تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامي احياگر عزت و عظمت روحانيت بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۴۸ب.ظ)
آيت‌الله نوري همداني: انقلاب اسلامي احياگر عزت و عظمت روحانيت بود آيت‌الله نوري همداني گفت: انقلاب اسلامي احياگر عزت وعظمت روحانيت بود و هم اکنون روحانيت منادي اسلام درجهان است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله نوري همداني عصر امروز در جشن تلبس طلاب حوزه علميه قم در سالن دارالشفاي مدرسه فيضيه قم اظهار کرد: يکي از نکاتي که در قرآن بسيار بر روي آن تاکيد شده است لزوم شکرگذاري بر نعمت‌هاي خداست.
مرجع تقليد شيعيان جهان افزود: سنت الهي اين است که اگر شکر نعمت‌هاي خداوند را به جاي بياوريم نعمت‌هاي او بر ما افزون مي‌شود و اگر کفران نعمت کنيم بايد در انتظار عذاب الهي باشيم چرا که هميشه عذاب الهي پشت کفران نعمت‌هاي پروردگار است.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان کرد: در ميان نعمت‌هاي خداوند ولايت اهل بيت (ع) بزرگ‌ترين نعمت‌هاست و روزي مثل عيد غدير که اين نعمت در آن اعلام شده است بزرگ‌ترين اعياد است.
مرجع تقليد شيعيان با اشاره به نعمت‌هاي اسلام به جامعه جاهلي عرب پس از بعثت تصريح کرد: در روز غدير بزرگ‌ترين نعمت خداوند به مردم اعطا مي‌شود اما‌‌ همان روز پيامبر از تعصبات جاهلانه و افکار انحرافي نگراني داشتند.
استاد سطح عالي حوزه علميه قم تاکيد کرد: انبياء الهي در طول رسالت خود هميشه به جنگ طاغوت رفتند و هميشه در برابر حکومت‌هاي غير الهي به مبارزه برخاستند.
آيت الله نوري همداني با اشاره به اينکه حکومت به معناي قرار گرفتن سرنوشت انسان در دست حاکمان است گفت: فضيلت انسان بسيار بالاست و کسي که به او حکومت مي‌کند بايد از طرف خداوند باشد.
مرجع تقليد شيعيان جهان با اشاره به تاثير انقلاب اسلامي بر جهان اسلام در قرن معاصر تاکيد کرد: امام خميني (ره) با انقلاب اسلامي واقعه غدير را بازيابي کرد و غدير دوباره به زندگي مردم بازگشت.
استاد سطح عالي حوزه علميه قم تصريح کرد: انقلاب اسلامي ولايت فقيه را احيا کرد چرا که پيش از اين در کتاب‌ها بحث ولايت فقيه فراوان بود اما امام خميني (ره) آن را احيا و در سطح جامعه عملي کرد.
مرجع تقليد شيعيان جهان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي احياگر عزت وعظمت روحانيت بود و هم اکنون روحانيت منادي اسلام درجهان است.
وي تصريح کرد: روحانيت هم در صحنه جنگ سخت و 8سال جنگ تحميلي حضور فعال داشت و هم اکنون نيز در صحنه جنگ نرم حضور دارد.
آيت الله نوري همداني با اشاره به اقتدار کشورمان به دليل انقلاب اسلامي گفت: اگر امروز کشورما شرايط افغانستان و ساير کشورهاي ناآرام منطقه را ندارد به برکت انقلاب اسلامي است.
استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: انقلاب اسلامي در اثر غدير در قرن بيستم به وجود آمد و اين کشتي را هم اکنون امام خامنه‌اي به سمت ساحل سلامت هدايت مي‌کنندو اين مسئله به معناي بازيابي غدير توسط انقلاب اسلامي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره تقدس لباس روحانيت در جامعه گفت: ملبس شدن به لباس روحانيت افتخار بزرگي است و پوشيدن اين لباس به قدري منزلت دارد که وقتي خواستند در دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب دکتراي افتخاري بدهند ايشان فرمودند لباس طلبگي براي من بزرگ‌ترين افتخار است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن