واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:

حجتالاسلام بنیهاشمی مطرح کرد؛
جایگاه محبت اهلبیت در عبودیت پروردگار خبرگزاری رسا ـ حجتالاسلام بنیهاشمی گفت: خداوند علی (ع) را بهعنوان نشانه بین خود و بندگانش قرار داد؛ هرکس ایشان را بشناسد مؤمن است زیرا ملاک ایمان امیرمؤمنان (ع) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجتالاسلام سید محمد بنیهاشمی شب گذشته در دومین شب برگزاری هفتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در هتل الغدیر مشهد مقدس به بررسی موضوع «معرفت حجت معصوم، معرفت جامع دین» پرداخت.وی بابیان اینکه ابتدا باید هدف از خلقت خداوند را بدانیم، گفت: عموماً معنایی تشریعی از این موضوع برداشت میشود که «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»، «نیافریدم جن و انس را مگر عبادت کنند مرا».این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت سیدالشهدا (ع) در خصوص هدف خداوند از آفرینش انسان، عنوان داشت: ایشان میفرماید: «قسم به خدا، خدا انسان را نیافرید مگر اینکه او را بشناسد»؛ قدم اول عبادت، معرفت است؛ معرفت در روایات بر دو بخش تقسیمشده که اولین معرفت، صنع خداست و دیگری صنع انسان است.اصول پذیرش عبودیتوی با طرح این سؤال که معرفت خداوند چگونه به وجود میآید، خاطرنشان کرد: ابوحمزه ثمالی حدیثی نقل میکند که در آن میگوید: «فقط کسی خدا را عبادت میکند که خدا را میشناسد و کسی که خدا را بدون معرفت عبادت میکند، یعنی خدایی جز خداوند شناخته است».حجتالاسلام بنیهاشمی، دومین اصل در عبودیت خداوند را تصدیق رسولالله (ص)عنوان کرد و گفت: قبول معرفت و ولایت امیرمؤمنان (ع) یعنی داشتن محبت، مودت و پیروی از امامت علی (ع) تا حضرت حجت (ع)، سومین لازمه درک عبودیت بوده و چهارمین اصل نیز ابراز براعت از دشمنان است.وی افزود: جابر بن جوفی امام باقر (ع) نقل میکند که فرمودند: «کسی خدای عزوجل را میشناسد که معرفت به خدا و معرفت نسبت به امامی از ما اهلبیت (ع) داشته باشد، کسی که به خدای عزوجل معرفت ندارد و امامی از ما اهلبیت (ع) را نپذیرفته، غیر خدا را شناخته و عبادت میکند».این کارشناس مذهبی با اشاره به تأکید خداوند بر حقانیت دین اسلام، اظهار داشت: خداوند در سوره آلعمران میفرماید: «اگر انسان غیر از اسلام دینی را بجوید پذیرفته نیست».منکر امیرمؤمنان (ع) کافر استوی بابیان اینکه موضوع ولایت، دو شاخص توحید و نبوت را در ذیل خود دارد، اضافه کرد: کسی که در توحید به رشد رسیده باشد اما ولایت را نپذیرد یعنی توحیدش رشد کافی نداشته است؛ خداوند علی (ع) را بهعنوان نشانه بین خود و بندگانش قرار داد؛ هرکس ایشان را بشناسد مؤمن است زیرا ملاک ایمان امیرمؤمنان (ع) است، کسی که امیرمؤمنان (ع) را انکار کند کافر است.حجتالاسلام بنیهاشمی بابیان اینکه هیچ پیغمبری به پیغمبری نرسید مگر اینکه به نبوت من و ولایت علی (ع) اقرار کند، تصریح کرد: همانند چنین تعبیرهایی که در مورد علی (ع) بیان شد در رابطه با صدیقه طاهره (س) نیز بیانشده؛ پیامبر (ص) میفرماید نوبت برای هیچ پیامبری کامل نشد مگر اینکه به فضیلت حضرت صدیقه طاهره (س) نیز اقرار کند. وی به بیان حدیثی قدسی پرداخت و عنوان داشت: خداوند در این حدیث قدسی میفرماید: «یا احمد اگر تو نبودی دنیا را خلق نمیکردم، مخلوقات را خلق کردم که در مسیر عبودیت من قرار بگیرند و بعد از عبادت من، معرفت تو را درک کنند؛ ای رسول من که حبیب منی، اگر علی نبود تو را خلق نمیکردم»؛ خداوند هدف از خلقت را خداشناس، پیامبر شناس و علی شناس شدن مخلوقات عنوان میکند.این استاد حوزه علمیه در پایان یادآوری شد: در عبارت دیگری از این حدیث قدسی آمده است: «اگر حضرت زهرا (س) نبود، شما دو تن را نیز خلق نمیکردم»./9315/پ202/ب
۱۳۹۳/۷/۲۱
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]