تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799376330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به نام داعش به کام خیلی‌ها(!)؛ ائتلافی که تنها هدفش از بین نبردن داعش است!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
به نام داعش به کام خیلی‌ها(!)؛ ائتلافی که تنها هدفش از بین نبردن داعش است!
عملیات‌های کوری که ائتلاف ضدداعش انجام می‌دهد تنها منجر به زدن شاخ و برگ‌های خشک شده این گروه تروریستی می‌شود و آنها بدنه اصلی داعش را مورد هدف قرار نمی‌دهند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ائتلاف موسوم به ضد داعش ائتلافی که در اصل باید آن را "ضد ضد داعش" نامید، این به اصطلاح ائتلاف اکنون تبدیل به قوه‌ای برای پیش‌برد عملیات‌های تخریبی داعش شده است.







عملیات‌های کوری که این ائتلاف انجام می‌دهد تنها منجر به زدن شاخ و برگ‌های خشک شده این گروه تروریستی می‌شود و آنها بدنه اصلی داعش را مورد هدف قرار نمی‌دهند.


داعش، حاشیه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی






رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت کنگره عظیم حج به نکه ظریف و مهمی اشاره کرده و فرمودند: "  دشمن مكّار بر آن است كه با افروختن آتش جنگهاى خانگى ميان مسلمانان، انگيزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف كشانده، رژيم صهيونيستى و كارگزاران استكبار را كه دشمنان حقيقى‏‌اند، در حاشيه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروريستى تكفيرى و امثال آن در كشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسيا ناشى از اين سياستِ غدّارانه است. اين هشدارى به همه‏‌ى ما است كه مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمين را امروز در صدر وظايف ملّى و بين‏‌المللى خود بشماريم"


در طی سه سالی که از بحران سوریه می گذرد، رژیم صهیونیستی همواره در کنار مخالفان مسلح دولت سوریه اعم از تکفیری و غیر تکفیری ها بوده کما اینکه در طی سه سال گذشته بارها به طرق مختلف به کمک این گروهها بر آمد (چه از طریق بمباران انبارهای تسلیحاتی ارتش، چه دامن زدن به جنگ‌های مذهبی از طریق اعزام تیم های ترور با هدف مظنون کردن علوی ها و سنی ها به یکدیگر و چه ایجاد بیمارستان صحرایی درمناطق مرزی جولان برای مداوای مجروحان تکفیری ها و چه به صورت فراهم کردن امکانات مواصلاتی برای ورود و خروج تکفیری ها به داخل سوریه ) و البته در حال حاضر نیز به خدمات رسانی خود به مخالفان مسلح ادامه می دهد.






رژیم صهیونیستی برای این کار انگیزه لازم را نیز داشته و حداقل می‌توانست برای خود توجیه کند که بالاخره بعد از چند سال توانسته است انتقام شکست در جنگ های 33 روزه 2006 و 22 روزه سال 2008 را بگیرد چرا که به باور مسئولان این رژیم، شکست در این جنگ ها بدون حمایت سوریه از جنبش های مقاومت امکان پذیر نمی‌شد. در تایید فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان به موافقت رژیم صهیونیستی با احداث 2610 واحد مسکونی جدید در شهر قدس اشغالی اشاره کرد.





فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری از زمان روی کار آمدن "بنیامین نتانیاهو" چندین برابر شده تا جایی که اعتراض متحدان غربی این رژیم را نیز برانگیخته است.






نتانیاهو در واکنش به دور تازه انتقادات از شهرک‌سازی‌ها، گفته بود نمی‌تواند به یهودیان دیکته کند که کجا خانه بخرند و کجا خانه نخرند!

نیروهای داوطلب شیعه برای جنگ با داعش مورد هدف ائتلاف قرار گرفتند

ائتلاف آمریکایی ضد داعش که به بهانه مبارزه با این گروه تکفیری در عراق و سوریه دخالت کرده است، تاکنون نتوانسته شهر موصل را که یکی از مهمترین شهرهای تحت تصرف تکفیری‌ها است را آزاد کند و تنها به برخی مناطق اطراف آن حمله کرده و شماری از تکفیری‌ها را به هلاکت رسانده است. هر چند که در این میان گاه، تجمع نیروهای داوطلب شیعی را که در حال نبرد با تروریست‌ها هستند، نیز هدف قرار داده است.

بدون شک این حرکت به ناچاری نبوده و با این هدف صورت گرفته همانطور که در عملیات های بعدی خواهیم دید که این ائتلاف متظاهر تنها دست به مدیریت کردن جنایت‌های داعش خواهد زد.






داعش ظرف چند روز نابود خواهد شد اما آمریکا آن را به 30 سال بعد موکول کرد

"ماجد الغراوی" عضو کمیسیون پارلمانی امنیت و دفاع عراق در این زمینه اظهار داشت: ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، قادر است، سازمان داعش را در مدت چند روز محو و نابود کند، زیرا آنان علاوه بر سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند و سلاح‌های نابودگر، از تجهیزاتی در جنگنده‌های خود برخوردارند که می‌توانند اهداف را شناسایی و رصد کرده و از مسافت دور هدف قرار دهند.
 
وی افزود: اظهارات "لئون پانتا" وزیر دفاع سابق آمریکا، دربارۀ دشوار بودن جنگ با داعش، جوک ِ آمریکایی جدیدی است که هدف از آن امتیازگیری از دولت عراق و ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی در بغداد است.
 





لئون پانتا وزیر دفاع سابق آمریکا، سه شنبه 15 مهر، جنگ با داعش را دشوار دانست و ارزیابی کرد که این جنگ 30 سال طول بکشد.







داعش به آسمان نگاه کند هویتش شناخته خواهد شد!

منابع انگلیسی می‌گویند، هواپیماهای بدون سرنشین قاتل گروگان‌های غربی را که به "قصاب داعش" معروف شده است، رصد کرده‌اند.

همچنین پهپادهای مزبور چند گروگان را که لباس نارنجی رنگ به تن دارند، رصد کردند، اما افسران بلندپایه انگلیسی، رهایی آنها را در آن زمان به دلیل "قدرت دفاعی" داعش بعید دانسته و احتمال دادند بمباران مستمر مواضع داعش چند هفته به طول بیانجامد.

"مایک جیسینگ" کارشناس پهپاد به دیلی میل گفت: دستگاههای شناسایی نصب شده بر روی پهپادها می تواند تروریست ها را در صورتی که در زمان شناسایی به آسمان نگاه کنند، شناسایی و هویتشان را کشف کنند.

جالب است این ائتلاف با این تجهیزات که به قولی اگر داعش سر بچرخاند هویتش شناخته می‌شود نتوانست حمله این گروه تروریستی را به شهر استراتژیک کوبانی پیش بینی کند!

ائتلاف ضد داش، به نام این گروه و به کام تمام مؤتلفین

همواره تردید نسبت به نیت واقعی آمریکا از حمله به مواضع داعش وجود دارد چرا که آن پوششی برای تامین منافع واشنگتن و فراهم کردن زمینه دخالت نظامی در منطقه است از طرفی نیز هنگامی که می بینیم به بهانه داعش زیر ساخت‌های سوریه مورد هدف قرار می‌گیرد و یا به بهانه از بین بردن منابع مالی این گروه تروریستی اقدام به از بین بردن چاه‌های نفت تحت نظر این گروه می‌کنند این سوال مطرح می‌شود که مگر منبع مالی داعش تنها از طریق چاه‌های نفت؟ حساب‌های جاری آنان در اروپا، کمک‌های بی چون و چرای عربستان و رژیم صهیونتیستی و تجهیز شدن از سوی فرانسه دیگر جایی برای شبهه در این زمینه نخواهد گذاشت.

با نزدیک شدن گروه داعش به مرزهای عربستان سعودی و همچنین بازگشت برخی از تروریست که که از اروپا و آمریکا به این گروه پیوسته‌اند، مقامات اروپایی و آمریکایی را در مورد بروز عملیات انتحاری بیش از پیش نگران کرد.


قدرت گرفتن داعش و انجام عملیات وحشیانه علیه دولت و مردم عراق و سوریه با حمایت برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی انجام می‌پذیرد که هدف نهایی آن‌ها تضعیف ایران و برخی کشورهای شیعی در منطقه است.  
 
عربستان با نگرش حمایت از گروه‌های تکفیری در سوریه در تلاش بود تا یکی از محورهای مقاومت را از بین ببرد که در این راستا رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای کمک به عربستان فروگذار نکرد، اما پس از ناکامی در سوریه جبهه‌ای دیگر را در عراق گشود و با حمایت از داعش درصدد برآمد تا اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

اما با نزدیک شدن گروه داعش به مرزهای عربستان سعودی و همچنین بازگشت برخی از تروریست‌ها که که از اروپا و آمریکا به این گروه پیوسته‌اند، مقامات اروپایی و آمریکایی را در مورد بروز عملیات انتحاری بیش از پیش نگران کرد.  
 
مقامات مذکور در تلاشند تا به هر طریقی از پیشروی این گروه تروریستی جلوگیری کنند و از ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم برای حل این بحران دعوت کردند، زیرا بدون حضور ایران حل بحران‌های منطقه امکان پذیر نیست.  
 
با وجود عدم دعوت ایران در کنفرانس اخیر که برای مقابله با تروریسم منطقه تشکیل شد، غربی‌ها می‌دانند که بدون حضور ایران حل بحران گروه‌های تروریستی که در آینده نزدیک گریبان خودشان را خواهد گرفت، امکانپذیر نیست. بنابراین به نظر می‌رسد تلاش خواهند کرد از مواضع یک جانبه و به دور از انصاف خود بکاهند، زیرا نیاز به همکاری با ایران برای غربی‌ها در آینده بیش از پیش محسوس خواهد شد.  
 
داعش با تهدید برخی از کشورهای اروپایی و شستشوی مغزی جوانان اروپایی و آمریکایی، برای پیوستن آنها به این گروه در تلاش است تفکرات افراطی خود را گسترش دهد.  
 
خبرگزاری آلمانی بیلد، لیستی از مشهورترین تروریست‌های داعش به همراه تصاویرشان، قبل و بعد از پیوستن به گروهک‌های تروریستی ارائه داد که این بار نه از عراق و سوریه و پاکستان، بلکه از قلب شهرهای اروپایی به این جنایتکاران پیوسته‌اند. 
حدود یک سوم از 17000 مبارز مسلح داعش، تابعیت خارجی دارند.

 به طور مثال . دانش‌آموز 16 ساله آلمانی که به گفته هم‌کلاسی‌هایش دختری محبوب، درسخوان و با اعتماد به نفس بود اکتبر 2013 بدون اینکه والدین، همکلاسی‌ها یا معلمانش در مدرسه "هومبولت" متوجه شوند، راهی استانبول و از آنجا عازم سوریه شد.

"سارا" پس از فرار از آلمان، فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کرد و روزمره خود را برای دوستانش اینطور توصیف می‌کرد: خوابیدن، خوردن، کشتن، یادگرفتن و گوش دادن به سخنرانی‌ها

"عبدالماجد" 23 ساله مظنون به قتل "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی، قبلاً خواننده رپ اهل انگلیس بود که بعدها به گروهک موسوم به "جنگندگان جوان انگلیسی داعش" (Beatles) پیوست. وی در سن دو سالگی به همراه والدین و پنج خواهرش از مصر به انگلیس مهاجرت کرد و این خانواده در نزدیکی لندن از وضعیت اقتصادی عالی برخوردار بودند.

شهرت وی بیش از همه به خاطر به خدمت گرفتن جوانان در داعش است.

طبق اظهار نظر مقامات اروپایی بازگشت این افراد به کشور متبوع خویش که دوره‌ای از آموزش‌های نظامی و تفکرات افراطی را پشت سر نهادند، تهدید بزرگی برای این کشور‌ها است. بنابراین غرب در تلاش است تا همه ابزار‌ها را برای مقابله با این گروه تروریستی به کار ببندد و ایران از جهت ثبات سیاسی، بهترین گزینه همکاری در منطقه است.  
 
کشته شدن دو خبرنگار آمریکایی و یک تبعه انگلیسی در سوریه توسط داعش، تهدید جدی برای مقامات آمریکایی و غربی است، زیرا پخش صحنه کشته شدن این افراد توسط داعش، نگرانی‌ها را برای مردم و مقامات اروپایی افزایش داده است. بعد از کشته شدن دو خبرنگار آمریکایی حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق انجام گرفت.
 
اتحاد منطقه‌ای و جهانی علیه داعش در حالی شکل می‌گیرد که به زودی دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ آغاز خواهد شد. مذاکرات ایران و ۱+۵ بر سر مسئله هسته‌ای ایران، لزوم همکاری ایران و غرب را بیش از پیش فراهم کرده است، زیرا غرب و آمریکا، نقش پررنگ و موثر ایران را در خصوص حل بحران عراق و مقابله با تروریسم مشاهده کردند.  
 
مواضع دوگانه مقامات غربی در خصوص تروریسم و گروه داعش که تا چندی پیش با حمایت از آن‌ها برای سرنگونی دولت بشار اسد می‌کوشیدند، نشان از ضعف استراتژی آمریکا در رابطه با  تحولات منطقه است و بعد از توفیق ایران در مسئله سوریه بود که نگاه‌ها به ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تغییر پیدا کرد.  
 
همکاری ایران با غرب برای مقابله با گروه‌های تروریستی مستلزم شرایط خاصی است که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت، این شرایط را می‌توان به عنوان یک برگ برنده برای ایران در مذاکرات به حساب آورد.  
 
اکنون به نظر می‌رسد که غرب برای مقابله با تهدید داعش علاوه بر همکاری با کشورهای منطقه، روی کمک ایران حساب ویژه‌ای باز کرده است. ایران مرز وسیعی با عراق دارد و تاکنون اجازه نزدیک شدن تروریست‌ها به مرز خود را نداده که بیانگر قدرت نظامی و دفاعی ایران است. 





 
این مسائل که واقعیت‌های غیر قابل انکار در منطقه است، تاثیر خود را در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ خواهد گذاشت و نگاه‌ها بیش از پیش به تعامل و همکاری ایران با غرب معطوف شده است.  
 
هم اکنون موضوع داعش باعث شده است که غرب از جمله آمریکا و کشورهای اروپای خروج از بحران داعش و ایجاد ثبات در منطقه از جمله عراق و سوریه را ضروری دانسته و در این راستا برای توافق با ایران در مذاکرات بیش از پیش مصمم شوند.  
 
این فرصتی است برای کشورمان تا با حفظ مواضع خود و پافشاری بر آن به دستاورد بزرگی در مذاکرات هسته‌ای دست یابد و بر اهمیت نقش خود در مسائل منطقه و بین الملل تاکید ورزد و  تحولات منطقه پیش بینی نهایی مذاکرات را مشکل کرده است، زیرا عواملی در حال شکل گیری است که می‌تواند جزو برگ‌های برنده ایران در منطقه باشد.


گزارش از: فاطمه نوروزی، هدیه آقاپور

انتهای پیام/
ائتلاف آمریکایی ضد داعش که به بهانه مبارزه با این گروه تکفیری در عراق و سوریه دخالت کرده است، تاکنون نتوانسته شهر موصل را که یکی از مهمترین شهرهای تحت تصرف تکفیری‌ها است را آزاد کند و تنها به برخی مناطق اطراف آن حمله کرده و شماری از تکفیری‌ها را به هلاکت رسانده است. هر چند که در این میان گاه، تجمع نیروهای داوطلب شیعی را که در حال نبرد با تروریست‌ها هستند، نیز هدف قرار داده است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930716001213#sthash.hDwPtBSe.dpuf







تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن