تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803680469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودرزی: از عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی رضایت نسبی دارم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گودرزی: از عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی رضایت نسبی دارم تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان از عملکرد کاروان ورزشی ایران در هفدهمین دوره بازی های آسیایی که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، ابراز رضایت کرد.


به گزارش ایرنا، محمود گودرزی روز جمعه با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در یک گفت و گوی مشروح، همچنین از هیأت دولت به خاطر حمایت از ورزش در این دوره با توجه به محدودیت های منابع تشکر ویژه کرد.
وی همچنین از حمایت های رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلام و مردم قدردانی کرد.
محورهای اظهارات وزیر ورزش و جوانان در این برنامه به شرح ذیل است:
** رضایت نسبی دارم ولی نباید متوقف شویم
گودرزی در خصوص ارزیابی کلی از عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2014 گفت: نباید به این نتایج راضی باشیم چون حتما متوقف می شویم ، بلکه باید همواره برای تحقق شرایط مطلوب تر در آینده نگاه رو به جلو داشته باشیم و از شرایط موجود استفاده کنیم .
وی افزود: حدود سه ماه تأخیر در انتخاب وزیر ورزش و بعد مشکلاتی که سازمان ورزش ایران اعم از فدراسیون ها، وزارت، کمیته ملی المپیک و سایر نهادهای تصمیم گیر در حوزه ورزش داشتند، موجب شد برنامه ریزی ها متوقف شود. فدراسیون هایی که در حوزه قهرمانی تعیین کننده و تأثیرگذار بودند، عموما با سرپرست ها اداره می شدند. سرپرست ها هم معمولا توجه بلندمدت ندارند و همواره منتظر اتفاقات بعدی هستند. بنابراین با توجه به محدودیت های منابع که دولت با آنها روبرو بود باید با ساز و کارهای سرعتی و دقت بیشتری عمل می شد تا کمبود زمان را به طرق مختلف جبران کرد.

** انتخابات فدراسیون ها طبق قانون برگزار شد
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طبیعی است تا زمانی که انتخابات فدراسیون ها را در پیش داریم نمی توان برای مدال آوری برنامه ریزی کرد. پس ابتدا باید انتخابات را برگزار می کردیم. این امر با توجه به شرایطی که از قبل به وجود آمده بود، دشوار بود و حواشی بسیاری داشت.
وی با بیان این که تمامی این موارد بر آماده سازی تیم ها برای شرکت در چنین رویداد مهمی تأثیر گذار بود، تأکید کرد: اما انتخابات با وجود برخی تنش ها یکی پس از دیگری و طبق قانون انجام شد، به نحوی که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان ناظر قانونی بر حسن انتخابات از بنده و تیمی که این کار را انجام دادند، تقدیر کردند. ریاست جمهوری نیز نامه ای نوشتند و گفتند در وزارت برای اولین بار است که قانون به این صورت اجرا شده است.
گودرزی خاطر نشان کرد: انتخابات ها با عنایت به قوانین در نهایت آرامش و بدون دخالت دولت، وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها برگزار شد. به طوریکه برنده و بازنده اذغان کردند که انتخابات بدون هیچگونه مهندسی برگزار شد. من به عنوان وزیر هرگونه دخالت اطرافیانم را در انتخابات ممنوع کردم و بر اولین بار اغلب همه افرادی که ورزشی بودند در این انتخابات شرکت کردند. تلاش ما هم سیاست زدایی و ورود متخصصین به این زمینه بود. این شرایط سه ماه طول کشید تا به وضعیت نسبتا پایداری رسیدیم.

** رابطه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بر پایه تفاهم و دوستی
گودرزی همچنین رابطه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری این دوره از بازی های آسیایی را بر پایه تفاهم و دوستی توصیف کرد و افزود: در این دوره جو تفاهم و دوستی و گذشت از خود به نفع کشور حرف اول را زد. از نظر کسب نتیجه هم طبق پیش بینی ها به توفیقاتی رسیدیم و شکستن رکورد مدال ها وضعیت امیدوار کننده ای را در ورزش کشور رقم زد. وی ابراز امیدواری کرد: این موفقیت ها سنگ بنایی برای شرایط مطلوب تر در دوره های آینده باشد.

** ورزش بانوان ظرفیت شگرفی دارد
وی ظرفیت ورزش بانوان را بسیار شگرف دانست و گفت: بانوان با وجود محدودیت هایی که در عرصه های بین المللی برای آنها وجود دارد، توانمندی بسیار زیادی در حوزه ورزش دارند. ما در آینده با افزایش کیفی و کمی بانوان در ورزش قهرمانی این ظرفیت را افزایش خواهیم داد زیرا نباید از این پتانسیل غافل شویم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد حضور بانوان ورزشکار در ادوار گذشته بازی های آسیایی ادامه داد: به نظر من عدالت در خصوص بانوان رعایت نشده است. آنها سالن ها و فضاهای اختصاصی بسیار اندکی دارند ولی امیدوارم دولت تدبیر و امید درایت و عنایت ویژه به ورزش بانوان داشته باشد تا بتوان سهم، حق و دینی که این قشر از جامعه بر گردن ما دارند را به نحو مطلوب تری بپردازیم.

** در فوتبال کارنامه موفقی نداشتیم
گودرزی علت ناکامی فوتبال در بازی های آسیایی را عوامل تأثیر گذار بر این رشته عنوان کرد و گفت: بعد از جام جهانی چند انتقاد از فوتبال کردم که بیان واقعیت بود اما به مذاق بعضی که در حاشیه فوتبال شاید منافعی داشتند خوش نیامد. این مسئله حاشیه امنی برای فوتبال در مقابل انتقادها ایجاد می کند و در نتیجه اجازه نقد در مورد مربی تیم امید و یا تیم ملی داده نمی شود. اگر نقد کارشناسی بکنید به عنوان وزارت ورزش انگ دخالت در امور فدر اسیون را به شما می زنند و اگر هم نقد نکنید حاصلش باخت های بسیار و به دور از شأن و اندازه فوتبال ایران می شود.
وی توضیح داد: باید یک مجموعه کارشناسی از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این عوامل را بررسی کنند. تصمیمات از اراده فردی خارج شود و به خرد جمعی واگذار شود تا مشکلات بر طرف شوند. پافشاری بر یک اشتباه خودش اشتباه مضاعفی است. به نظر من فوتبال ما نیاز به تجدید نظر جدی دارد اما این اظهار نظر نباید حمل بر دخالت شود چون من به عنوان وزیر ورزش باید در مجلس و هیأت دولت پاسخگو باشم. نمی شود در یک محدوده جغرافیایی به نام ایران، دولت اعتبار و فضا و تأسیسات را بدهد و حمایت کند ولی در تصمیم گیری ها هیچگونه حقی نداشته باشد.
وزیر ورزش گفت: ما باید پاسخگوی جامعه مخاطب باشیم. مردم از برد خشنود می شوند و باخت منطقی را هم می پذیرند ولی از باخت غیر منطقی مغموم می شوند و ما حق نداریم با باخت غیر منطقی خود، غم جامعه را رقم بزنیم. فوتبال مخاطب بسیار زیادی دارد و باید از این جامعه کثیر حداکثر استفاده در راستای پیشرفت فوتبال شود ولی متأسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است. یکی از دلایل این امر عدم وجود متخصصین در فدراسیون فوتبال است. توصیه من به فدراسیون فوتبال تغییر شرایط و نگاه فنی است. ما هم در وزارت ورزش در شرف ایجاد مرکز آموزش هستیم تا با دعوت از مربیان برتر دنیا در رشته های مختلف از جمله فوتبال به دانش افزایی مربیان داخلی بپردازیم.

** فاصله ما با سه کشور برتر آسیا چین، کره و ‍ژاپن فاصله بسیار زیاد است
گودرزی ضمن اشاره به فاصله بسیار زیادی که کشور ما با سه کشور برتر آسیا یعنی چین، کره و ژاپن دارد، اظهار داشت: برای اینکه در این زمینه به کشورهای توسعه یافته شرق آسیا برسیم باید عنایت ویژه به موضوع قهرمانی و قهرمان پروری داشته باشیم که پیش زمینه آن موضوع استعدادیابی است. در همین راستا سه برنامه استعدادیابی در نظر گرفتیم که طی آن هر سال باید 10 استان باید به پایگاه استعدادیابی تجهیز شوند. قرار است آموزش پرورش هر استان بعد از بررسی استعدادها را به این مراکز معرفی کنند و این مراکز نیز این افراد را به تیم ها و تیم های ملی معرفی کنند. به نظرم اگر این محقق شود ورزش ما دستخوش تحول بنیادی خواهد شد. البته این برنامه ها نیاز به بودجه دارد که انتظار داریم دولت محترم در درجه اول و مجلس در درجه دوم به عنوان حامیان این گونه طرح ها به ما کمک کنند.

** رشته هایی که طلا گرفتند و رشته هایی که دور از انتظار بودند
وزیر ورزش و جوانان کارنامه رشته هایی مثل والیبال، کشتی، بسکتبال، ووشو، تکواندو، کاراته، تیراندازی، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری را مطلوب و عملکرد رشته های هندبال، وزنه برداری، شنا، دو و میدانی و جودو را دور از انتظار توصیف کرد و در مورد هندبال گفت: هندبال دستخوش آفتی به نام بازیکن سالاری شد که سالیان دراز با آن دست به گریبان بود. من هم از تصمیم رییس فدراسیون که خواست این شرایط را تغییر بدهد دفاع کردم و دفاع خواهم کرد. هر کسی باید در جایگاه خودش فعالیت کند و انتقادها باید به مراجع مرتبط منتقل شود.
وی در خصوص کشتی نیز گفت: شب قبل از مسابقات کشتی فرنگی با آقای کیم رییس کنفدراسیون کشتی آسیا صحبت می کردم و تلویحا پرسیدم که وضعیت کشتی فرنگی آنها همانند آزاد است که گفت "فرنگی ما از ایران خیلی بهتر است". همانجا متوجه شدم که شاید نگاه دیگری به این رشته داشته باشند و در کشتی عبدولی شاهد بودیم که این اتفاق افتاد و از نظر فنی یک خطای آشکار کردند. این لطمه باعث شد تیم ما روز بعد از نظر روانی افت کند.

** حضور ما در عرصه های دیپلماسی ورزشی ضعیف است
وی در مورد ضرورت گسترش ارتباط با سازمان های بین المللی ورزشی تأکید کرد: در حال حاضر حدود 200 کرسی در مجامع جهانی و قاره ای داریم، ولی این کرسی ها اثر بخش و تعیین کننده نیستند. بنابراین تشکیلاتی ایجاد کرده ایم که این کرسی ها ارتقا پیدا کنند.
گودرزی گفت: ابتدا بنا نداشتم به اینچئون بروم ولی گفتند که شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا تمایل دارد با بنده ملاقات کند و از آنجا که این ملاقات به نفع ورزش کشور بود عازم کره جنوبی شدم. در آنجا با وی و مسوولان ورزش کشورهای دیگر ملاقات کردم تا شرایطی را ایجاد کنیم که حقوق ورزشکاران ما در عرصه های بین المللی تضییع نشود. طرفین از این ملاقات بسیار استقبال کردند و شیخ احمد نیز از رویکرد دولت جدید بسیار ابراز رضایت کرد و برای افزایش تعاملات دو طرفه ابراز امیدواری کرد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در این نشست وارد مسائل جزئی نشدیم ابراز امیدواری کرد: در نشست بعدی در اصفهان مسائلی جزئی تری را مطرح کنیم تا در عرصعه های بین المللی حضور سازمان یافته تری داشته باشیم.

** برای بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو ستاد تشکیل داده ایم
گودرزی از تشکیل ستادی برای بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو خبر داد و گفت: به زودی اعضای این ستاد را اعلام می کنیم. این ستاد در صورت هرگونه تغییری در وزارت به فعالیت خود برای المپیک ریو و همچنین بازی های آسیایی جاکارتا ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه باید به ورزش های مدال آور و همچنین ورزش بانوان توجه ویژه داشت،ابراز امیدواری کرد: بتوان تا قبل از ایام سوگواری ماه محرم، با برگزاری جشنی پاداش قهرمانان را به آنها تقدیم کنیم ، همانطور که قبل از اعزام کاروان به بازی های آسیایی هم پاداش قهرمانان در جشن بدرقه داده شد که نقش بسزایی در وضعیت روانی ورزشکاران داشت و انگیزه آنها را مضاعف کرد.
ورزشی**9126**1599


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن