تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار نامه احمد توکلی، الیاس نادران و 5 نماینده دیگر: دادگاه مهدی هاشمی را علنی برگزار کنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: انتشار نامه احمد توکلی، الیاس نادران و 5 نماینده دیگر: دادگاه مهدی هاشمی را علنی برگزار کنید سیاست > مجلس - تسنیم نوشت:

۷ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به قاضی مقیسه‌ای، خواستار علنی‌شدن دادگاه محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی شدند. 7 تن از نمایندگان مجلس شوریا اسلامی در نامه‌ای به قاضی دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی، خواستار برگزرای علنی دادگاه رسیدگی به اتهامات وی شدند. متن کامل این نامه به شحر ذیل است: برادر ارجمند جناب آقای مقیسه
قاضی محترم دادگستری استان تهران
سلام علیکم
از زحماتی که برای رسیدگی به پرونده مهم قضایی مربوط به آقای مهدی هاشمی رفسنجانی می‌کشید تشکر می‌کنیم. به دلیل اهمیت ویژه این پرونده، ما امضاءکنندگان، جمعی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نکات زیر را یادآوری می‌نمائیم که اِنَ الذَکری تنفع المؤمنین.
1. اصل 165 قانون اساسی مقرر می دارد: «محاکمات علنی انجام می‌شود و حضور افراد بلامانع است. مگر آن که به تشخیص دادگاه علنی بودن آن منافی عفت عمومی، یا نظم عمومی باشد. یا در دعاوی خصوصی طرفین دعوا تقاضا کنند که محاکمه غیرعلنی باشد.». به نظر می‌رسد هیچ کدام از موجبات غیرعلنی بودن دادگاه در مورد این پرونده وجود نداشته و از این رو، برگزاری غیرعلنی جلسات دادگاه، وجاهت قانونی نداشته باشد. یکی از حکمت های حکم مذکور در اصل 165 قانون اساسی این است که با حضور آزادانه مردم و رسانه ها در محکمه، بر جریان دادرسی نظارت و از صحت اجرای قوانین، بی نظری دادرسان و رعایت عدالت، اطمینان حاصل می شود.
2. در این پرونده، اتهاماتی متوجه فرزند یکی از مقامات با سابقه انقلاب اسلامی شده است. مردم حق دارند با کسب اطلاع به موقع از متن کیفرخواست و دفاعیات متهم، در این مورد که این اتهامات تا چه اندازه درست یا نادرست است، به داوری بنشینند. حساسیت مردم در این زمینه، احترام برانگیز است. حساس بودن نسبت به سلامت مقامات بلند پایه کشور، مهم شمردن استقلال دادگاه و حساسیت نسبت به فساد احتمالی منسوبین به مقامات، مورد تأکید دین مبین اسلام، مقام معظم رهبری و همه قضات پاک و سیاستمداران برجسته کشور است. اقتضای عملی اجابت این مطالبه عمومی، اطلاع رسانی کامل و شفافیت جریان دادگاه است. زیرا بدون نظارت دقیق و در جریان قرار گرفتن مردم، امکان کسب اطلاعات لازم برای آن حساسیت ها وجود ندارد. غیرعلنی بودن دادگاه و عدم انتشار اطلاعات مربوط به آن، نه تنها از حساسیت های مذکور نمی کاهد، بلکه چون مردم را نسبت به استقلال در قضاوت نگران می سازد، آنان را حساس تر و تشنه تر می کند و برای پذیرش خبرهای جهت دار و ساختگی مستعد می سازد. راه حل درست که مشروعیت دادگاه و قوه قضائیه را هم تقویت می کند علنی بودن دادگاه و افزایش شفافیت با توضیحات تکمیلی سخنگوی محترم قوه است.
3. یکی از آفات غیرعلنی کردن دادگاه و سکوت اجباری رسانه ها چنان که عرض شد، طرح دعاوی مبهم از سوی طرفداران متهم است. به عنوان مثال، یکی از وکلای محترم آقای مهدی هاشمی در مصاحبه با رسانه ها، کیفرخواست را بی اساس و مسخره خوانده است؛ همچنین این ادعای شگفت آور مطرح شده است که آقای مهدی هاشمی از حیث دخالت درپرونده استات اویل متهم نیست. در حالی¬که اسنادی که به پیوست تقدیم میشود، توجه اتهام به آقای مهدی هاشمی را در ماجرای استات اویل به روشنی نشان میدهد که البته این دادگاه است که باید نسبت به آن حکم کند، افکار عمومی و رسانه ها چگونه می¬توانند در مورد درستی یا نادرستی این ادعاها داوری کنند؟ چرا باید مردم و رسانه از حق قانونی حضور در دادگاه محروم گردند و هم¬زمان، شاهد اعتراض به کیفرخواستی باشند که از مفاد آن بی اطلاع هستند؟ سکوت قوه قضائیه در بستر غیرعلنی بودن دادگاه نگرانیهایی برای دلسوزان فراهم ساخته است.
رئیس محترم دادگاه جناب آقای مقیسه ای!
با عنایت به توضیحات فوق، ما به عنوان نمایندگان ملت به جد از جنابعالی می¬خواهیم که بقیه جلسات دادگاه علنی برگزار و به اسناد پیوستی توجه کافی مبذول گردد. برایتان از خداوند توفیق خدمت بیشتر درخواست می کنیم.
احمد توکلی(تهران)
محمد دهقان(طرقبه و چناران)
اسماعیل کوثری(تهران)
الیاس نادران(تهران)
حسین نجابت(تهران)
رضا آشتیانی(قم)
احمد امیرآبادی(قم)   45231  

کلید واژه ها: مجلس نهم - مهدی هاشمی رفسنجانی -




سه شنبه 22 مهر 1393 - 15:42:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن