تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813151573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات کودکان قربانی مین و دانش آموزان شین آباد را پیگیری می کنم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کردستان مشکلات کودکان قربانی مین و دانش آموزان شین آباد را پیگیری می کنم سنندج - ایرنا- استاندار کردستان گفت: مسایل و مشکلات کودکان قربانی مین و همچنین دانش آموزان شین آبادی را در دولت پیگیری می کنم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه جمعه در دیدار کودکان قربانی مین روستای نشکاش مریوان، دانش آموزان شین آبادی و شوخان دیواندره ای، در سالن دولت استانداری در سنندج، به این کودکان خوش آمد گفت و گفت: شرمنده ام از اینکه آدم هایی که سنشان بالا است شرایطی را به وجود آوردند که بچه های ما در این وضعیت قرار گیرند.
وی گفت: متاثر و متاسفم که کودکان ما روی مین هایی می روند که آدم هایی با سن بالا آن را کار گذاشتند و یا کودکانی به دلیل کم توجهی همان آدم هایی که سنی از آنها گذشته، در آتش بخاری سوختند و عذرخواهی می کنیم از این وضعیتی که پیش آمده است.
وی گفت: من در رخ دادن این مسایل نقشی نداشتم اما به عنوان یک عضو جامعه از این وضعیت پیش آمده متاثر و متاسفم و امیدوارم هرگز چنین حوادثی رخ ندهد و تکرار نشود.
زاهدی اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت مسایل و مشکلات کودکان قربانی مین مریوان را پیگیری می کنم و دولت موظف است به صورت رایگان هزینه های آنان را تقبل کند و درجه جانبازی آنها را نیز به درستی تعیین کند.
استاندار کردستان در ادامه گفت: اگرچه شین آباد در حوزه کاری بنده نیست اما از طریق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز وضعیت دانش آموزان شین آبادی را پیگیری می کنم.
زاهدی گفت: اگر آثار سوختگی در جسم کودکان شین آبادی نماند اما در روح آنان خواهد ماند اما خوشبختانه این بچه ها روحیه بسیار خوبی دارند و به ما نیز روحیه می دهند.
وی گفت: فکر می کردم جلسه و دیداری همراه با اشک و آه و ناله با این بچه ها خواهم داشت اما از دین روحیه مقاوم و لبخند بر لبان آنها ما نیز روحیه گرفتیم و این وظیفه ما را سنگین تر می کند.
وی در ادامه سخنان خود خطاب به والدین کودکان قربانی مین در روستای نشکاس مریوان گفت: اگر در مریوان برخورد بدی با شما شده است بنده عذرخواهی می کنم و قول می دهم دیگر تکرار نشود.
زاهدی با اشاره به حضور "شوخان براخاصی" کودک دیواندره ای که بر اثر تزریق آمپول چشمان خود را از دست داده بود نیز گفت: شوخان را اولین بار است که از نزدیک می بینم اما وقتی که شرح حال وی را از طریق یکی از هفته نامه های استان خواندم با وزیر بهداشت در مورد جراحی چشمان وی تماس گرفتم و از دکتر قاضی زاده هاشمی نیز تشکر صمیمانه می کنم که شوخان را عمل کرد.
استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود گفت: پاکسازی مین جزو برنامه های اصلی استانداری در مناطق مرزی استان است و در این رابطه جلساتی با مسوولان وزارت دفاع نیز برگزار کرده ایم و خواستار تسریع در برنامه های خنثی سازی شده ایم.
زاهدی با اشاره به اینکه پاکسازی های مین به صورت 100 درصدی انجام نمی شود، افزود: از زمان جنگ جهانی اول و دوم نیز مین و یا گلوله عمل نکرده در مناطقی از جمله کشور و جهان وجود دارد.
وی گفت: براساس معاهده های بین المللی پس از صلح میان دو کشوری که با هم در جنگ بودند کشوری که مین کار گذاشته است باید نقشه های مربوط به مین گذاری را در اختیار کشور مقابل قرار دهد که متاسفانه دولت وقت عراق این کار را نکرد و اگر نقشه را در اختیار ما می دادند می شد بهتر عمل کرد و مین های بیشتری را خنثی نمود.
زاهدی با اشاره به اینکه مین بر اثر بارندگی و حرکات زمین جابجا می شود، از سازمان های غیردولتی در مناطق مرزی خواست روستاهایی که احتمال مین در آنها وجود دارند را با اولویت روستاهایی که مدرسه در آن وجود دارد، شناسایی و به استانداری اعلام کنند تا پیگیری شود.
استاندار کردستان در پایان این دیدار به هر یک از دانش آموزان شین آبادی، کودکان قربانی مین روستای نشکاش مریوان و شوخان براخاصی شاخه ای گل و هدیه ای اهدا کرد.ک/3
7346/533


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن