تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819240405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت بازنگري جدي در سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
وزير بهداشت اعلام کرد: ضرورت بازنگري جدي در سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي از توليد ناخالص ملي نياز به بازنگري جدي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي در دومين نشست مشترک با سرپرست و مسؤولان وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري که در دفتر وزير بهداشت برگزار شد، با اشاره به اين که اين دو وزارتخانه مشکلات مشترکي دارند که در صورت هماهنگ عمل کردن، بخشي از آنها قابل اصلاح است، گفت: تعداد زيادي از ماموريت هاي دو وزارت مشترک است که بايد با همگامي بيشتر به اين ماموريت ها سامان دهيم.
دکتر سيد حسن هاشمي در ادامه با تاکيد بر ضرورت همسو بودن دو وزارتخانه افزود: در حال حاضر سهم بودجه پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي از توليد ناخالص ملي نياز به بازنگري جدي دارد.
به گفته وي در حال حاضر با توجه به اين که حوزه سلامت 40 درصد از ميزان توليد علم را به خود اختصاص داده است، ولي سهم بودجه پژوهش آن بسيار ناچيز است در حالي که مقام معظم رهبري در سياست هاي کلي سلامت تاکيد کردند که ايران بايد از نظر رشد علمي در منطقه اول باشد.
وزير بهداشت در اين باره تاکيد کرد: ضروري است دولت و مجلس شوراي اسلامي اعتبارات حوزه پژوهش را اصلاح کنند در غير اين صورت در اين حوزه شاهد عقب ماندگي خواهيم بود.
دکتر هاشمي در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش نيز اگرچه اقدامات خوبي در وزارت بهداشت و وزارت علوم صورت گرفته ولي در مورد تفکيک برخي رشته ها و تفکيک برخي از دانشگاه هاي اصلي از گروه بندي و سهميه بندي، بين دو وزارتخانه بايد کارهاي مشترکي انجام شود.
دکتر هاشمي در خصوص لزوم تشکيل دانشگاه هاي عمومي – خصوصي نيز توضيح داد: تشکيل اين دانشگاه ها اقدام خوبي براي جذب دانشجويان در رشته هاي بين رشته اي ميان دو وزارتخانه است. ضمن اين که بخش خصوصي نيز از تشکيل دانشگاه هاي اينچنيني استقبال مي کند.
وزير بهداشت با تاکيد بر ضرورت تفکيک هرچه سريع تر ماموريت ها بين دو وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري، اظهار کرد: دو وزارتخانه مي توانند در زمينه تاسيس پارک هاي علمي فناوري که شهرداري نيز در اختيار گذاشتن زمين هاي اين پارک ها اعلام همکاري کرده، اقدامات مشترک داشته باشند.
وي در پايان با اشاره به امضاي تفاهم نامه اي بين دو وزارت خانه به منظور تفکيک برخي رشته ها، تاکيد کرد: همکاري هاي مشترک بين دو وزارت به ارتقاء سطح آموزش عالي و پژوهش در کشور کمک شاياني خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن