تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817475042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه بلندمدت حمایت از صادرات نرم افزار تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: رییس مرکز ملی فضای مجازی از تدوین برنامه بلندمدت حمایت از صادرات نرم افزار در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.




برنامه بلندمدت حمایت از صادرات نرم افزار تدوین شد


 


 

محمد حسن انتظاری روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی درجمع خبرنگاران و درپاسخ به خبرنگار  اظهارداشت:هم اکنون گلوگاه های افزایش صادرات نرم افزار را مشخص و برنامه ای برای رفع آنها تدوین کرده ایم و قرار است در نخستین جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی به ریاست رییس جمهوری مطرح شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، انتظاری همچنین در رابطه با علت تاخیر در برگزاری جلسه آتی شورای فضای مجازی گفت: این تاخیر به دلیل انجام هماهنگی های لازم بوده و در همین زمان نیز مرکز ملی فضای مجازی تعدادی دستورالعمل برای مطرح شدن در شورا را تهیه کرده است.

وی خاطرنشان کرد:هم اکنون ۳۰ طرح دارای فوریت و برنامه ملی در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده تا در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شود.

به گفته دبیر شورای عالی مجازی هم اکنون گزارشاتی به همه اعضای شورا در حوزه تولید محتوا و امنیت و تنظیم مقررات مبنی بر اعم برنامه های هماهنگ شده ارائه کرده ایم.

سیستم نهایی فیلترینگ هوشمند و تحول در اجرای فیلترینگ

 نرم افزار فیلترینگ هوشمند هفته گذشته توسط مرکز ملی فضای مجازی و موسسه تبیان رونمایی شد.

انتظاری در خصوص جزئیات این نرم افزار گفت: این نرم افزار با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه تبیان زیر بار رفته و درچهار سازمان عملیاتی شده است به طوری که با اجرای این نرم افزار به طور هوشمند بخش های ناخواسته درسایت های اینترنتی پالایش می شود.

وی افزود: این نرم افزار نوعی سیستم پالایشگر است که کل سایت را نمی بندد و به کاربر این امکان را می دهد که سریعتر به محتوا دسترسی پیدا کند در این راستا پروژه تحقیقاتی دیگری نیز در مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده است.

انتظاری در مورد جزئیات این نرم افزار و تفاوت آن با سیستم فیلترینگ کشور گفت: این سامانه فیلترینگ یک سیستم توزیع شده است که در سازمان ها شرکت ها و حتی مراکز و استان هایی که ظرفیت ترافیکی اینترنت آنها بالا باشد به کار گرفته خواهد شد و این سیستم از درگاه اصلی اینترنت کشور پالایش خود را انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه این فیلترینگ هوشمند یکی از عناصر اصلی سیستم نهایی فیلترینگ کشور خواهد بود گفت:به زودی با اجرای کامل این پروژه سیستم نهایی فیلترینگ کشور به اجرا درآمده و سیستم فعلی متحول می شود.

دبیرشورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سوال که رونمایی از این نرم افزار موازی گری با وزارت ارتباطات نخواهد بود گفت: این پروژه از ابتدا در مرکز ملی فضای مجازی و با همکاری سه دانشگاه تعریف شده بود که ما از آن حمایت کردیم. براساس قانون چنانچه دستگاه های اجرایی اقدام فعالی انجام ندهند مرکز ملی موظف است در این زمینه اقدام فعال کند تا کشور با تاخیر در اجرای پروژه ها مواجه نشود. 

۶۵ درصد پهنای باند اینترنت در اختیار سرویس های ویدئویی

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ظرفیت پهنای باند اینترنت و آثار اجتماعی و اقتصادی توسعه آن خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد پهنای باند در اختیار سرویس های ویدوئویی است و در این راستا نیازمند تدوین مقررات فرهنگی و محتوایی در کشور هستیم تا با پیشامد نسل سوم موبایل و نبود پیوست فرهنگی برای آن مواجه نشویم.

وی افزود: راستا قرار است تمام دستگاه هایی که صاحب نظر و صاحب حق در این عرصه هستند به تفاهم ملی برسند و پهنای باند مورد نیاز دستگاه های اجرایی و حکومتی براساس نظامات و مقررات مشخص در سطح کلان ملی ارایه شود.

لزوم قاعده مندی استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی

رییس مرکز ملی فضای مجازی درخصوص آخرین وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی گفت: در حال بررسی وضعیت محتوا و مقررات در حوزه شبکه های اجتماعی داخلی و نرم افزارهای موبایلی داخلی هستیم که با حداقل شرایط کشور طراحی و تولید شوند تا بتوان این سامانه ها را جایگزین سامانه های خارجی کرد.

وی تاکید کرد: باید برای استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی خارجی مقرراتی تدوین شود تا این شبکه ها تحت نظم و قاعده مشخص قرار گیرند.

وی افزود: اکنون هیچ مقررات مشخصی در کشور برای این رسانه های حاکم نیست و این موضوع برای ما قابل پذیرش نخواهد بود دولت باید تحت ضابطه مشخص امکان استفاده از این خدمات را به کاربران بدهد چراکه هم اکنون با استفاده کاربران از فضای ایجاد شده بخشی از کشور در اختیار خارجی ها قرار گرفته است.

دبیرشورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: سیاست گذاری در رسانه های اجتماعی در برنامه ملی محتوا دیده شده است و در این راستا سیاست های تعرفه ای نیز در حال نهایی شدن در این طرح ملی خواهد بود.

مرجع : شورای عالی فضای مجازی

تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن