تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820097203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معترضان فیلیپینی پرچم آمریکا را آتش زدند/ ممانعت از فرار تفنگدار آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معترضان فیلیپینی پرچم آمریکا را آتش زدند/ ممانعت از فرار تفنگدار آمریکایی کوالالامپور – ایرنا – ده ها تن از فعالان فیلیپینی روز سه شنبه با تجمع مقابل سفارت آمریکا و به آتش کشیدن پرچم این کشور در مانیل، خواستار تحویل یک تفنگدار قاتل آمریکایی به پلیس فیلیپین شدند.


به گزارش ایرنا، یک شهروند فیلیپینی پنج ماه پس از امضای توافقنامه نظامی آمریکا و این کشور برای استقرار نظامیان پنتاگون در فیلیپین توسط یک تفنگدار آمریکایی در هتلی در شهر "اولونگاپو" در شمال غرب مانیل کشته شد.
"براد بارتلت" یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در فیلیپین گفت که این تفنگدار در بندر آزاد "سوبیک بی" در 80 کیلومتری شمال غرب مانیل است.
"آلبرت دل روساریو" وزیر امور خارجه فیلیپین گفت که "ساموئل لاک لیر" فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه که در مانیل در حال مذاکره است قول داده ناو آمریکایی که این تفنگدار در آن خدمت می کرد تا پایان تحقیقات در فیلیپین باقی بماند.
معترضان و فعالان فیلیپینی که مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند خواستار بازداشت این تفنگدار توسط نیروهای فیلیپینی شدند تا عدالت در مورد وی اجرا شود.
به اعتقاد این معترضان، در صورتی که این تفنگدار در بازداشت آمریکایی ها باشد عدالت در مورد وی اجرا نمی شود.
یک سرباز آمریکایی سال 2005 میلادی در فیلیپین به دلیل انجام اعمال غیراخلاقی بازداشت شد و تنها سه هفته در فیلیپین در زندان بود و سپس برای ادامه محکومیت در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت، اما دادگاه تجدیدنظر حکم به آزادی وی داد و در سال 2009 آزاد شد و به آمریکا بازگشت.
معترضان فیلیپینی مقابل سفارت آمریکا در مانیل در حالی که پرچم های قرمز رنگ در دست داشتند، فریاد می زدند: "نظامیان آمریکایی باید از فیلیپین خارج شوند".
پلیس ضد شورش فیلیپین از نزدیک شدن معترضان به محل ساختمان سفارت آمریکا در مانیل جلوگیری کرد.
این تفنگدار آمریکایی چندماه پس از موافقتنامه واشنگتن و مانیل برای حضور نظامیان آمریکایی در فیلیپین با ظن قتل این شهروند فیلیپینی در بازداشت خود آمریکایی ها است.
تفنگدار مظنون آمریکایی دستگیر شده بخشی از سه هزار و 500 عضو نظامی آمریکا در فیلیپین است که اخیرا رزمایشی مشترک برگزار کردند.
پلیس فیلیپین براساس گزارش روزنامه استار در بیانیه ای اعلام کرد که اتهامات متوجه این مرد آمریکایی است.
"چارلز خوزه" سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین نیز گفت که مانیل در صورت اثبات جرم این فرد را محکوم می کند، اما ضمانتی برای زیربار رفتن آمریکا وجود ندارد.
آمریکا و فیلیپین هشتم اردیبهشت ماه همزمان با سفر "باراک اوباما" به مانیل توافقنامه 10 ساله ای امضا کردند که براساس آن نظامیان آمریکایی بیشتری اجازه می یابند به صورت شناور در پایگاه های آمریکا در فیلیپین مستقر شوند.
واکنش در فیلیپین نسبت به این توافقنامه زیاد بود و مخالفان، این توافقنامه را یکطرفه و به نفع دولت آمریکا می دانستند و به شدت از آن انتقاد می کردند.
"نری کولمنارس" از نمایندگان سنا فیلیپین گفته بود: مانیل همه چیز را به صورت رایگان از دست داده است. این توافقنامه نامحدود است.
مردم فیلیپین پیش از این هم حضور گسترده نیروهای آمریکایی را برای چند دهه تا سال 1991 در این کشور تجربه کرده بودند و آمریکا پس از واکنش شدید مردم مجبور به ترک خاک این کشور شده بود.
آساق**1611


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن