تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819830766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار افت آبخوان دشت قزوین بزرگترین کار در استان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار: مهار افت آبخوان دشت قزوین بزرگترین کار در استان است قزوین-ایرنا- معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قزوین گفت: مهار افت آبخوان دشت قزوین بزرگترین و اولویت دار ترین کار در استان می باشد.


به گزارش ایرنا، "امید علی پارسا" عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قزوین افزود: سالانه نزدیک به یک متر از سطح آب این آبخوان کم می شود و اگر این وضعیت برای 15 سال آینده ادامه داشته باشد شاهد از بین رفتن دشت حاصلخیز قزوین خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قزوین جزو 3 استان کشور است که در افت سطح آبخوان بیشترین مشکل را دارند، گفت: برای حل این بحران راهکارهایی از جمله عدم ارایه مجوز برای حفر چاه های جدید، جلوگیری از برداشت آب در چاه های غیرمجاز، هوشمند کردن چاه های آب و تغییر الگوی کشت اندیشیده است که به اجرا درمی آید.
این مسوول، توجه به مناطق و بخش ها را از اولویت های کار مدیران ارشد استان قزوین برشمرد و افزود: توسعه را فرایندی از پایین به بالا می دانیم و برهمین اساس برای داشتن استانی پیشرفته و توسعه یافته باید مناطق روستایی و بخش ها نیز مانند مرکز به رشد لازم دست پیدا کنند.
معاون برنامه ریزی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود حل مشکل سرمایه گذاری را از اولویت های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد یاد کرد و گفت: راه حل بسیاری از مشکلات از جمله در حوزه اشتغال سرمایه گذاری در همه بخش ها است.
پارسا با اشاره به محدودیت های مالی دولت برای اجرای طرح های نیمه تمام عمرانی، افزود: بودجه عمرانی سالانه کشور 400 هزار میلیارد ریال می باشد در صورتی که تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی به 4هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است و 12 سال طول می کشد تا بدون کلنگ زنی طرح های جدید، طرح های قبلی به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه به لحاظ بودجه عمرانی در اختیار استان و تعداد طرح های نیمه تمام آن، تکمیل پروژه ها در قزوین نسبت به میانگین کشوری زمان بیشتری را می طلبد، اظهار کرد: بنابراین سیاست دولت واگذاری طرح های نیمه تمام زیر 50 درصد به بخش خصوصی می باشد و در این خصوص تسهیلات قابل توجهی نیز به متقاضیان داده شده است وی ادامه داد: دستگاه های استان و شهرستان نیز باید به واگذاری طرح های نیمه تمام واجد شرایط خود توجه لازم را داشته باشند.
پارسا بر استفاده از ظرفیت فکری فرهیختگان و نخبگان هر شهرستان برای حل مشکلات مناطق مختلف تاکید کرد و گفت: در این رابطه باشگاه هم اندیشی توسعه شهرستان ها در معاونت برنامه ریزی استانداری طراحی و در دست تدوین است که اعضای آن از بخش غیردولتی و فرهیختگان هر شهرستان می باشند و به عنوان مشاوران فرمانداران به فعالیت خواهند پرداخت.
این مسوول همچنین از انتخاب 50 روستا در استان برای اجرا و پیاده سازی مدل توسعه روستایی خبر داد و افزود: این روستاها به طور پایلوت برای اجرای مدل توسعه روستایی انتخاب شده اند و هدف از اجرای این طرح در آنها توانمندساختن آنها در حوزه اقتصاد است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در کشور از جمله استان و شهرستان قزوین، گفت: آمار این بخش پایه کار برنامه ریزی در حوزه کشاورزی است، بنابراین انتظار می رود بهره برداران این بخش همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند و اطلاعات صحیح و واقعی را در اختیار آنها قرار دهند.
پارسا همچنین از تدوین آیین نامه شیوه برگزاری نشست های اداری و ابلاغ آن به بزودی به دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: با آسیب شناسی از نشست های اداری مشاهده شد که بخشی زیادی از وقت مدیران صرف حضور در جلسات می شود بنابراین با تدوین این آیین نامه تمهیداتی اندیشیده شده است تا حدالامکان صبح ها نشستی برگزار نشود و جلسات هر حوزه نیز در یک روز مشخص انجام بشود.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود مهار و کنترل تورم و خروج اقتصاد کشور از رکود را جزو اولویت های اساسی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: دولت با همراهی سایر بخش ها در گام نخست کنترل مهار تورم موفق عمل کرده است تا این رقم را از 33 درصد به 20 درصد کاهش یابد.
وی با بیان اینکه دولت در گام دوم برای خروج غیرتورمی از رکود در اقتصاد کشور تلاش می کند و در این همین رابطه مجموعه سیاست های خروج غیرتورمی به مجلس ارایه داده شده است، در پایان گفت: همه باید برای پیاده سازی اهداف و برنامه های دولت در استان خود تلاش کنیم و در این زمینه از تمامی توان و ظرفیت های خود بهره بگیریم.
شهرستان قزوین از پنج بخش مرکزی، کوهین، طارم سفلی، الموت غربی و الموت شرقی تشکیل شده است.
7392/ 614


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن