تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819894871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مراسم جشن عید غدیر در خانه فرهنگ ایران در دهلی نو


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری مراسم جشن عید غدیر در خانه فرهنگ ایران در دهلی نو `دهل نو – ایرنا – همزمان با عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت، مراسم جشنی دوشنبه شب در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.


به گزارش ایرنا دراین مراسم که جمع زیادی از ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی و مسئولان نهادهای ایرانی در هند حضور داشتند، برنامه های مختلف فرهنگی از جمله شعر خوانی و مولودی خوانی و مدیحه سرایی اجرا شد.
در این مراسم دکتر "بلرام شوکلا" شاعر برجسته و استاد زبان سانسکریت دانشگاه دهلی و از پیروان آیین هندو ، سروده های خود را در مدح امام علی(ع) قرائت کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
این شاعر هندی و پیرو آیین هندو خود را از علاقه مندان و مریدان امام علی ع معرفی می کند
پیش از این نیز اشعار خودرا در مدح امام علی (ع) در مراسم شب شعر در محضر مقام معظم رهبری در تهران قرائت کرده بود.
دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین عالمی معاون رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، در سخنانی با اشاره به اهمیت عیدغدیر خم، جریان عید غدیر و انتخاب امام علی(ع) به عنوان ولی و جانشین پیامبر (ص) و همچنین وقایع پس از این روز و پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) را تشریح کرد.
وی تاکید کرد:همه ما باید با مطالعه دقیق واقعه غدیرخم و انتشار آن ، ارادت واقعی و عملی خود را به مولای متقیان، امام علی (ع) ابراز داریم و از پیروان واقعی آنحضرت باشیم.
دراین مراسم آسمان دهلی به مناسبت عید سعید غدیر خم ، نور افشان شد.
شهرهای بمبئی،حیدرآباد،پونا،بنگلور و میسور، از دیگر شهرهای هند است که به مناسبت عیدغدیر دراین روزها باحضور ایرانیان و دانشجویان ایرانی مقیم هندوستان، در آنها مراسم جشن برگزار شد.
مراسم جشن عید سعید غدیر خم همچنین در روزهای گذشته در محافل مذهبی شیعیان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و عاشقان مولای متقیان امام علی(ع) در شهرهای مختلف هندوستان برگزار شد.
مجمع اهل بیت (ع) هند که به نمایندگی از مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هندوستان فعالیت دارد، این هفته به مناسبت عید غدیر، مراسم و جشن هایی را در شهرهای مختلف هند از جمله الله آباد، بمبئی، لکنو، احمدآباد و دهلی با حضور عاشقان وعلاقه مندان به اهل بیت ، برگزار کرد.
آساق**268/1547


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن