تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری ها بزودی تقدیم هیات دولت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون امور دهیاری ها و شهرداری های کشور: پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری ها بزودی تقدیم هیات دولت می شود رامیان - گنبدکاووس - ایرنا - معاون امور دهیاری ها و سازمان شهرداری های کشور گفت: پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری ها، بزودی برای تصویب تقدیم هیات دولت می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، " محسن کوشش تبار" روز یکشنبه در سیزدهمین گردهمایی دهیاران استان گلستان در شیرآباد شهرستان رامیان افزود: در این پیش نویس، نقاط ضعف و قوت فعالیت دهیاران در طول این سال ها مورد بررسی قرار گرفت راهکارهای جدید پیسنهاد شده است.
وی گفت: در این پیش نویس سعی شده تمامی مشکلات و همچنین ضعف های قوانین موجود در ارتباط با وظایف دهیاران برطرف شود.
کوشش تبار اظهار امیدواری کرد که لایحه جدید قانون جامع دهیاری ها ، پشتوانه قوی برای فعالیت دهیاران در عرصه های مختلف توسعه ای در روستاهای کشور باشد.
معاون امور دهیاری ها و سازمان شهرداری های کشور در خصوص وضعیت فعلی دهیاران در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 30 هزار و 306 دهیاری از میان 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور فعال هستند.
وی با بیان اینکه سه هزار دستگاه ماشین الات در حوزه روستایی کشور فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر 331 پایگاه آتش نشانی فعال کشور سه هزار روستا را تحت پوشش خود قرار داده است و در آینده نزدیک نیز 250 دستگاه خودرو ایمنی خریداری شده به این پایگاه ها واگذار می شوند.
کوشش یار ، ساخت و ساز غیرمجاز و مدیریت پسماند را دو مشکل اصلی دهیاران کشور بیان کرد و گفت: خوشبختانه در مدیریت پسماند استان گلستان تاکنون خوب عمل کرده است.
وی افزود: اما در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز دهیاران باید با ساخت و سازهای غیرمجاز و سوداگران این بخش به شدت برخورد کنند.
معاون امور دهیاری ها و سازمان شهرداری های کشور در خصوص اعتبارات تخصیص یافته برای دهیاری ها گفت: اعتبارات روستاها از بیت المال است و باید در جهت رشد ، توسعه و آبادانی روستاها هزینه شود و برای درست هزینه کردن این اعتبارات باید دهیاران، شورها برنامه داشته باشند.
کوشش یار افزود: دهیاران باید علاوه بر برنامه یکساله ، برنامه دراز مدت 5 ساله را
یرای توسعه و عمران و آبادانی روستای خود به تصویب برسانند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان نیز در این گردهمایی گفت: استان گلستان نزدیک به یک هزار روستا دارد که از این تعداد 906 روستا دارای شورای اسلامی می باشد.
" قاسم سمیعی" افزود: از تعداد روستاهای دارای شوراهای اسلامی، 836 روستا دارای دهیاری است.
استان گلستان واقع در شمال ایران حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که 49 درصد ان در روستاها زندگی می کنند.
در این گردهمایی استاندار گلستان ، برخی از مدیران کل استانی ، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان حضور داشتند.
/622/


20/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن