تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817934022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در مرکز اسلامی انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم در مرکز اسلامی انگلیس لندن – ایرنا - جشن عید خجسته و سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، با حضور جمعی از هموطنان و مسلمانان ارادتمند مولای متقیان علی (ع) در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.


به گزارش ایرنا، برنامه جشن عید غدیر، یکشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی رییس مرکز اسلامی انگلیس و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع و سپس ویدئو کلیپ هایی که به مناسبت عید فرخنده غدیر آماده شده بود ، نمایش داده شد.
سخنران این مراسم آیت الله "رضا رمضانی"، رییس مرکز اسلامی هامبورگ در کشور آلمان بود که به دعوت مرکز اسلامی انگلیس در جشن و شادی مسلمانان مقیم لندن و شهرهای حومه شرکت کرده بود.
رییس مرکز اسلامی هامبورگ در سخنان خود پس از عرض تبریک به مناسبت این روز فرخنده به محضر حضرت ولی عصر (عج) و شادباش به همه مسلمانان و عاشقان و محبان اهل بیت (ع) در خصوص واقعه غدیر خم و اهمیت این روز تاریخی در جهان اسلام سخن گفت.
آیت الله رمضانی با بیان اینکه واقعه غدیر به عنوان بزرگترین عید برای همه جهان اسلام شمرده می شود و در بسیاری از روایات و احادیث اهل تشیع و علمای اهل سنت به آن اشاره شده است، اظهار داشت: تعبیر عید برای این واقعه عظیم که در زمان پیامبر اکرم (ص ) اتفاق افتاده بدین خاطر است که پیامبر (ص ) با سخنانش در این روز بزرگ، حجت را بر همه مسلمین تمام کرد و از این روز واقعه تاریخی غدیر برای همه جهان اسلام تا ابد عید است.
وی با استناد به کتاب الغدیر علامه امینی که مستندات بسیاری از احادیث اهل تسنن وتشیع در بحث تاریخی غدیر در آن موجود است، افزود: تعبیر ولایت در نقل " من کنت مولا فهذا علی مولا" از پیامبر اکرم (ص ) ، در قبل از واقعه غدیر نیز ده ها بار اتفاق افتاده است ، ولی اینکه پیامبر (ص ) در وضعیتی پس از سفر حج و در جمع آن جمعیت عظیم نقل می کنند ، نشان دهنده این است که قصد ایشان چیز دیگری بوده است.
وی افزود : وقتی به خطبه غدیر دقیق می شویم می بینیم که مساله معرفی امیرالمومنین علی (ع) به راحتی و به جهاتی برای جمعی درآن زمان قابل پذیرش نبوده است ولی پیامبر(ص ) به فرمان خدای متعال مبنی بر این که،" ای پیامبر آنچه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل به مردم ابلاغ کن و خداوند تو را از خطرها حفاظت می کند"، علی (ع ) را بعنوان ولی مسلمین معرفی کردند.
آیت الله رمضانی گفت: آموزه ها و درسهای غدیر برای جامعه بشری کاربرد دارد و یکی از این آموزه ها ،گزینش بهترین ها برای تصدی هر امری است، چرا که در طول تاریخ هر جا افراد نالایق بر افراد با فضیلت مقدم شده اند، آن جامعه به هلاکت فکری ، اخلاقی و عقیدتی مبتلا شده است و یا به واسطه فقر بسیاری از دنیا رفته اند و الا اگر ثروت به عدالت توزیع می شد شاهد چنین حوادثی نبودند.
وی درس دوم از آموزه های غدیر را مشارکت مردم دانست و گفت: وقتی شخصی عهده دار مسوولیتی می شود و مردم با او بیعت می کنند، این بدین معناست که باید در کارها حضور گسترده داشته باشند و نتیجه رویکرد صحیح نسبت به انسان این است که انسان مسوولیت پذیر است و پیامبران آمده اند تا روابط بشری را اصلاح و تصحیح کنند.
رییس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: در قرآن کریم بخشی از خطابه ها فردی و بخشی از آنها اجتماعی است و پیامبر اکرم (ص ) به مردم یاد می دهد که اگر می خواهید جامعه موفقی داشته باشید، لازمه آن حضور همه جانبه در آن جامعه است.
وی اشاره کرد: از جمله وظایف مردم نسبت به ولیّ و امام، شناخت کامل اوست و در پی آن است که محبت ماندگار ایجاد می شود و اگر این شناخت بدرستی انجام نپذیرد، بدنبالش گمراهی خواهد بود.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص ) پس از 23 سال تلاش بی وقفه آنچه را که برای مسلمانان می خواهد ، این است که مودت و محبت به اهل بیت ( ع ) داشته باشند چرا که اجر و پاداش رسالت چنین چیزی را برای ما ایجاب می نماید. اگر امام را اطاعت کردیم ، سعادت هم برای فرد و هم برای جامعه خواهد بود.
آیت الله رمضانی با استناد به حدیثی از امام صادق ( ع ) که 5 نوع رابطه را معرفی می کند ، گفت: نماز، رابطه انسان با خدا ، روزه، رابطه انسان با خود، حج، رابطه همه ملتها برای اتحاد ، زکات، رابطه انسان با دیگران و ولایت کلید همه رابطه هاست. امام است که میزان و مصباح ومفتاح است. لذا شناخت امام، رمز سعادت معنوی انسانهای مومن است.
وی با اشاره به اینکه در عصری که امام عصر (عج) حضور دارند ما نیز باید زمینه حضور و همراهی خود را با خودسازی ، دگرسازی و زمینه سازی فراهم کنیم و به همین جهت است که آموزه دوم غدیر ، حضور در میدان و در کنار امام است و غدیر بوجود آمده تا به مردم بیاموزد که باید در سرنوشت خود حاضر و سهیم باشند.
آیت الله رمضانی از جمله آموزه های دیگر غدیر را همدلی و هماهنگی میان مومنین ومسلمین برای ایجاد وحدت خواند و اضافه کرد: امام همانطور که ایجاد امنیت می کند، می تواند همه ملت ها و حتی ملت های غیر مسلمان را که می خواهند درس انسان شناسی را از امیر المومنین علی (ع) بیاموزند، در کنار هم قرار دهد.
وی افزود : هیچ کس نتوانسته است حکومت ومعنویت و حکومت وعبادت را با هم جمع کند الّا علی (ع). دیگران نیز حکومت را هدف قرار می دهند ولی فرق حکومت علی (ع ) و دیگران این است که علی (ع) به حکومت زینت می دهد ولی دیگران زینت می گیرند.
رییس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به این گفته پیامبر اکرم (ص ) که: " علی مع الحق والحق مع العلی" گفت: خیلی تعبیر کرده اند که علی با حق است و هرجا حق باشد ، علی هم آنجاست. ولی ابن علی الحدید تعبیر درست تری دارد که می گوید: هرجا علی باشد، حق آنجاست.
آیت الله رمضانی افزود: اسلامی که علی (ع) معرفی می کند مساوی با عقلانیت، عدالت، معنویت و امنیت است و وظیفه ما این است که بدرستی آن را درک کنیم و بشناسیم وهمان مسیر را طی کنیم و در مقابل کسانی که دین را با خشونت معرفی می کنند بایستیم و اصلاً آنان را مسلمان ندانیم . چرا که دین اسلام دین رحمت است و این اعمال خشونت آمیز به هیچ وجه با فرهنگ علی (ع) و فرهنگ اهل بیت تطابق ندارد. مسوولیتی که به ما غدیریان داده شده است این است که اگر کسی رفتار و کردار و گفتار ما راببیند، پی ببرد که ما شیفتگان علی (ع) هستیم.
برنامه جشن عید غدیر با مولودی خوانی و اجرای تواشیح مداحان اهل بیت عصمت وطهارت و با اشعار و سرودهای زیبایی در وصف مولی الموحدین حضرت علی (ع) ، همراه بود .
پیش از برنامه جشن فارسی عید غدیر ، جشن دیگری نیز به زبان انگلیسی برای مسلمانان و تازه مسلمانان انگلیسی زبان در مرکز اسلامی با حضور جمع بسیار زیادی از آنان تشکیل شده بود و حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی برای آنان سخنانی ایراد کرد که همراه با بخش های متنوعی نیز بود.
اروپام ** 4* 1552*1579


21/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن