تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچکترین خدشه به آرامش و امنیت مردم پذیرفته نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کل دادگستری فارس: کوچکترین خدشه به آرامش و امنیت مردم پذیرفته نیست شیراز - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: دستگاه های قضایی نسبت به مسئله تامین امنیت مردم حساس است و ما به عنوان مسئولان این نظام تأمین امنیت مردم را پذیرفته ایم و کوچکترین خدشه به آرامش و امنیت مردم پذیرفته نیست.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی القاصی مهر در آئین معارفه رئیس حوزه قضایی خرامه بیان اینکه قوه قضاییه در گسترش و تحقق عدالت و برابری نقش اساسی بر عهده دارد و چشم امید مردم برای احقاق حقوق از دست رفته خود به این دستگاه می باشد گفت: هدف اصلی این دستگاه رضایت خدا و رضایت مردم با اجرای دقیق موازین شرعی و قانونی است .
القاصی در جمع مسئولان محلی و مردم خرامه افزود: اگر بخواهیم عدالت درجامعه محقق شود ومردم زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی از امنیت کافی برخوردار باشند باید همه دستگاه ها و مسئولان در راستای ارتقاء امنیت تلاش کنیم.
وی با اشاره به مبحث کلیلدی پیشگیری از وقوع جرم خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم همان نهادینه ساختن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است است.
القاصی اظهار داشت : همانگونه که امر به معروف نهی از منکر در مبانی دینی ما یک وظیفه همگانی در همه ابعاد تعریف و تفسیر شده است؛ امر پیشگیری از وقوع جرم نیز با همکاری و مشارکت همه نهاد ها و سازمان ها رسمی و غیر رسمی و همه آحاد مردم به موفیقت و سرانجام خواهد رسید.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما در مجموعه دستگاه قضایی همواره منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده ایم که یکی از این سیاست های مهم که همواره مد نظر رییس قوه قضاییه نیز بوده است ، مسئله امنیت و ارتقاء آن است که از اولویت های اصلی ما در مجموعه قضایی استان به شمار می رود.
وی تصریح کرد: مسئولان امنیتی شهرستان ها باید نسبت به وقوع کوچک ترین جرم در شهرستان با حساسیت زیادی برخورد کنند چرا که برای یک شهرستان و حوزه قضایی محدود ارتکاب کوچک ترین جرم می تواند منجر به ناامنی و سلب احساس آرامش در جامعه شود.
رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر تشکیل مستمر و منظم شورای تامین شهرستان و همکاری و تعامل مجموعه قضایی با اعضای شورای تامین و همچنین تشکیل ستاد جرائم خاص شهرستان در راستای مدیریت پرونده های مهم و شورای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری همه دست اندرکاران امر پیشگیری خاطر نشان ساخت: با همکاری و تعامل مسئولان می توان یک مدل بومی مناسب در راستای تامین ، حفظ و توسعه امنیت و در نتیجه رشد و شکوفایی منطقه ایجاد و تعریف کرد.
القاصی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توسعه فرهنگ صلح و سازش با محوریت شورا های حل اختلاف اشاره کرد و افزود: نظارت ، آموزش مناسب و در نتیجه ارتقاء کمی و کیفی شورا های حل اختلاف از شاخص های مورد توجه ما در ارزیابی حوزه های قضایی است و با توجه به فراهم بودن زمینه لازم در بافت اجتماعی منطقه می توان از ظرفیت متنفذان و ریش سفیدان در امر اصلاح ذات البین بیش از پیش بهره برد.
مسئله تکریم ارباب رجوع و احترام به کرامت مردم در دستگاه قضایی از دیگر تاکیدات عالی ترین مقام قضایی استان در مراسم معارفه رئیس دادگستری شهرستان خرامه بود.
القاصی در این خصوص با اشاره به اینکه مردم صاحبان اصلی نظام و انقلاب می باشند یادآور شد: تحقق عدالت در کوتاه ترین زمان و بالاترین کیفیت از انتظارات مردم است و همه ما موظفیم به عنوان خدمتگذاران این نظام و مردم احترام و حفظ کرامت آنان را سر لوحه خدمت رسانی به آنان قرار دهیم .
احسان خازن فرماندار خرامه نیز طی سخنانی گفت: قوه قضاییه در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای حکومتی است و هدف از این نهاد تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح، عدالت و امنیت است.
وی افزود: استقرار امنیت صرفاً وظیفه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیست بلکه امنیت یک سازه جمعی است که همه آحاد جامعه در ایجاد آن باید نقش داشته باشند.
خازن در تشریح راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم اضافه کرد: ما باید در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم کنیم، نباید اجازه دهیم انگیزه جرم در جامعه به وجود آید راهکارهای این موضوع هم تربیت اسلامی می باشد.
فرماندار خرامه، افزایش احساس تعلق اجتماعی، مبارزه با جهل و نادانی، تقویت باورهای دینی، رفع نیازهای اساسی، حفظ کرامت و منزلت انسانی، اصلاح ارتباطات اجتماعی، استحکام روابط خانوادگی، ساماندهی آسیب های اجتماعی از دیگر راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.
علی حسن عسکری رییس سابق دادگاه خرامه هم در این مراسم به تشریح گزارش فعالیت خود طی چهار سال گذشته پرداخت.
محمدعلی یعقوبی رییس جدید دادگاه خرامه تامین امنیت، پیشگیری از وقوع جرم، تقویت شورای حل اختلاف و رونق فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت های کاری خود عنوان کرد.
قاضی محمد علی یعقوبی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی خرامه معرفی و از تلاش های قاضی علی حسن عسکری تقدیر شد.
شهرستان خرامه در فاصله 60 کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.
677


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن