جلو برداشته است و در قدم‌ اول موفق شده‌ايم. رئيس‌جمهور كشورمان با بيان اينكه قدم اول را برداشته‌ايم و توافق نهايي را در پيش داريم، تصريح كرد: اين موضوعي است كه 12 سال محل بحث بوده است و از سال 81 شروع شد بنابراين اين امري نيست كه يك روز يا يك ماهه حل شود.
 
 در كليات مسئله با 1+5 به اتفاق نظر رسيده‌ايم
روحاني با بيان اينكه در كليات مسئله با 1+5 به اتفاق‌نظر رسيده‌ايم، اظهار داشت: مسائل جزئي نيز در اين زمينه وجود دارد كه من نمي‌گويم از اهميت برخوردار نيست اما امروز 1+5 قبول كرده موضوع هسته‌اي ايران را به رسميت بشناسد و مباحثي كه چند سال پيش مطرح بود مبني براينكه ايران غني‌سازي را انجام دهد يا خير محل بحث نيست و در كليت مسئله توافقاتي حاصل شده است. وي با بيان اينكه در نطنز بايد غني‌سازي شود، در اينكه فردو مركزي هست براي ايران جاي بحث نيست. در اينكه در اراك نيروگاه مي‌خواهيم بحثي نيست حالا اينكه چگونه باشد داريم بحث مي‌كنيم، گفت: هيچ‌كس اكنون به دنبال اين نيست كه ايران غني‌سازي نداشته باشد، بحث فراموش شده‌اي است و حتي اكنون مسائلي مطرح مي‌شود كه ايران در ساير تكنولوژي‌هاي مدرن هسته‌اي نيز سهيم باشد و اين امر در گفت‌وگو با كشورهاي 1+5 مطرح شده است.
روحاني ادامه داد: اين امر را در سفر اخيري كه به نيويورك داشتيم با فرانسه مطرح كرديم و اين امر مطرح شد كه بعد از توافق، ايران از فناوري‌هاي مدرن هسته‌اي نيز برخوردار باشد بنابراين تمام مسئله هسته‌اي بحث غني‌سازي نيست بلكه مسئله اين است كه ايران همه فناوري‌هاي دنيا را داشته باشد. رئيس‌جمهور كشورمان اظهارداشت: خوشبختانه مسائل اقتصادي در كشور ما پيش از آنكه تحريم‌ها به طور كامل برداشته شود و به توافق نهايي برسيم روند رو به ‌رشدي دارد و از ركود عبور كرده‌ايم كه در اين امر ترديدي وجود ندارد.

   مردم بدانند تا رسيدن به رونق مطلوب فاصله داريم
روحاني خاطرنشان كرد: مردم بايد بدانند تا رسيدن به رونق مطلوب فاصله داريم. اين امر به تدريج مثبت شده است و اين حركت ادامه خواهد داشت. وي با بيان اينكه موفقيت‌هاي حاصله ناشي از حمايت ملت ايران است، تصريح كرد: ما به عنوان نماينده ايران در مذاكرات حضور پيدا كرديم و اگر حمايت رهبري و تفاهم بين قواي سه‌گانه وجود نداشت مشكل داشتيم اما موضوع هسته‌اي موضوعي بازگشت‌ناپذير است و اكنون به شرايط خوبي رسيده‌ايم و من فكر مي‌كنم در 40 روز باقيمانده مسائل مطرح قابل حل و فصل نهايي است.
روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته‌اي ايران و كشورهاي 1+5 گفت: من به ملت بزرگ ايران مي‌گويم دنيا قبول كرده است كه ايران بايد فناوري هسته‌اي داشته باشد، هم پذيرفته كه اين مسئله از طريق مذاكرات حل شود و همه قبول كرده‌اند كه اين مذاكره بايد از طريق برد- برد حل شود. وي افزود: ما در شانگهاي و نيويورك با تمام كشورهاي 1+5 به جز آن يكي ملاقات كرديم كه ملاقات با اين چهار كشور در سطح سران بود. تمام آنها به اين مسئله اذعان كردند كه ديگر ما خسته شده‌ايم و بايد تمام كنيم.
رئيس‌جمهور ادامه داد: همه اينها نشان مي‌دهد كه شرايط عوض شده است و ملت ما شرايط را عوض كرده‌اند. روحاني گفت: ما اميدواريم مسئله در مسير حل خودش و به نفع تمام طرفين قرار بگيرد همه توان خود را در اين راه بكار گرفته‌ايم و بكار خواهيم گرفت. وي درباره بحث خروج از ركود تصريح كرد: ما علائم زيادي در خصوص خروج از ركود داريم. نه تنها محاسبات مراكز رسمي ما بلكه در شش ماه اول امسال رشد صادرات و واردات را ملاحظه كنيد، اين رشد، رشد قابل ملاحظه‌اي است. روحاني در پاسخ به سؤالي درباره اينكه دولت به بهانه مهار تورم به ركود دامن زده است، گفت: من فكر مي‌كنم اين نقدها بايد به دولت ادامه پيدا كند. دانشمندان، ‌صاحب‌نظران و دانشگاهيان ما براي خود من با لحن تند نامه مي‌نويسند و من از آن استقبال مي‌كنم چراكه به وظيفه خود عمل مي‌كنم خيلي‌ها به من نوشته بودند كه مسير كارشناسان شما اشتباه است، شما اول به دنبال كنترل تورم رفتيد و اين به معناي اين است كه ركود هيچ موقع حل نخواهد شد و شما بايد اول به سراغ حل مشكل ركود مي‌رفتيد.
 
 اسب سركش تورم را مهار كرديم
وي با اشاره به گلايه برخي از مردم در خصوص اينكه گلايه مردم درخصوص كاهش تورم اين است كه اجناس در مغازه‌ها ارزان شود، ادامه داد: تورم رشد شتابنده‌اي داشت و ما اين اسب سركش را مهار كرديم البته اين به معناي اين نيست كه ما تورم نداريم، شما اگر آمار سال قبل را ببينيد، رشد تورم گاه 3 تا 5 درصد بود، در اين دولت رشد تورم حداكثر يك درصد بود و گاهي از ماه‌ها زير يك و بالاي يك بوده است، اما به طور متوسط يك درصد بوده است.
  20 درصد در تورم كاهش داشته‌ايم
وي افزود: تورم هم‌اكنون 20 درصد است و ما نزديك به 20 درصد در تورم كاهش داشتيم، هم‌اكنون اجناس گران‌تر مي‌شود اما با يك شيب بسيار ملايم. اگر آمارها را نگاه كنيد و با شهريور سال 92 و شهريور سال 91 مقايسه كنيد مي‌بينيد تورم گاه به 77 درصد مي‌رسد اما در شهريور امسال نسبت به شهريور سال پيش 40‌درصد نداريم، 30 درصد نداريم، تورم 11 تا 6 درصد است، پس ما تورم را كاهش داديم و مهار كرديم و همزمان توانستيم از ركود خارج شويم بنابراين حرف آن دوستاني كه مي‌گفتند دولت تورم را به نفع ركود كاهش داد، امروز فكر مي‌كنم كه قبول دارند حرف درستي نباشد.

   به شعارهايم عمل كرده‌ام
روحاني با تأكيد براينكه مردم مي‌دانند كه ما اهل شعار، اغراق و مبالغه نيستيم، بيان كرد: تا به حال هر شعاري داده‌ايم سعي كرده‌ايم به آن عمل كنيم.
وي در پاسخ به سؤال ديگر مجري برنامه در مورد عدد بيكاري، اشتغال را مسئله مهم كشور برشمرد و گفت: رشد و رونقي كه ما به دنبال آن هستيم اشتغال را در پي خواهد داشت البته معني‌اش اين نيست كه به محض اينكه از ركود خارج شديم به عدد بزرگي در حوزه اشتغال برسيم.
 
  براي اولين بار متقاضيان بيمه بيكاري در كشور كاهش يافت
وي منبع آمار اشتغال را وزارت كار دانست و افزود: براي اولين‌بار متقاضيان بيمه بيكاري در كشور كاهش يافت بنابراين بيكاري كاهش يافته يا درخواست براي بيمه‌هاي جديد براي كارفرماها افزايش يافته است.
روحاني با اشاره به اينكه وزارت كار آمار 400 هزار افزايش در امر اشتغال اعلام مي‌كند، گفت: اين آمار مربوط به 6 ماه اول امسال است و اميدوارم در 6 ماه دوم نيز به همين صورت رو به‌ جلو حركت كنيم.

  نرخ بيكاري تك‌رقمي شده است
وي با اشاره به اينكه نرخ بيكاري ما تك‌رقمي شده است نسبت به نگه داشتن اين ميزان ابراز اميدواري كرد و اظهار داشت: در زمينه تورم هدف نهايي در سال 95 تك‌رقمي شدن است و در پايان سال 94 نيز به دنبال رشد بالاي 6 درصد هستيم.
رئيس‌جمهور با ابراز اميدواري نسبت به توفيق دولت در اجراي برنامه‌هايش بيان كرد: البته احساس مردم نسبت به رشد كمي با تأخير صورت مي‌گيرد اما آمار دولت درست است زيرا ما به مردم وعده داده‌ايم كه هرچه واقعيت است به آنان بگوييم و هرجا اشتباه كرديم عذرخواهي كنيم و به اين عذرخواهي خود افتخار مي‌كنيم. روحاني در پاسخ به سؤال ديگري درباره جدي‌ترين اقدام و قدم دولت براي خروج از ركود و اينكه برخي مي‌گويند با فروش چند هزار بشكه نفت از ركود خارج ‌نمي‌شويم يا اينكه لايحه خارج از ركود با اقتصاد مقاومتي در تضاد است، گفت: ما براي خروج از ركود بسته‌اي آماده كرده‌ايم و در جلسه‌اي كه با كارآفرينان گذاشتيم من در مورد آن توضيح دادم؛ اين بسته 140 بند داشت كه بخشي از آن نياز به قانون دارد لذا در قالب لايحه‌اي به مجلس تقديم شد.

   در بخش مسكن كند حركت كرديم
رئيس‌جمهور با بيان اينكه در زمينه ريلي قدم‌هاي بزرگي برداشته‌ايم و به زودي به تركمنستان و قزاقستان وصل مي‌شود خاطرنشان كرد: در بخش‌هاي مختلفي در بحث خودرو حركت‌هاي خوبي برداشته شده است كه حركت به سمت جلو بوده و ممكن است بخش‌هايي با ركود همراه باشد، براي مثال در زمينه مسكن كند حركت كرديم اما در بيشتر بخش‌ها حركت رو به جلو بوده است.
 
  در زمينه سلامت قدم‌هاي بزرگي برداشته شده است
رئيس‌جمهور با بيان اينكه در زمينه سلامت قدم‌هاي بزرگي برداشته شده است، خاطرنشان كرد: يكي از وعده‌هايي كه دولت و من به مردم در اين زمينه داديم، در زمينه سلامت بود كه خوشبختانه همه آنها عملياتي و اجرايي شده است و اكنون 6 ميليون و 200 هزار نفر زير پوشش درماني قرار گرفتند و درصدي ديگر نيز متقاضي هستند كه اين امر درباره آنها نيز انجام خواهد شد.
رئيس‌جمهور در پاسخ سؤالي مبني بر اينكه چه اقداماتي در زمينه فاز دوم يارانه‌ها انجام شده است، تصريح كرد: اولين مشكل بزرگي كه در اين امر داشتيم اين بود كه هدفمندي به اين امر مربوط شده بود كه حامل‌هاي انرژي را گرانتر بفروشيم و آن پول را به افراد بدهيم كه اولين مشكلي كه ما در دولت متوجه شديم آن بود كه ماهانه 2 هزار ميليارد كسري در زمينه يارانه داشتيم درحالي كه هدفمندي براي كارهاي ديگري نيز در نظر گرفته شده بود.
وي با بيان اينكه دولت به اقشار آسيب‌پذير جامعه يارانه كالايي پرداخت مي‌كند، خاطرنشان كرد: مبحث ديگري كه در اين زمينه انجام داديم امنيت غذايي براي قشر آسيب‌پذير جامعه بود كه توانستيم يارانه كالايي به آنها پرداخت كنيم كه اين امر چهار دوره پرداخت مي‌شود و يك بار آن پرداخت شده است.
روحاني در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا عزم دولت براي ادامه طرح‌هاي تحولي در نظام بهداشت همچنان ادامه دارد يا خير، گفت: ما دو طرح ديگر در حوزه سلامت داريم يكي بحث خدمات پزشكي و بهداشتي به حاشيه‌نشين‌ها است و با توجه به مشكلات بالاي اينها شروع به ساماندهي آنها كرده‌ايم. وي افزود: البته ما خدمت را مي‌خريم يعني خدمت پزشكاني را كه به اين مناطق مي‌روند مي‌خريم. رقم بسيار تكان‌دهنده است، مردمي كه در حاشيه شهرها از جمله تهران زندگي مي‌كنند به 9 ميليون نفر مي‌رسد چيزي نزديك به 10 ميليون نفر است. اين قدم دوم ما است و ما به تدريج در همه شهرها از جمله در قدم اول در شهر تبريز اجرا كرده‌ايم.
 
 در 6 ماهه اول سال بودجه عمراني را صددرصد پرداخت كرديم
روحاني افزود: در زمينه بودجه ما يك حركت خوبي كرديم و شما مي‌دانيد كه امسال در بودجه عمراني ما در شش ماهه اول بودجه عمراني استاني را صددرصد پرداخت و تخصيص داده‌ايم و در شش ماه دوم نيز ان‌شاءالله همين كار را خواهيم كرد و در مجموع در بودجه عمراني 3/3برابر بودجه عمراني سال قبل خواهد بود.
وي افزود: در بودجه استاني اين رقم به 12 برابر مي‌رسد يكي از راه‌هاي رونق همين طرح‌هاي عمراني است و ما در بخش طرح‌هاي عمراني سه برابر سال قبل بودجه اختصاص مي‌دهيم اين حركت مي‌تواند در عمران و آباداني كمك كند و هم شرايط را براي رونق آماده كند.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي درباره تعيين و تكليف پرداخت يارانه به ثروتمندان و حذف آن ادامه داد: ما در اين زمينه خيلي فكر كرديم و در جلسات مختلف با صاحب‌نظران بحث كرديم. عده‌اي از مردمي كه يارانه مي‌گيرند روشن است كه نياز ندارند و طبق قانون مي‌شود اين يارانه را قطع كرد اما اينجا مشكلي هست، عده‌اي ديگر هستند كه نياز ندارند و شناسايي آنها مشكل است. من شك ندارم كه اگر به عنوان مثال از بين 100 نفر 50 نفر را به عنوان كساني كه يارانه لازم ندارند شناسايي كنيم ممكن است وضع آن 50 نفر ديگر بهتر از حذف‌شدگان باشد اين مسئله نگراني عجيبي را در جامعه ايجاد مي‌‌كند.
وي گفت: يك راه داشت كه ما بتوانيم همه غيرنيازمندان را شناسايي كنيم كه من موافقت نكردم و آن هم سرك كشيدن به زندگي خصوصي و اموال مردم است كه ضررش بيشتر است. ممكن است يارانه‌ عده‌اي را حذف كنيم و پول آن به بخش توليد واريز شود اما اعتماد مردم در زندگي خصوصي آنها را سلب مي‌كنيم.

   امسال طرح‌هاي نيمه‌كاره تكميل خواهد شد
روحاني افزود: ان‌شاءالله امسال طرح‌هاي عمراني ما و بسياري از طرح‌هاي نيمه‌كاره كه يك تا دو سال مانده است تكميل خواهد شد و ان‌شاءالله قدم مهمي براي دولت خواهد بود.  وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اينكه مهم‌ترين موضوعاتي كه شخص رئيس‌جمهور آن را به عنوان طرح‌هاي اولويت‌دار پيگيري مي‌كند، چيست، گفت: يكي از طرح‌هايي كه من شخصاً هر هفته يا هفته‌اي دو بار دنبال مي‌كنم بحث محيط زيست است كه بسيار مهم است. رئيس‌جمهور محيط زيست را موضوعي بسيار مهم خواند كه سلامت مردم را به خطر مي‌اندازد و گفت: نمي‌خواهم بگويم با تحول در سوخت همه اين معضل حل مي‌شود مثلاً ريزگردها به اين راحتي حل نمي‌شود يا درياچه‌هايي كه خشك شده است را نمي‌توانيم برگردانيم.

   سياسيون قواعد بازي را رعايت كنند
رئيس‌جمهور با توصيه به سياسيون براي رعايت قواعد بازي تصريح كرد: در دولت ما از همه جناح‌ها حضور دارند و من با همه كار مي‌كنم؛ نبايد آرايش خشم به‌وجود آيد و ما بايد همكاري كنيم تا مسائل كشور به نفع ملت حل شود. روحاني با وعده در مورد آغاز گفته بعدي تلويزيوني خود از مباحث اجتماعي گفت: از بنياد شهيد تشكر مي‌كنم، دولت قدم بزرگي در راستاي پرداخت معوقه‌هاي خانواده‌هاي ايثارگران و جانبازان برداشته است و اين معوقات را كه از سال 86 مانده بود پرداخت كرده است.
رئيس‌جمهور گفت: هزارو700 ميليارد تومان از اين معوقات باقي مانده است البته همه معوقات آزادگان را پرداخت كرده‌ايم و بخشي از معوقات خانواده شهدا باقي مانده است كه اميدواريم آن را نيز پرداخت كنيم.
حجت‌الاسلام روحاني در پايان با آرزوي سلامتي براي رهبر معظم انقلاب گفت: خوشحاليم كه ايشان براي اولين بار پس از عمل جراحي در ميان مردم حضور يافتند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن