تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819534989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بايد کانوني براي جذب سرمايه گذاري باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۲۴ب.ظ)
جهانگيري: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بايد کانوني براي جذب سرمايه گذاري باشند معاون اول رئيس جمهور با اشاره به معافيت‌هاي مالياتي و ساير معافيت‌هاي مقرراتي که براي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي وجود دارد، گفت: انتظار مي‌رود مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور به کانوني براي جذب سرمايه‌گذاري و توسعه صادرات کشور تبديل شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري صبح امروز (شنبه) در مراسم بازديد از منطقه ويژه اقتصادي شيراز اظهار داشت: خوشبختانه بخشي از مناطق ويژه کشور عملکرد خوبي داشته و اهداف مورد نظر همچون توسعه صادرات، سرمايه‌گذاري و توليد را محقق ساخته‌اند اما متاسفانه برخي از مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور به کانوني براي واردات تبديل شده‌اند.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و تاکيد يکي از بندهاي اين سياست‌ها، مبني بر استفاده حداکثري از مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: در نخستين جلسه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مقرر شد دبيرخانه اين شورا آسيب شناسي دقيقي انجام دهد و دلايل عملکرد ناموفق برخي از اين مناطق مشخص شود.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه منطقه ويژه اقتصادي شيراز را يکي از مهمترين مناطق ويژه از نظر مکان‌يابي برشمرد و افزود: اين منطقه با دارا بودن ظرفيت‌ها و پتاسيل‌هاي مناسب همچون نزديکي به فرودگاه بين المللي، راه آهن و امکانات زيرساختي، يکي از مناطق مهم و داراي مزيت‌هاي بي‌نظير محسوب مي‌شود.
جهانگيري افزود: با وجود مزيت‌هاي فراوان در منطقه ويژه اقتصادي شيراز، در آينده نه چندان دور، اين منطقه با محدوديت زمين براي توسعه مواجه خواهد شد و لازم است مسئولين اين منطقه از هم اکنون قطعات را کوچک تر در نظر بگيرند و براي کساني که زمين دريافت نموده‌اند اما ساخت و ساز نکرده‌اند، محدوديت قائل شوند.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به پتانسيل‌هاي فراوان کشور در بخش صنايع و اعتبارات مناسبي که در صندوق توسعه ملي در اين باره وجود دارد، افزود: در اين صندوق هم اعتبارات ارزي و هم اعتبارات ريالي وجود دارد و همه شرايط مهياست تا بخش خصوصي و فعالان اقتصادي بتوانند از اين تسهيلات و اعتبارات استفاده کنند.
وي همچنين با اشاره به ضرورت اشتغالزايي براي جوانان تحصيلکرده کشور خاطرنشان کرد: دولت در اين زمينه جهت گيري روشني را در پيش گرفته و اميدواريم با توسعه صنايع و استقبال صنعتگران از منطقه ويژه اقتصادي شيراز، گامي در جهت ايجاد فرصتهاي شغلي براي نيروهاي تحصيلکرده کشور برداشته شود.
معاون اول رئيس جمهور همچنين به درخواست مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز مبني بر تبديل اين منطقه به منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: پس از آسيب شناسي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در اين زمينه تصميم‌گيري خواهيم کرد و ممکن است برخي امتيازات مناطق آزاد به اين مناطق ويژه اقتصادي داده شود تا بتوانند از اين پتانسيل در جهت توسعه فعاليت‌هاي خود استفاده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن