تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819671587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صعود به قله چوآیو بسیار سخت و طاقت فرسا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صعود به قله "چوآیو" بسیار سخت و طاقت فرسا بود زنجان - ایرنا - مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: صعود به قله "چوآیو" به دلیل وجود سرمای شدید، سخت و طاقت فرسا بود.


محمدحسن نجاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چو آیو ششمین قله بلند جهان و معروف به "الهه سرما" در رشته کوه های هیمالیا قرار دارد که صعود به این قله هشت هزارو 201 متری قریب 50 روز طول می کشد.
وی که اخیرا درصعود تیم های کوهنوردی جهان به این قله به عنوان سرپرست
"مرتضی عطری اشک زری" و دو اسپانیایی و شش ایتالیایی را هدایت و همراهی می کرد اظهار داشت: در این صعود اکثر اعضای تیم های کوهنوردی دچار سرمازدگی از ناحیه دست و پا شدند ولی خوشبختانه تیمی که سرپرستی آن برعهده من بود هیچ آسیبی ندید.
نجاریان افزود: در این صعود 21 تیم جهان با 35 ملیت مختلف ازجمله "آمریکا، اتریش، اسپانیا، ایتالیا، سنگاپور، مالزی، ایران، چین و نپال"، شرکت داشتند و صعود موفق به این قله کسب نشان نقره را به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: این قله دارای سه کمپ است که فواصل این کمپ ها از یکدیگر بسیار زیاد می باشد و با توجه به برودت بالای هوا مشکلاتی را برای تیم های صعود کننده بوجود می آورد.
نجاریان هزینه صعود به این قله را بالا خواند و گفت: بالغ بر 900 میلیون ریال برای دو نفرمان هزینه کردیم که این مبلغ از طریق استانداری یزد و شرکت فولاد آلیاژ تامین شد.
597/596


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن