تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802719771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای نهایت تعامل و رعایت حرمت در نظارت و بازرسی‌ها/ منافاتی ندارد که کار یک مسئول مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله آملی لاریجانی مطرح کرد
اجرای نهایت تعامل و رعایت حرمت در نظارت و بازرسی‌ها/ منافاتی ندارد که کار یک مسئول مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد
رئیس قوه قضاییه گفت: من همواره به روسای سازمان تاکید می‌کردم که در نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سازمان‌های اجرایی نهایت تعامل و رعایت حرمت را داشته باشم، از سویی دیگر برصلابت و اقتدار سازمان بازرسی تاکید می‌کنم.


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در مراسم سی سومین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی ضمن تبریک و یادی از قائم مقام سازمان بازرسی با اشاره به تعالی و ارتقاء سازمان بازرسی کل کشور در طول سی و سه سال اخیر گفت: در طول این سی و  چند سال سازمان بازرسی کل کشور راه تعالی و ارتقا خود را پیموده و در این پیشرفت همه خصوصا روسای سازمان دخیل بودند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به شأن قانونی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: مهمترین سندی که برای سازمان بازرسی شأن قائل شده است خود قانون اساسی است.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه اداری سازمانی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اصل 174 قانون اساسی که آخرین اصل فصل مربوط به قوه قضاییه است بیان داشت: در اصل 174 قانون اساسی بر جنبه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور تاکید شده است گرچه ذیل این اصل مسئله حدود وظایف و اختیارات این سازمان به قانون ایفاد شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت روز‌افزون اصل نظارت و بازرسی بیان داشت: امروز که دستگاه‌های اداری و سازمانی پیچیدگی و گستردگی بیشتری پیدا کرده‌اند مسئله رسیدگی به تخلفات آنها و قبل از آن نظارت بر حسن اجرای امور یک مسئله کارشناسانه است.

وی ادامه داد: گسترش تشکیلات اداری و سازمانی می‌طلبد که سازمان بازرسی کل کشور جهت نظارت و بازرسی دائما خود را ارتقا بخشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه هم برحسب قانون و هم بر حسب واقعی مسئله نظارت یک امر ضروری است خاطر نشان کرد: در صورت نبود نظارت و بازرسی تخلف و فساد راه‌های پیچیده پیدا می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به لزوم صلابت و اقتدار سازمان بازرسی کل کشور گفت: در عین حال که من همواره به روسای سازمان تاکید می‌کردم که در نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سازمان‌های اجرایی نهایت تعامل و رعایت حرمت را داشته باشم، از سویی دیگر برصلابت و اقتدار سازمان بازرسی تاکید می‌کنم.

وی ادامه داد: شأن نظارتی و بازرسی سازمان این اقتدار و صلابت را می‌طلبد و منافاتی ندارد که کار یک مسئول  مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد و این امر با توهین هم همراه نباشد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه اگر سازمان بازرسی از باب مصالحه و تسامح وارد شود از کار خود باز خواهد ماند اظهار داشت: گاه ممکن است در برخی انسان‌ها در پاره‌ای از تعاملات میان رئیس سازمان بازرسی و رئیس دستگاه‌های اجرایی رودربایسی ایجاد شود که باید از این امر احتراز کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: برای صیانت از نظام سازمان بازرسی کل کشور باید کار خود را با اقتدار و صلابت و به نحو احسن انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید بپذیرند که کار سازمان بازرسی سیاسی نیست و صرفا جنبه نظارتی ، بازرسی و فنی دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با بیان اینکه حیطه وزارت‌ها و اختیارات سازمان بازرسی در قانون مشخص نیست تصریح کرد: در قانون اساسی اصل 174 طوری ابراز شده است که اصل نظارت بر حسن اجرای قانون به صورت اجمالی تسریع شده است و حیطه اختیارات سازمان بازرسی مشخص نیست.

وی ادامه داد: از سال 1360 که اصل قانون سازمان بازرسی تصویب شد و اصلاحات بعدی به خصوص اصلاحات سال 1378 به روشنی حیطه اختیارات را سازمان بازرسی را مشخص کرده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بند اول ماده 2 قانون سازمان بازرسی اظهار داشت: در بند قانونی مذکور بازرسی و نظارت از کلیه وزارت خانه‌ها،‌ادارات، موسسات دولتی، شهرداری‌ها، امور مالی و اداری قوه قضاییه،‌دفاتر اسناد رسمی، موسسات عامل المنفعه و سازمان‌های انقلابی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

وی ادامه داد: حیطه نظارت سازمان بازرسی تقریبا عمده حیطه‌های دستگاه اجرایی و غیر اجرایی و حتی قوه قضاییه را از جهات غیر قضاییش شامل می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه حیطه وزارت سازمان بازرسی کل کشور بسیار گسترده است افزود: سازمان بازرسی در اقتدار و وظایف و اختیارات،‌ خودآگاهی بیشتری باید پیدا کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به محدودیت‌های سازمان بازرسی در بعد نیروی انسانی،‌ بودجه و اعتبارات اظهار داشت: انصافا سازمان بازرسی همچون دیگر سازمان‌های قوه قضاییه دربحث تخصیص بودجه مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: کل بودجه دستگاه قضایی با این همه گستردگی ملی که دارد گاهی به عشری از اعشار یک وزارت‌خانه‌ هم نمی‌رسد.

رئیس قوه قضاییه با بین محدودیت‌های مالی دستگاه قضا اظهار داشت: ما این محدودیت‌ها را به مقام معظم رهبری منعکس کردیم و ایشان هم به مجلس دستور دادندتا این نکات در برنامه پنجم و اعتبارات سنواتی ملحوذ شود.

وی ادامه داد: البته مجلس هم محبت کرد و یک ارتقا در بودجه قوه ملحوظ داشت که البته این مقدار ارتقا در بودجه کفایت نمی‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری یک بار گفتند یک مرتبه جهش بودجه در قوه قضاییه دیده شود و در سنوات دیگر بودجه دستگاه قضا نیزدر ردیف بودجه سایر قوا باشد.

وی  با تاکید بر وظایف سنگین سازمان بازرسی کل کشور  تصریح کرد: همین کلمه وزارت مستمر به کلیه وزارتخانه ها که در قانون تصریح شده است نشان می‌دهد که سازمان بازرسی چه وظایف سنگینی را برعهده داردکه انجام این وظایف منوط به تخصیص اعتبارات و بودجه بیشتر است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر سازمان بازرسی بخواهد فقط بند الف ماده 2 قانون خود را اجرا کند باید ده‌ها برابر این اعتبار موجود را در اختیار این سازمان بگذاریم و نمی‌شود که بودجه قطره‌چکانی بدهیم و بعد هم انتظار داشته باشیم فساد و تخلفی در کشور صورت نگیرد.

خبر در حال تکمیل...







تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن