تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837322879
نوایی عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران بود
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
جمشید کیانفر در همایش «نوای تاریخ در مجموعه آثار نوایی» گفت: نوایی معتقد بود نباید به پیشینیان از اینکه اصول علمی روز را رعایت نکردهاند نقد وارد کرد بلکه باید عینک امروزی را به کناری گذاشت و با عینک زمانه به بررسی آثار گذشتگان پرداخت. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)جمشید کیانفر در همایش یک روزه بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی که با عنوان «نوای تاریخ در مجموعه آثار نوایی» چهارشنبه 16 مهرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد گفت: دکتر نوایی دانشآموخته تاریخ نبود اما یک تاریخدان بهشمار میآمد. او بیش از 80 سال زیست و بیش از 100 سال قلمفرسایی کرد. رئیس خانه نقد موسسه خانه کتاب ادامه داد: قلم نوایی از جوانی از پختگی زیادی برخوردار بود تا جایی که وقتی به دعوت تعدادی از فرزانگان کشور ترکیه تنی چند از ادیبان ایرانی به آن کشور سفر کردند، همگان از دیدن چهره جوان او تعجب کردند و شاید انتظار پیری سرد و گرم چشیده را داشتند. کیانفر به آثار دکتر نوایی اشاره کرد و گفت: مجموعه آثار او شامل بیش از 42 عنوان کتاب از جمله 24 کتاب در زمینه تصحیح متون تاریخی و ادبی، 11 کتاب در زمینه تصحیح سند و 8 عنوان تالیف میشود که گاهی بعضی از این تالیفات به چند جلد نیز میرسد. این همه ورای مقالاتی است که او تا قبل از درگذشتش به نگارش درآورده بود. تاکید نوایی به تحقیق بدون حب و بغض وی ادامه داد: نوایی پیوسته به تحقیق بدون حب و بغض تاکید میورزید و در اینباره میگفت: جامعه ما هر روز در حال تغییر است. به عنوان مثال در سال 1319 برق و آب به شکل امروزی در شهرها وجود نداشت و ما هر 15 روز یکبار به لطف میراب محل از آب نه چندان تمیزی بهرهمند میشدیم. همه چیز در حال تغییر و تحول است و به تبع ذوق و سلیقه هم همزمان با آن تغییر مییاید. کیانفر ادامه داد: نوایی بر این عقیده بود نویسندگان، در گذشته آثار ادبی خود را با توجه به روش مرسوم در آن دوران به نگارش در میآوردند. نباید به پیشینیان از اینکه اصول علمی روز را رعایت نکردهاند نقد وارد کرد. باید عینک امروزی را به کناری گذاشت و با عینک زمانه به بررسی آثار گذشتگان پرداخت. توجه ویژه نوایی به اقبال آشتیانی وی با اشاره به اینکه نوایی از استادان خود به ویژه اقبال آشتیانی به نیکی یاد میکرده است گفت: نوایی از اقبال همچون پدر خود یاد میکرد و در مقابل انتقاد از پیشینیان همواره قد علم میکرد و در این باره میگفت: کاخ رفیع ادب فارسی از ابتدا به این شکل وجود نداشته است. افراد مختلفی آمدند و به اندازه فهم خود کاری را انجام دادند. اگر بخواهیم مردم حرمت ما را نگهدارند ما هم باید حرمت پیشینیان و حق دیگران را حفظ کنیم. کیانفر ادامه داد: نوایی جزو معدود کسانی بود که در مدت 10 سالی که از فوت او گذشته بزرگداشتهایی به یاد او برگزار شده است. اما نخستین مراسم بزرگداشت برای او در سال 79 در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور وی برگزار شد. نوایی به تاریخنگاری غرب درباره ایران خوشبین نبود وی نوایی را عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران دانست و گفت: او به تاریخنگاری غرب درباره ایران خوشبین نبود و از جمله کسانی بود که به تاریخنگاری توجه ویژهای مبذول داشت. سبب این همه توجه استاد نوایی به اسناد و مدارک، پی بردن به ارزش حقیقی اسناد تاریخی از طرف او بود و آنچه در آرشیوهای سازمانهای دولتی به ضرورت جمعآوری و به صورت بایگانی راکد درآمده است به حکم صندوقهای مادربزرگانی است که نوادگان در حسرت دیدن نیم نگاهی به آنها هستند. کیانفر ادامه داد: وقنی از روی کنجکاوی به مجموعه اسناد و مکاتبات فرهنگی و سیاسی نگاهی میاندازیم در مییابیم حاصل بیش از 6 هزار صفحه در 11 عنوان، چه شب بیداریهایی توام با بازنویسی از روی دست نوشتههای عجیب و خطوط نامفهوم را در برداشته است. کاری که نوایی در حد فاصل سالهای 41 تا 67 به فرجام رسانده و امروز سازمانها و نهادهای مختلف با وجود امکانات و پرسنل هنوز نتوانستهاند از عهده آن برآیند و اگر هم انجام دادهاند همه از پرتو کار نوایی بوده است. وی در پایان سخنانش به نقل قولی از اشراقی درباره مرحوم نوایی پرداخت و گفت: احسان اشراقی دوران بازنشستگی را دوران استراحت افراد میداند اما میگوید: این تعریف درباره دوران بازنشستگی نوایی نمیگنجد چرا که بسیاری از اشتغالات او در دوران بازنشستگیاش بوده است. دوره سامانیان، حاکمان در خدمت عالمان بودهاند سپس دکتر جواد هروی، نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون تاریخ گفت: مرحوم نوایی انسانِ فرهیخته کوچکی نبود. من سالیان زیادی را در محضر او گذراندم و نوایی را برخوردار از فضایل برجستهای میدانم. وی ادامه داد: در کشور ما نگاه شایستهای به فرهیختگان نمیشود، به طوری که برای دفن ریچارد فرای، ایرانشناس و مورخ آمریکایی از سوی عدهای تندرو موضعگیریهای نابجایی صورت گرفت. در جامعه ما نگاه شایستهای به فرهیختگان به طوری که نگاه حاکم بر جامعه باشد وجود ندارد. هروی افزود: من دوره سامانیان را برای تحقیق در دانشگاه انتخاب کردم و اگر بخواهم یک جمله از آن دوران بگویم، دوره سامانیان را عصر طلایی ایران بعد از اسلام میدانم، دورهای که حاکمان در خدمت عالمان بودهاند نه عالمان در خدمت حاکمان. صدرنشینی عالمان لازمه پیشرفت جامعه است
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه ما زمانی میتواند رنگ پیشرفت به خود بگیرد که عالمان آن صدرنشین باشند لکن جامعه فعلی به آن مرحله نرسیده است. باید شخصیتهای دلسوزی همچون نواییها در این سرزمین تلاش کنند تا ما را به آن مرز برسانند. هروی با بیان اینکه من به عنوان شخصیت سیاسی تأمل تاریخی را در میان مسئولان کشور نمیبینم گفت: یک بار در مجلس این خواسته را مطرح کردم که لازم است بعضی از مسئولان قوای سهگانه دعوت شوند تا از بینشهای تاریخی بهره ببرند و نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشند. ما در بسیاری از تصمیمات سیاسی رنگ تعاملات تاریخی را کمرنگ میبینیم به طوری که اگر بخواهیم واقعهای را به واقعه تاریخی تمثیل کنیم موجب تعجب بسیاری خواهد شد. رئیس فراکسیون تاریخ مجلس با بیان اینکه گناه اهل تاریخ این است که نتوانست تاریخ را به خورد حاکمان دهد، ادامه داد: پذیرفته شدن غیراخلاقی 3 هزار بورسیه در کشور نشاندهنده این است که کارهای اخلاقی بیشتری باید در جامعه انجام شود.
شاگردان نوایی تحت تاثیر افکار و تبحر او بودند هروی مرحوم نوایی را شخصیتی توانا، خوش ذوق و پرنفوذ بر شاگردانش دانست و گفت: وی خود را وقف اخلاق علمی کرد، اخلاق او بیبدیل و نکات سنجیدهای که نوایی از مباحث تاریخی بیرون میکشید، در نوع خود بینظیر بود. بیادعا سخن میگفت و مینوشت و به این دلیل میتوان آثار او را شاهکارهای عرصه تاریخ اعلام کرد. وی نکات مثبت مرحوم نوایی را بیش از نکات منفی وی خواند و گفت: نوایی عاشقانه آموخت، نوشت و از دنیا رفت. شاگردان او تحت تاثیر افکار و تبحر او بودند و از افتخارات من شاگردی دکتر نوایی است و این افتخار را همواره فریاد میزنم. هروی ادامه داد: از خصوصیات نوایی تلاش برای باسوادتر کردن شاگردانش از خودش بود. من در رساله فوقلیسانس و دکترای از او راهنمایی خواستم و او در جواب خواسته من گفت: «من استاد سخت گیری هستم.» و من در جواب او گفتم: «میخواهم آنقدر از من ایراد بگیرید که در نهایت بگویم دکتر نوایی بر من و کارم نتوانست اشکالی وارد کند.»
نوایی نگاه بیطرفانه به تاریخ را به دانشجویان آموزش داد این نماینده مجلس ادامه داد: مرحوم نوایی نگاه بیطرفانه در مباحث تاریخی و نداشتن نگاهی مغرضانه به مسائل تاریخی را به ما آموخت. او انسان متواضعی بود و داشتن انصاف را در کارهای خود همواره به شاگردانش متذکر میشد. وی در پایان سخنانش افزود: ما در کشور، فرهنگی که سپاسگزار بزرگان و معلمان سرآمد خود باشیم نداریم و اگر روزی تمثال بزرگان خود را در میادین شهر نصب کنیم، شاهد پیشرفت شگرف در کشور خواهیم بود. نوایی دوست نداشت تمام شود در ادامه این همایش سیدعلی موجانی، رئیس کتابخانه وزارت امور خارجه درباره مرحوم دکتر نوایی گفت: نوایی هرگز در مجالس ختم و تشییع دوستان و همکارانش شرکت نمیکرد و این برای من جای سوال بود که چرا او به فوت آشنایان خود واکنشی نشان نمیدهد. یک روز دلیل این کار را از او پرسیدم و نوایی در پاسخ من گفت: «علاقه ندارم خاطره مجلس ختم و تشییع دوستانم را در ذهن خود بسپارم، زیرا با این کار خود را تنهاتر احساس میکنم.» وی افزود: نوایی استاد تنهایی بود و در بسیاری مواقع در تنهایی خود فرو میرفت. قدردانی و سپاسگزاری از خدمات فرهنگی او مغفول مانده به طوری که 10 سال پیش هنگامی که نوایی به عنوان چهره ماندگار معرفی شد چند روز از مرگش میگذشت. نوایی دوست نداشت تمام شود و حسن روحیه و عاطفه خود را در پس چهره عبوس خود پنهان میکرد. این استاد تاریخ دارای روحیات خاص انسانی بود و این آمادگی را داشت که درباره وی قضاوت نادرست کنند اما حاضر نبود مکنونات قلبی خود را بیان کند. رئیس کتابخانه وزارت امور خارجه ادامه داد: من به مرحوم نوایی وامدار هستم به دلیل اینکه برای موقعیت کاری خود کتاب ایران و جهان او را خواندهام. این کتاب در وزارت امور خارجه از ارزش پایانناپذیری برای ما و نسلهای بعد از ما برخوردار است. موجانی به تحقیق خود درباره فرقه بابیه اشاره کرد و افزود: دو سال قبل که این تحقیق را آغاز کردم به منابع و اسناد مختلفی مراجعه کردم که از آن جمله کتاب «اعتضادالسلطنه» مرحوم نوایی بود. در هیچ منبع و سندی، تیزذهنی ای را که در این کتاب از مرحوم نوایی دیدم مشاهده نکردم. او موضوعات را به طور خاصی تجزیه و تحلیل میکرد و به طور قطع میگویم هیچ کس مانند مرحوم نوایی نتوانست بابیه را بشناسد و آن را بررسی کند. نوایی در این 10 سال گذشته زندهتر شد و زنده هم خواهد ماند عبدالکریم جربزهدار، مدیر انتشارات اساطیر دیگر سخنران این همایش یک روزه بود. او در سخنانی درباره نوایی گفت: فوت مرحوم نوایی سرآغاز تولد دوبارهای برای او بود. 16 مهر سال 83 تا به امروز زمینهای فراهم آمد که اگر حب و بغضی وجود داشت کنار رود و جامعه علمی به کارنامه فعالیتهای نوایی بپردازد. او در این 10 سال گذشته زندهتر شد و زنده هم خواهد ماند. در پایان این مراسم همسر مرحوم نوایی در سخنان کوتاهی گفت: 10 سال از فقدان همسرم میگذرد که برایم بسیار سخت و جانکاه بود اما تسلی خاطرم، دوستان و همکاران همسرم بودند که نشان دادند نام و یادش زنده است و این مرا دلگرم میکند. وی با تشکر از بانیان برگزاری این همایش افزود: برگزاری چنین مراسمی به معنای حرمت دادن به مقام علم است. آنچه شما کردید نشانه قدرشناسی از دانش است که نمیتوان به خاطر آن مراتب سپاسگزاری را ابراز داشت. پایانبخش این مراسم اهدای لوح یادبود به همسر مرحوم نوایی از سوی انجمن ایرانی تاریخ توسط دکتر رضا شعبانی، دکتر جواد هروی، دکتر محسن جعفریمذهب و دکتر سیمین فصیحی بود.
18 مهر 1393 ساعت 15:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]
صفحات پیشنهادی
معرفي فرهنگ و تمدن ايراني مهمترين وظيفه ي سازمان ميراث فرهنگي
۷ مهر ۱۳۹۳ ۹ ۲۵ق ظ معرفي فرهنگ و تمدن ايراني مهمترين وظيفه ي سازمان ميراث فرهنگي معاون حقوقي مجلس و امور استان ها سازمان ميراث گفت اساس کار سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري چند موضوع مهم فرهنگي اجتماعي اقتصادي و اشتغال زايي است و يکي از وظايف مهم اين سازمان معرفيمسئول نمایندگی ولیفقیه سپاه ناحیه بویین زهرا: حجاب از ارزندهترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسل
مسئول نمایندگی ولیفقیه سپاه ناحیه بویین زهرا حجاب از ارزندهترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی استمسئول نمایندگی ولیفقیه سپاه ناحیه بویین زهرا گفت حجاب از ارزندهترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی بوده و در واقع به عنوان یکی از ضروریات دین اسلجشنواره بینالمللی میراث فرهنگی ناملموس ـ اصفهان مولاوردی: اجلاس ICCN در شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانی
جشنواره بینالمللی میراث فرهنگی ناملموس ـ اصفهانمولاوردی اجلاس ICCN در شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان موثر استمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت برگزاری اجلاس بینالمللی میراث فرهنگی ناملموس میتواند نقش بسیار مهمی در حوزه بینالملل در شناسایی تمدن و فرهنگی ایشیراز پایتخت فرهنگی و گهواره تمدن ایران زمین است
استادزبان وادبیات فارسی دانشگاه گرجستان شیراز پایتخت فرهنگی و گهواره تمدن ایران زمین است خبرگزاری پانا استادزبان وادبیات فارسی دانشگاه گرجستان گفت میان ایران و قفقاز همواره پیوند های بسیار عمیق تاریخی و فرهنگی وجود داشته که از دوره مهاجرت آریایی ها شروع شده و تا به امروز ادامهمشاور فرهنگی رییس جمهور: اگر آب نباشد تمدن ایرانی با سرعتی غیرقابل تصور از بین می رود
مشاور فرهنگی رییس جمهور اگر آب نباشد تمدن ایرانی با سرعتی غیرقابل تصور از بین می رود جامعه > محیط زیست - در نشست آب فرهنگ و رسانه مطرح شد اگر آب نباشد تمدن ایرانی در میان مدت و با سرعتی غیر قابل تصور از بین خواهد رفت طهورا شهبازی نشست هم اندیشی اصحاب رسانه وگردشگران خارجی ملاحظههای فرهنگی و اعتقادی ایران را رعایت میکنند
اجتماعی گردشگری و میراث فرهنگی رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگران خارجی ملاحظههای فرهنگی و اعتقادی ایران را رعایت میکنند رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت معمولا ملاحظات سیاسی اعتقادی اجتماعی و فرهنگی ایران از سوی برگزار کنندگان تورهای گردشگران همیشه به مسافران خارجی اعلام می شهشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین
عکس ابوطالب ندری هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین عصر پنج شنبه با حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در گرگان برگزار شد ۱۳۹۳ ۷ ۱۸ - ۱۰ ۱۷معاون رئیسجمهور در آیین آغاز به کار دومین روز از اجلاس ICCN تشریح کرد عملکرد ایران در تقویت پاسداری از میراث
معاون رئیسجمهور در آیین آغاز به کار دومین روز از اجلاس ICCN تشریح کردعملکرد ایران در تقویت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس جهانیمعاون رئیسجمهور در آیین آغاز به کار دومین روز از اجلاس ICCN مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس را تشریح کرد بهمعاون سیاسی سپاه نینوا گلستان: فرهنگ و اقتصاد مهمترین ارکان شکلگیری تمدن است
معاون سیاسی سپاه نینوا گلستان فرهنگ و اقتصاد مهمترین ارکان شکلگیری تمدن استمعاون سیاسی سپاه نینوا گلستان از فرهنگ و اقتصاد به عنوان مهمترین ارکان و مولفههای شکلگیری تمدن یاد کرد به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی سلیماندوست صبح امروز در نشست بصیرتی اساتید که با محوریت ناگفدیدگاه رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه درباره تئاتر ایران
فرهنگ و هنر تئاتر دیدگاه رایزنان فرهنگی ایتالیا و فرانسه درباره تئاتر ایران حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و تیری ویل رایزن فرهنگی فرانسه دیدار کردند به گزارش خبرگزاری مهر حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی اردشیر صالح پور دبیر سی وگسترش فرهنگ تشیع در ایران حاصل تلاش علمای خوزستان است
آیت الله حیدری گسترش فرهنگ تشیع در ایران حاصل تلاش علمای خوزستان است خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به نقش علمای خوزستان در نشر و گسترش تشیع گفت تاریخ نمایانگر نقش ارزشمند علمای خوزستان در رشد و گسترش فرهنگ تشیع در ایران است آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان دتوسعه فرهنگی روستاها؛ مسیر توسعه ایران
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۸ خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه همدان یادداشت از یادداشت مهدی آقامحمدی مدرس دانشگاه تقویت ابعاد فرهنگی و انسانی و فرهنگ توسعه روستایی و بیان جایگاه آن در گستره ملی و سایر سطوح حساسیت نسبت به روستاها را دو چندان مینماید زیرا ریشه تمامی مشکلات وتنوع فرهنگ اقوام ايراني فرصت و ثروتي بزرگ براي تقويت بازار گردشگري
۱۸ مهر ۱۳۹۳ ۹ ۴۶ق ظ تنوع فرهنگ اقوام ايراني فرصت و ثروتي بزرگ براي تقويت بازار گردشگري معاون رئيس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري تنوع فرهنگ اقوام ايراني را فرصت و ثروتي بزرگ دانست که مي تواند بازار فرهنگ اقتصاد و صنعت فرهنگ و از جمله گردشگري فرهنگي راقتل خواهرزاده عاشق پایان مخالفت با یک رابطه |اخبار ایران و جهان
قتل خواهرزاده عاشق پایان مخالفت با یک رابطه کشف جسد در کارگاه بازیافت زباله باخت هاي ميلياردي در سايت هاي قماربازي قتل خواهرزاده عاشق پایان مخالفت با یک رابطه فاجعه در برلین محاکمه در تهران همسرم را ميكشم اما طلاق نميدهم کارمند تحت نظارت بهزيستي به قتل رسيد 310کيلوگرم موفرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان: فرهنگ مقاومت از ایران به کشورهای دیگر منتشر شده است
فرمانده سپاه انصارالمهدی عج استان زنجان فرهنگ مقاومت از ایران به کشورهای دیگر منتشر شده استفرمانده سپاه انصارالمهدی عج استان زنجان با اشاره به مقاومت کشورهای اسلامی از جمله لبنان در مقابل اسرائیل گفت فرهنگ مقاومت از ایران به کشورهای دیگر منتشر شده است به گزارش خبرگزاری فارسکتاب «حیات فرهنگی ایرانیان» منتشر شد
فرهنگ و ادب بازار نشر کتاب حیات فرهنگی ایرانیان منتشر شد کتاب جستارهایی در حیات فرهنگی ایرانیان نوشته جلیل عرفانمنش با مقدمه علیاکبر ولایتی توسط انتشارات سروش چاپ و روانه بازار نشر شد به گزارش خبرگزاری مهر این کتاب برای پاسخگویی به کسانی نوشته شده است که تصور می&zاجلاس بین المللی زنان سازمان میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان پایان یافت | معرفی جاذبه های گردشگری ایران
تاریخ خبر ۱۳۹۳ ۰۷ ۱۷ – اصفهان-ایرنا- نخستین اجلاس زنان شبکه همکاری بین شهری پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس ICCN با تصویت و صدور بیانیه ای در هشت بند عصر روز پنجشنبه در اصفهان پایان یافت به گزارش ایرنا اجلاس بین المللی زنان همزمان با جشنواره میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان در-
گوناگون
پربازدیدترینها