تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803780718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی چکیده گزارش‌های خود را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی چکیده گزارش‌های خود را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر کرد
پایگاه اینترنتی مؤسسه علوم و امنیت بین المللی (ISIS)، خلاصه ای از گزارش‌های خود را درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 منتشر کرد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  چکیده متن "خلاصه گزارش‌ها و توصیه های مؤسسه علوم و امنیت بین المللی (ISIS) درباره مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک بر سر توافق بلند مدت" که در تاریخ بیست و دوم سپتامبر سال 2014 میلادی منتشر شده، به این شرح است:


ایران و گروه پنج بعلاوه یک در بیست و چهارم نوامبر به توافقی رسیدند که "طرح مشترک اقدام" نام داشت؛ در این توافق، برخی اقدامات موقت که دو طرف، هنگام مذاکره برای دستیابی به راهکار جامع و بلند مدت باید آنها را انجام دهند، تشریح شده است. بر اساس طرح مشترک اقدام؛ هدف نهایی، دستیابی به «راهکار بلند مدت، جامع و مورد توافق دو طرف است که تضمین می‌کند برنامه هسته ای ایران کاملاً صلح آمیز» خواهد بود. 


ابتدا، تاریخ بیستم ژوئیه سال 2014 میلادی به عنوان ضرب الاجل مذاکرات در نظر گرفته شد که البته راهکار جامع تا این تاریخ حاصل نشد. در عوض، تمهیدات طرح مشترک اقدام به همراه برخی اقدامات موقت دیگر تا روز بیست و چهارم نوامبر سال 2014 میلادی تمدید شد. 


خلاصه پژوهش ها نشان می دهد که دستیابی به چنین توافق حامعی امکان پذیر است و درباره انواع شروط لازم برای چنین توافقی بحث می کند. 




*** راهکار جامع الگو یا توافق بلند مدت 
مؤسسه علوم و امنیت بین الملل در ماه ژانویه سال 2014 میلادی، بر اساس مجموعه ای از جلسات بحث و فعالیت کارگروه های خود، الگویی از راهکار جامع را برای اطمینان از اینکه برنامه هسته ای ایران کاملاً صلح آمیز است، ارائه کرد. در این نمونه از توافق، تلاش ویژه ای شده بود که محدودیت های ایران در زمینه غنی سازی و برنامه های راکتور آب سنگین، میزان ذخایر اورانیوم کم غنی شده و طول دوره توافق بلند مدت، شناسایی شود. 


به موازات پیشرفت مذاکرات، مؤسسه علوم و امنیت بین الملل نیز پنج مسئله را ارائه کرد که در توافقنامه جامع با ایران نباید بر سر آنها مصالحه کرد. دوره توافقنامه هسته ای موقت بر اساس طرح مشترک اقدام در روز بیستم ژوئیه سال 2014 میلادی به پایان رسید، اما هنوز توافق جامع حاصل نشده بود. مؤسسه علوم و امنیت بین الملل در جلسات گفتگوی متعددی که با حضور مقامات بلند پایه از شش کشور مذاکره کننده (گروه پنج بعلاوه یک) برگزار کرد، به این نتیجه رسید که در توافق آینده باید این اصول رعایت شود: 1- داشتن زمان واکنش کافی در صورت بروز تخلف 2- ترسیم برنامه هسته ای به شکلی که پاسخگوی نیازهای عملی ایران باشد 3- محدودیت ها باید به اندازه کافی بازگشت ناپذیر باشند 4-شروط ثابت و 5- راستی آزمایی به اندازه کافی. 




*** ذخایر اورانیوم کم غنی شده با درجه خلوص نزدیک به بیست درصد
یکی دیگر از مسائل مهم، ذخایر هگزافلوراید اورانیوم کم غنی شده با درجه خلوص نزدیک به بیست درصد است. گرچه تعهد ایران برای تبدیل هگزافلوراید اورانیوم کم غنی شده با درجه خلوص نزدیک به بیست درصد به اکسید در کوتاه مدت اهمیت دارد،اما در بلند مدت میزان کل ذخایر تبدیل شده نیز به همان اندازه مهم است. 




*** تحقیق و توسعه سانتریفیوژها 
مسئله دیگر، محدودیت ها برای فعالیت های ایران در حوزه تحقیق و توسعه سانتریفیوژها است. 




*** اطلاعات بیشتر درباره پیشینه فعالیت هسته ای 
آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای طرح مشترک اقدام و پادمان برنامه هسته ای ایران، گزارش های دوره ای منتشر می‌کند که لینک آن را در این بخش مشاهده می‌کنید. عناوین چهار گزارش فصلی اخیر آژانس درباره پادمان‌ها و ارزیابی‌های مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل از آنها در اینجا آورده شده است: 
1- اجرای توافق پادمانی اِن پی تی و تمهیدات مرتبط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم نوامبر سال 2013 میلادی  (ارزیابی مؤسسه علوم و امنیت بین الملل از گزارش پادمانی در نوامبر سال 2013)
2-اجرای توافق پادمانی اِن پی تی و تمهیدات مرتبط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران، بیستم فوریه سال 2014 میلادی
(ارزیابی مؤسسه علوم و امنیت بین الملل از گزارش پادمانی در فوریه سال 2014 میلادی)
3-اجرای توافق پادمانی اِن پی تی و تمهیدات مرتبط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران، بیست و سوم ماه مه سال 2014 میلادی (ارزیابی مؤسسه علوم و امنیت بین الملل از گزارش پادمانی در ماه مه سال 2014 میلادی)
4-اجرای توافق پادمانی اِن پی تی و تمهیدات مرتبط قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران، پنجم سپتامبر سال 2014 میلادی
(ارزیابی مؤسسه علوم و امنیت بین الملل از گزارش پادمانی در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی)






انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن