تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804777485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مجريان ذي صلاح و حذف نقشه هاي غير مصوب در امر ساخت و ساز مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۶:۲۷ق.ظ)
مديرکل راه و شهرسازي استان قم خبر داد: طرح مجريان ذي صلاح و حذف نقشه هاي غير مصوب در امر ساخت و ساز مسکن مديرکل راه و شهرسازي استان قم، در جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش هاي زمين عنوان کرد: کاهش حداکثري خسارات جاني، مالي زلزله با مقاوم سازي و اجراي کامل نقشه ساخت و ساز مسکن ميسر است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن بهشتي در جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش هاي زمين که همزمان با هفته زلزله و کاهش بلاياي طبيعي از منظر مديريت بحران در اين اداره تشکيل شد، گفت: از اينکه مسئوليت اين کارگروه تخصصي که مي تواند در امر کاهش خسارات جاني، مالي ناشي از زلزله و لغزشهاي زمين، نقشي در خور تامل ايفا نمايد به اين اداره کل واگذار شده ابراز خوشبختي مي نمايم از اينکه بتوانيم انجام چنين مسئوليت دشواري را مديريت کنيم.
بهشتي با اشاره به اينکه حادثه خبر نمي کند و نمي توان مانع وقوع زلزله شد افزود: اما مي توان با برنامه ريزي و ارائه راهکارهاي اجرايي که پشتوانه اي از عمل و تجربه را يدک مي کشد، به مقابله با بلاياي طبيعي پرداخت.
وي به مديريت قابل توجه کشور ژاپن در مواجهه با اين پديده طبيعي اشاره کرد و گفت: در سال چندين زلزله با شدت و ضعف هاي متفاوت ژاپن را مي لرزاند اما خسارات متعاقب اين لرزه ها به حداقل ممکن و گاه به صفر رسيده است.
بهشتي عنصر مهم ديگري که به غير از مقاوم سازي بنا مي تواند در کاهش حداکثري خسارات جاني، مالي زلزله نقش اساسي داشته باشد را اجراي کامل نقشه ساختمان برشمرد و ادامه داد: طرح واگذاري امر ساخت وساز مسکن به مجريان ذي صلاح و حذف نقشه هاي اجرايي غير مصوب مي تواند به اجرايي شدن هر چه کاملتر طرح تفصيلي بينجامد.
وي در اين خصوص اضافه کرد: اين امر موجب کاهش مراجعات کميسيون هاي ماده پنج و صد نيز خواهد شد.
مديرکارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش هاي زمين ضمن استقبال از تشکيل جلساتي از اين دست افزود: صرف تشکيل جلسات ما را به جايي نخواهد رساند، بايد با ارائه راهکارهاي اجرايي که عقبه اي از آسيب شناسي جلسات پيشين را در خود دارد در راستاي فرهنگ سازي عمومي گام برداشت .
وي تصريح کرد: بي ترديد پذيرش اجتماعي در درک و اجراي کامل ضوابط طرح تفصيلي نياز به فرهنگ سازي عمومي دارد که اين مهم مي تواند با هماهنگي و تعامل استانداري، راه و شهسازي ، شهرداري و نظام مهندسي به نتايج قابل قبولي برسد.
بهشتي از ارکان موفقيت جلسات کارگروهي از اين دست را جزيره اي عمل نکردن برشمرد و ادامه داد: استفاده حداکثري از مراجع ذي صلاح جهت حضور در اين جلسات مي تواند راهبرد علمي-عملي نمودن راهکارها را قوت و سامان بخشد.
در ادامه اين جلسه اروجي مديرکل مديريت بحران استانداري قم نيز ضمن اعلام حمايت از تشکيل جلسات اين کارگروه و تاکيد بر مقابله علمي و عملي با پيامدهاي زلزله گفت: مقاوم سازي و نظارت دقيق تر بر استفاده استاندارد از مصالح ساختماني در امر ساخت مسکن مي تواند نتيجه بخش و در کاهش خسارات تاثير مهمي داشته باشد.
وي از حمايت کامل مديريت ارشد استاني در اجراي کامل نقشه هاي تفصيلي خبر داد و گفت: نقش مجريان ذي صلاح در امر ساخت و ساز مسکن در صورت کارشناسي هاي دقيق تر مي توان موثر و مفيد واقع شود.
مهندس احمدلو رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان که يکي ديگر از اعضاي کارگروه مذکور مي باشد ضمن ارائه گزارشي از نحوه عملکرد ناظرين ساختمان خواستار اجراي کامل قوانين از پايه شد و گفت: بي ترديد برخورد و اجراي قانون در ابتدا کار سازه هاي ملکي و از همان فنداسيون مي تواند از تضييع منابع مالي و ديگر امکانات مصرفي مالک و دستگاه هاي نظارتي جلوگيري نمايد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن