تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803913300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات حساس هسته ای/ چهارشنبه، رویارویی ظریف با کری


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



مذاکرات حساس هسته ای/ چهارشنبه، رویارویی ظریف با کری
سید عباس عراقچی: «ما عزت خود را با هيچ چيزی معاوضه نکرده و آن را فدای مصالح موقتی در مذاکرات نمی‌کنيم.»



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در آستانه مذاکرات دوجانبه و چندجانبه ایران و اعضای 1+5 در هفته پیش رو، "عباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای گفته است "احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد."     به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) دور بعدی مذاکرات سه‌جانبه میان وزرای خارجه ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای، قرار است سه شنبه و چهارشنبه آینده در وین برگزار شود.     مهلت شش ماهه مذاکرات جاری میان ایران و این گروه (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) برای حل اختلاف بر سر ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های گسترده ۲۴ نوامبر، سوم آذرماه تمام می‌شود.     آقای عراقچی در سفر به مشهد در جمع خبرنگاران گفته در صورتی که تغییر مواضع در طرف مقابل صورت نگیرد احتمالا تا تاریخ سوم آذرماه توافق به دست نمی‌آید.     او می‌گوید انتظار می‌رفت که مذاکرات در نیویورک با پیشرفت همراه باشد اما این اتفاق نیفتاد.     مذاکرات نیویورک در هفته اول مهرماه امسال در حاشیه اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل متحد برگزار شد اما پس از آن مقام‌های دو طرف اعلام کردند پیشرفت چندانی در این مذاکرات روی نداده است.     رئیس‌جمهوری ایران بعد از مذاکرات نیویورک در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که "پیشرفت‌های کمی" در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ به دست آمده و برای حل این پرونده، دو طرف باید "تصمیم‌های شجاعانه" بگیرند.    

    سایت رادیو فردا (RADIOFARDA) وابسته به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نیز نوشته است:     معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید در صورتی که ایران و گروه ۱+۵ تا سوم آذر به توافق نهایی دست پیدا نکنند احتمال تمدید زمان مذاکرات وجود دارد.     عباس عراقچی با اشاره به اينکه زمان مذاکرات به سرعت در حال گذر است، ‌افزود: «ما هنوز نااميد نيستيم که مذاکرات تا سوم آذر به نتيجه برسد»    
باس عراقچی در سخنان همچنین گفت: «در صورتی که تغيير مواضع در طرف مقابل صورت نگيرد احتمالا تا تاريخ سوم آذرماه به توافق نمی‌رسيم.»     مقام‌های ايرانی پیش از این بارها از مواضع اعضای گروه ۱+۵ انتقاد کرده‌‍ بودند.     محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران،‌ روز ۱۴ مهر، در همین رابطه گفت: کسانی که در اين موضوع منافعی دارند تلاش دارند تا اين "بحرانِ‌ ساختگی" ادامه يابد.     او افزود: اين بحران از سوی برخی از بازيگران در منطقه تبليغ شده است تا پوششی را برای توجيه اهداف استراتژيک کوتاه‌مدت آنها در منطقه ايجاد کند.  
عراقچی با اعلام اينکه دو طرف برای ادامه مذاکرات جدی هستند،‌ گفت: روز سه‌شنبه، گفت‌وگوی دوجانبه ايران با هيات آمريکايی و کاترين اشتون، و روز چهارشنبه نيز مذاکرات سه‌جانبه‌ای ميان وزيران امور خارجه ايران و آمريکا و مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در شهر وين انجام خواهد شد.     اين مقام ايرانی تاکيد کرد: «ما عزت خود را با هيچ چيزی معاوضه نکرده و آن را فدای مصالح موقتی در مذاکرات نمی‌کنيم.»     منتقدين دولت حسن روحانی طی یکسال گذشته بارها مذاکره کنندگان اتمی ايران را مورد انتقاد قرار داده و آنان را متهم کرده‌اند که از خط قرمزهای تعيين شده عبور کرده‌اند. اين انتقادها و اتهام‌ها تکذيب دولتمردان ايرانی را به دنبال داشته است.    

    سایت صدای آمریکا (VOA) در پوشش سخنان عراقچی آورده است:  

برخی از تحلیل گران معتقدند رسیدن به توافق تا ضرب الاجل غیر ممکن است. "مارک فیتزپاتریک"  عضو ارشد اندیشکده مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن  به رویترز گفت روز به روز بیشتر روشن می شود که تا ۲۴ نوامبر توافقی صورت نخواهد گرفت و افزود: «به جای بازگشت به دوره تحریم های بیشتر و سانتریفوژهای بیشتر، تمدید دوباره توافقنامه موقت بهترین گزینه برای دو طرف خواهد بود.»     "علی واعظ" تحلیل گر  گروه بین المللی بحران گفت: «رسیدن به  توافق کامل تا ۲۴ نوامبر دیگر ممکن به نظر نمی رسد. آنچه ممکن است  توافقی است که بتواند افزودن وقت بیشتری به ساعت دیپلماتیک را توجیه کند.»     عباس عراقچی، قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  ابراز امیدواری کرده است مذاکرات هسته ای هفته آینده در وین، مسیر تازه ای را باز کند.     به گزارش خبرگزاری تنسیم، عباس عراقچی روز جمعه در مشهد به خبرنگاران گفت در مذاکرات درباره مسائل مهم مانند تحریم ها و راه های برطرف ساختن آنها و نیز ابعاد غنی سازی اورانیوم بحث خواهد شد.     عراقچی گفت مذاکرات به « مراحل حساس» رسیده است.     444

   


    444




۱۹/۰۷/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن