تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805356975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت اصولگرایان از وحدت زیر چتر جامعتین: چاره‌ای جز وحدت نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روایت اصولگرایان از وحدت زیر چتر جامعتین: چاره‌ای جز وحدت نداریم
گروه‌های مختلف اصولگرایی، شکل گیری وحدت از مسیر جامعه روحانیت را بهترین گزینه برای اصول گرایان می‌دانند.
به گزارش نامه نیوز، وحدت، مهم‌ترین آرزوی اصول گرایان در این روزهاست. آنها می‌خواهند بعد از مدت‌ها با «یک صدا» و زیر « یک بیرق» وارد کارزار انتخابات شوند. این جریان سیاسی در کشور سال‌هاست رنگ وحدت و هم صدایی را به خود ندیده است و شاید انتخابات مجلس هفتم و دومین دوره شواری شهر تهران، آخرین انتخاباتی بود که اصول گرایان در کنارهم و با یک لیست وارد کارزار انتخابات شدند.

حالا بعد از گذشت سال‌ها و به ویژه بعد از چشیدن طعم ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری 92، اصول گرایان به دنبال رسیدن به یک وحدت کلمه هستند تا بتوانند، جریان و تفکر اصول گرایی را بازسازی کنند.

جامعه روحانیت مبارز از جمله نهادهایی است که می‌تواند زمینه ساز ایجاد وحدت در میان اصول‌گرایان شود.

کوهکن: جامعه روحانیت نقشی محوری در شکل‌گیری وحدت بین اصولگرایان دارد

در همین ارتباط «محسن کوهکن» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «نامه نیوز»  برنامه اصولگرایان برای اتحاد و همگرایی در آستانه انتخابات مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر جامعه روحانیت برنامه ای را در جهت هم‌گرایی و وحدت اصولگرایی و باقی آحاد مردم تدوین کند قطعا آثار مطلوبی را در وحدت هرچه بیش‌تر خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه روحانیت نقش موثری را در شکل‌گیری وحدت میان طیف اصولگرا دارد، خاطرنشان کرد: همین که روحانیت وارد مباحث می‌شوند و چارچوب‌های را برای وحدت تعیین می‌کنند، قطعا گروه بسیاری از نیرو‌های سیاسی اصولگرا  اعم از حقیقی و حقوقی را به سمت و سوی وحدت جذب می‌کند که طبیعتا آثار مثبتی را نیز برجا خواهد گذاشت.


نایب رییس جبهه پیروان با اشاره به دوگانگی سخنان اعضای جبهه پایداری مبنی بر شرکت کردن و نکردن در جلسات وحدت، گفت: معمولا در مصاحبه‌ها و بحث‌های رسانه‌ای افراد یا نظر خود و یا برداشتی که از سخنان دیگران دارند را عنوان می‌کنند که این موضوع خود جای بحث و گمان دارد.


محسن کوهکن ادامه داد: تا آنجایی که از میان جمع خودی و صحبت‌هایی که با برادران جبهه پایداری شده است اطلاع دارم، آنها نیز به همگرایی و وحدت نیز اعتقاد دارند و تا حدودی خواهان ایجاد وحدت هستند و بحث وحدت اصوگرایان  را هرگز رد نمی‌کنند.


نایب رییس جبهه پیروان ، با بیان اینکه این امکان وجود دارد که پایداری‌ها در ساز و کار‌های وحدت و هم‌گرایی نظرات متفاوتی داشته باشند، افزود: جز گروه محدودی از افراد جبهه پایداری، نشنیدم که دوستان پایداری اصل موضوع شکل‌گیری وحدت را رد کنند.


کوهکن، با اشاره به "طیف تهران و قم" که مدتی است در فضای سیاسی مطرح می‌شود، گفت: طیفی از دوستان پایداری که در تهران هستند را "طیف تهران" می‌گویند که بیشتر به واقع گرایی شهرت دارند و گروهی دیگر از آنان که در قم ساکن هستند و به "طیف قم" شهرت دارند، کمی از واقع گرایی فاصله گرفته اند و حال و هوای آرمانی دارند.

ابراهیمی: جامعتین نقش تاثیرگذاری در وحدت اصولگرایان دارد

همچنین حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، با اشاره به ضرورت شکل گیری وحدت در اردوگاه اصولگرایان، گفت: وحدت در همه شرایط از افتراق بهتر است، اما اینکه بگوییم محقق می‌شود یا خیر! به اعتماد چهره‌های اصولگرا نسبت به یکدیگر بستگی دارد.

وی ادامه داد: باید دید که آیا اختلاف سلیقه ها می‌تواند باعث تفرقه و جدایی شود یا نه؟ هرچند بعید می‌دانم تعدد سلایق که در همه جا موجود است دلیلی برای برهم خوردن وحدت شود.

نماینده سابق مجلس ضمن توصیه اصولگرایان به حرکت کردن در جهت همگرایی و انسجام،خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم اختلاف سلیقه باعث جدایی میان اصولگرایان شود، توصیه می‌کنم به دنبال انسجام و همگرایی باشند تا اگر وحدتی هم میانشان ایجاد نشد همگرایی را حفظ کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در تشریح نقش جامعتین در ایجاد وحدت میان تشکل‌های اصولگرایی، تصریح کرد: اگر روحانیون و جامعتین در جامعه نبودند، تا به حال ضربات زیادی به نظام وارد شده بود. معتقد هستم وجود جامعتین یکی از نعمات الهی است، آنگونه که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره مورد عنایات امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که جامعتین در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب از مواضع حضرت امام (ره) عدول نکرده است، گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین همواره در چارچوب قوانین و رهنمودهای امام و رهبری حرکت کردند و معتقدیم اینها از نظر فکری نزدیکترین افراد به جریان ولایی هستند و نقش بسیار تاثیر گذاری در شکل گیری وحدت خواهند داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص علت عدم تمایل آیت الله مصباح به وحدت با دیگر اصولگرایان، گفت: چه کسی می‌تواند وحدت را رد کند، در متن قرآن نیز تاکید بر وحدت شده است و امامان معصوم همواره بر این امر تاکید داشتند، آیت الله مصباح در صدر ایجاد وحدت قرار دارند و برای این مهم تلاش می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سخنان مربوط به آیت الله نیست و احتمالا در مورد موارد دیگری این سخن نقل شده است، این وصله ها به آیت الله مصباح نمی‌چسبد.

ترقی: کمیته سیاسی جامعه روحانیت راهبردی برای وحدت همه سلایق اصولگرایی است

در همین ارتباط «حمیدرضا ترقی» عضو حزب موتلفه، در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، در سخنانی در خصوص محوریت جامعه روحانیت در مسیر وحدت اصولگرایان، گفت: آمادگی جامعتین برای محوریت در مسیر وحدت بی شک گام مثبتی در روند اصولگرایی خواهد داشت.
این فعال اصولگرا ادامه داد: امیدوار هستم با تشکیل کمیته سیاسی جامعه روحانی و حمایت اصولگرایان، راهبردی تدوین شود که زمینه وحدت همه سلایق اصولگریایی فراهم شود. وی افزود: قرار بر این شده است که همه سلایق نظراتشان را اعلام کنند، طبیعتا در گفتگوهای چهره به چهره بسیاری از ابهاماتی که پیرامون بحث شکل گیری وحدت ایجاد شده است حل شدنی است.ترقی ادامه داد: به عنوان مثال آیت الله مصباح یزدی در قالب جامعه روحانیت مبارز و کمیته سیاسی نیستند و مشی سیاسی مستقلی دارند، اما در صورت انجام بحث و  گفت‌وگو  در مورد شاخص‌ها، مصادیق و نامزدهای نمایندگی مجلس این امکان وجود دارد که این طیف از جریان اصولگرایی نیز در کنار جامعه روحانیت، جامعه مدرسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز قرار گیرند. 
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اختلاف نظرات تا قبل از وحدت، امری طبیعی است، افزود: نمی‌توان اطمینان صد درصدی از ایجاد وحدت داشت،اما تلاش‌های که مکررا صورت می‌گیرد ایجاب می‌کند تا اصولگرایان برای موفقیت خودشان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به سمت وحدت حرکت کنند، در غیر اینصورت شکست جبهه اصولگرایی حتمی است.وی در پایان گفت: البته نتیجه انتخابات مجلس آینده به خیلی از مسائل موجود کشور بستگی دارد و پیش بینی من با توجه به فضای موجود در کشور این است که مجلس دهم نیز همچون سه دوره قبل، با حضور اکثریت نمایندگان اصولگرا برپا خواهد شد.

سخنگوی جبهه پیروان: چاره ای جز رسیدن به وحدت نداریم


سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان نیز یکی از مهمترین اتفاقهای پیش روی فضای سیاسی کشور را انتخابات مجلس دهم می داند و به نامه نیوز می گوید: اسفند ماه سال آینده برگزار می کند و موضوع حائز اهمیت در این زمینه این است که اصولگرایان باید به وحدت برسند. این وحدت می‌تواند از طریق ائتلاف یا فرمول هایی که در گذشته صورت می‌گرفت و موفقیت در مجلس را نیز به همراه خود داشت، باشد.

وی افزود: اصولگرایان باید به صورت جدی برای انتخابات مجلس دهم برنامه ریزی کنند و به دنبال رسیدن به وحدت باشند که جبهه پیروان برای این امر و انسجام بیشتر اصولگرایان با جامعتین و احزاب و تشکل های همسو در حال انجام مذاکرات است که امیدوار هستیم به نتیجه برسد.

این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تمام اقشار اصولگرایان دارای زیر ساخت‌های مشترکی همچون اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی هستند، خاطرنشان کرد: این ویژگی‌های قاطبه اصولگرایان است که به وسیله آن می‌توانند با یکدیگر تعامل داشت و به وحدت رسید. در سال های اخیر عدم انسجام میان اصولگرایان موجب شد تا این طیف سیاسی بازنده انتخابات باشند. البته در انتخابات مجلس نهم اصولگرایان به انسجام و هماهنگی دست پیدا کردند و توانستند اکثریت کرسی های مجلس را از آن خود کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون اصولگرایان چاره‌ای جز رسیدن به انسجام و وحدت ندارند و اگر می‌خواهند به صورت یکپارچه در انتخابات مجلس و حتی خبرگان شرکت کنند باید به وحدت برسند. درست است که مجلس خبرگان در سطح روحانیت برگزار می‌شود اما احزاب تا حد زیادی نمی‌توانند وارد این مباحث شوند و فقط می‌توانند به عنوان یک یار کمکی به آنان کمک کنند.

سخنگوی جبهه پیروان گفت: جبهه پیروان در تلاش است تا با احزاب و تشکل‌هایی که به همگرایی و انسجام علاقه‌مند هستند وارد مذاکرات شود و برای رسیدن به این هدف برای انتخابات مجلس دهم با هئیت رئیسه و اعضای شورای مرکزی  اصولگرایان نیز رایزنی های لازم صورت بگیرد.

سجادی بر اهمیت و جایگاه جامعتین در وحدت اصولگرایان تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه روحانیت همیشه یک رابطه سنتی را با جبهه پیروان داشته و دارد و بر همین اساس در انتخابات گذشته ما به عنوان احزاب نظرات کارشناسی خود را خدمت آقایان اعلام می‌کردیم و نظرات اصلاحی آنان را می‌پذیرفتیم. امیدواریم این روند تعامل همچون گذشته، همواره در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: جامعه روحانیت و جامعه مدرسین مرکز فکر، فرهنگ و فقاهت اسلامی هستند که این موضوع با سیاست گره خورده است و معتقدم همانگونه که امام خمینی(ره) و شهیدمدرس فرمودند دیانت ما از سیاست جدا نیست. همواره اصولگرایان از جامعتین در مباحث مختلف حرف شنوی دارند و از نظراتشان همچون انتخابات گذشته استفاده می کنند و باید فرصت خدمت به کشور و نظام را به اصولگرایان بدهیم.

سجادی ادامه داد: برخی از جریان‌ها و رسانه ها از نقش آیت الله مصباح در شکل نگرفتن ساز وکار وحدت در جریان اصولگرایی سخن به میان می آورند،اما معتقد هستم که  آیت الله مصباح جز استوانه‌های حوزه بوده و نظرات مهمی را ارائه می‌کند و قائل به تفرقه میان اصولگریان نیست. علمای کشور همچون آیت الله مصباح نظرات و دیدگاه های مختص خود را دارند و نمی‌توان در این حوزه وارد تفکرات و نظرات این افراد شد.البته با توجه به ساز و کار و سبقه اصولگرایان، می توان امیدوار بود که این طیف سیاسی به انسجام و وحدت در انتخابات آینده مجلس برسد.










۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن