تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834854464
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد نويسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي در طي اطوار تاريخ ، همواره نهاد » مرجعيت » به عنوان تأثير گذار ترين حوزه فرهنگي جامعه عهده دار حل مشكلات وچالش هاي فراواني بر اساس آموزه هاي ديني بوده است . حماسه آفريني عالمان دين و وارثان انبياء در صحنه هائي چون نهضت مشروطه ، تحريم تنباكو ، ملي شدن صنعت نفت ، انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و ... هرگز از حافظه تاريخ اين مرز و بوم محو نخواهد شد . اينك همگان بار ديگر نفوذ معنوي و فكري « ولايت فقيه » و «مرجعيت » را در حل معضلات اخير كه پس از حماسه 22 خرداد امسال توسط عده اي از دشمنان داخل و خارج و اندكي انسان فريب خورده مي رفت تا جان و مال و نواميس مردم و كشور را بار ديگر به تاراج يغماگران بكشاند ، نظاره گرشدند. آنچه در پي مي آيد سخنان حكيمانه مرجع عاليقدر و فقيه اخلاقي » حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) » در اوج بحران اغتشاشات اخير درديدار جمعي از دانشجويان مي باشد كه در راستاي رهبري فكري علماي رباني تأثير عميقي از خود بر جاي گذاشت . اختلاف قبل از علم ، تفاوتي مقدّس و مورد ستايش« اختلاف » 3 قسم است ؛ يك اختلاف قبل از علم است كه نظريه پردازها ، انظار علمي و آراء علمي خودشان را طرح مي كنند تا آنچه حق است روشن بشود . اين يك اختلاف محمود و ممدوحي است ؛ مثل اختلاف دو كفّه ترازو در برابر شاهين براي حفظ عدالت . اگر در يك كفّه اي وزن بگذارند ، در كفّه ديگر موزون بگذارند ؛ يعني يك طرف سنگ بگذارند ، يك طرف نان ؛ اينها هماهنگ نباشند ، هميشه اين دو كفّه با هم اختلاف دارند و يك اختلاف مقدّسي هم هست . براي اينكه اگر وزن سنگين تر باشد ، مي گويد : من به همراه تو نمي آيم . و اگر موزون سنگين تر باشد ، به وزن مي گويد من همراه تو نمي آيم ! اگر هماهنگ بوديم ، همسان و همتا بوديم ؛ بالا مي رويم با هم ، پائين مي آئيم با هم . اين اختلاف دو كفّه ترازو يك اختلاف مقدّسي است براي بر قراري عدل ، مثل اختلاف يك نظريه پرداز با ناقد آن نظريه كه هر دو در صدد رسيدن به يك نظريه علمي اند ؛ اين قسم اوّل اختلاف . قسم دوّم اختلاف در اثر اطلاع رساني ها يا برداشت هاي ناصواب هست ، يا مقدّمات و مؤخّرات و نتايج ناصواب هست كه اين با گفتگو و گفتمان و نزديك شدن و جلسه تشكيل دادن و تفاهم، كاملاً قابل حل است . تجلّي عذاب الهي با بروز «اختلاف » در بين بد رفتاران امّا قسم سوّم اختلاف به عنوان « عذاب الهي » است !! آن ديگر با تفاهم حل نمي شود . ذات أقدس له در سوره مباركه مائده ، دو بار دو تا مطلب را بيان كرد ؛ و در سوره مباركه انعام يك مطلب جامعي را . در سوره مباركه مائده فرمود : من در بين يهودي ها در اثر بد رفتاري ، عذاب اختلاف را ايجاد كردم: و القينا ب ينهم العداوه و البغضاء لي يوم القيامه(1)؛ اين يك . و مسيحي هائي كه طرفدار مسيحيّت ناب عيسوي نبودند ، من بين اينها عذاب و اختلاف ايجاد كردم ؛ و اغرينا ب ينهم العداوه و البغضاء لي يوم القيامه(2). درباره يك عدّه « اغرينا » است ، درباره يك عدّه ديگر « القينا » است ؛ هر دو در سوره مباركه مائده است . فرمود : اين ملّتي كه حق را نپذيرفت ، من اينها را به جان هم انداختم . در سوره مباركه انعام به عنوان يك اصل جامع بيان كرد كه اختصاصي به يهودي و مسيحي و زرتشتي و اينها ندارد . فرمود : هو القاه ر فوق ع باده(3)، هو القاد ر علي ان يبعث عل يكم عذاباً م ن فوق كم او م ن تحت ارجل كم او يلب سكم ش يعاً فيذيق بعضكم فوق بعض (4). او قادر است در اثر بد رفتاري شما ، عذابي از بالا به عنوان ( صاعقه ) ، از پائين به عنوان ( زمين لرزه ) ، يا عذاب ( اختلاف ) بين شما القاء كند كه به جان هم بيفتيد. بنابراين ما 3 تا اختلاف داريم ؛ يك اختلاف محمود و ممدوح و مقدّس كه اختلاف نظريه پردازها و ناقدان آن نظريه اند . يك كسي كتابي نوشته ، يا كارگرداني كرده ، يك عدّه اي اين نظريه را ارائه كرده ، يك عدّه نقد دارند ؛ اين يك كار خوبي است تا روشن بشود . يك سلسله اختلافات هم نظير اختلافات سياسي ، اجتماعي است كه با گ له شروع مي شود ، با قهر ختم مي شود ؛ اين با تفاهم و گفتگو كاملاً حل است . يك سلسله اختلاف ها هم در اثر بد رفتاري و عذاب الهي است. راه حل اختلافات « علمي » «اجتماعي » و « تقديري » آن اختلاف هاي علمي را از مجراي علمي بايد حل كرد . آن اختلاف هاي اجتماعي را از راه عاطفه بايد حل كرد ، اين اختلاف تقديري را با ناله و ضجّه و اصلاح بين خود و خدا ؛ كه كجا ما بد راهه رفتيم ، بيراهه رفتيم ، راه كسي را بستيم ، راه خودمان را نرفتيم ، يا بيراهه رفتيم ، يا راه كسي را بستيم ؛ خودمان را اصلاح كنيم . اين اصل اوّل كه 3 مطلب را به همراه داشت. دخالت حتمي بيگانگان در حرف ها و اختلافات خودي هااصل دوّم آن است كه اين فرمايشات شما كه مربوط به رنج ديدن دانشجويان در خوابگاه است ، ما شنيديم و كاملاً منتقل كرديم . كاملاً منتقل كرديم و آنها هم متوجه شدند . ولي ما بايد بدانيم كه وقتي كسي حرفي دارد ؛ بيگانه در كار او دخالت نكند ، اين فقط در ( بهشت ) است ! در بهشت آدم يكسان و خالص است . هيچ مسلماني نه طرفدار اين آقا ، نه طرفدار آن آقا هرگز حاضر نيست كه خانه كسي را آسيب برساند ، كسي را بسوزاند ، مال كسي را بسوزاند ، ماشين كسي را بسوزاند ! اين حتماً « بيگانه » است . مااگر بخواهيم حرفي داشته باشيم كه اينها نباشند ، اين كار بسيار خوب است ؛ ولي اينها خواه و ناخواه ،خودشان را در اين جمع داخل مي كنند . يك وقت است كه انقلاب است ، نظير رهبري امام ؛ اينها را شستشو مي كند . آن روزها ممكن بود چهارتا جوان حزب اللّهي سينما را آسيب برسانند ، امّا مال مردم و ماشين مردم را سعي مي كردند هرگز آسيب نرسانند . آنكه لا تبق ي و لا تذر(5) بود ، به همه آسيب مي رساند ، آن ديگر خط امام نبود ! امّا انقلاب امام همه را شستشو كرد ؛ و مشخص شد كه آنها كي اند ، ملّت كي اند . خواه و ناخواه ما اين دشواري و مشكل را در جامعه احساس مي كنيم ، اين هم يك مطلب . نامه اي هم كه اين آقايان براي مسئول دستگاه قضائي نوشتند كه امروز من در بعضي از روزنامه ها خواندم ، آنها هم اقدام مي كنند . اين عزيزاني كه فعلاً در منزل هايشان نيستند ، ن شآء الله زودتر به منزل هايشان برگردند ؛ براي اينكه اينها نامه نوشتند براي مسئول دستگاه قضائي ، آنها هم ن شآء الله اقدام مي كنند . و همانطوري كه امروز باز من در بعضي از روزنامه ها ديدم كه جناب آقاي موسوي و همراهانشان از اغتشاشگرها كاملاً تبرّي كردند ، اين هم كه شده ! درايت هاي چند گانه مقام معظّم رهبري در خصوص حل مشكلات پس از انتخاباتمقام معظّم رهبري هم 4 ـ 3 تا كار كردند با واسطه يا بي واسطه . آن ديداري كه با اعضاي محترم ستادهاي اين 4 نامزد داشتند ، اين يك ديدار دوستانه و تفاهمي بود ، مهربانانه بود ؛ فرمايشات آن آقايان را گوش دادند ، خودشان هم فرمايشات فرمودند ؛ ولي اين مي تواند آن اختلاف دوّم را حل كند . اگر خداي ناكرده ما گرفتار اختلاف سوّم باشيم ، اين با ديدار رهبري حل نمي شود !! اين فقط سجده و ناله و دستگاه خدا مي خواهد و توبه وا نابه. ولي اين بزرگوار كار خودش را كرده ؛ يعني شما كاملاً فرمايشات آن آقايان را شنيد ، اعضاي ستاد محترم آقاي موسوي ، آن آقايان بزرگوارهاي ديگر ، اين 4 نامزد محترم ؛ فرمايشات آنها را شنيد ، بعد سخنراني كردند . ديگر از اين دوستانه تر ، مهربانانه تر ؟! شما شخص اوّل مملكت ، مي بينيد تمام فرمايشات آن آقايان را شنيد .( برادري ) ، معنايش همين است ! اين شنيده ، دستور اكيد هم به شوراي نگهبان داده كه شوراي نگهبان حرف هاي آنها را گوش بدهد . عدم استفاده صاحبان علم غيب از ادراكات خود در صحنه اجتماع ولي يك پرانتزي ما اينجا بايد باز بكنيم و آن اين است كه : نه ما علم غيب داريم ، نه خيلي ها ! اگر خود شما هم به جاي شوراي نگهبان بوديد ، چه كار مي كرديد ؟! شما مي فرمائيد كه : مثلاً فلان آقا در فلان صندوق ، اختلاف شده ؛ بسيار خوب شده ، مدركي داريد ؟ نه ! اين را عزيزان من ، خواهران من ، مادران من خوب گوش بدهيد ؛ آن كه علم غيب دارد و آن پيغمبر است، برابر علم غيب عمل نمي كند !! دنيا دار آزادي است . هر كسي ؛ اگر دنيا برابر با علم غيب عمل مي شد ، كسي به كمال نمي رسيد ! كمال در اين است كه اين شخص بتواند بيراهه برود و نرود . قضاوت هاي پيامبر (صلی الله علیه وآله) بر اساس » قانون » و پرهيز آن حضرت از تكيه بر علم غيب خويشدر دو آيه قرآن بالصّراحه خدا به پيغمبر فرمود : مردم هر كاري كه مي كنند ؛ هم من مي دانم ، هم تو را آگاه مي كنم . قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله (6). ما معتقديم پيغمبر و امام همه اعمال ما را مي بينند ، براي اينكه در قيامت بايد شهادت بدهد! امّا حضرت آمده ، صريحاً اعلام كرده كه: مردم ! بدانيد من فقط برابر » قانون » عمل مي كنم . من برابر علم غيب، مي دانم كه كي خلاف كرده ، امّا علم غيب منشأ فقه و حقوق نيست ! نّما اقض ي ب ينكم ب الأيمان و البيّنات ] اين ( نّما ) مفيد حصر است [(7). يعني هر كي شاهد آورد ، من حكم مي كنم ؛ هر كي قسم خورد ، من حكم مي كنم . امّا بنا بر اين نيست كه من براساس علم غيب عمل كنم . لكن مردم ، خواهرها ، برادران بدانيد ! اين را ب الصّراحه فرمود كه : اگر كسي شاهد دروغ آورد ، يا قسم دروغ ايراد كرد ؛ آمد در محكمه ، من حكم كردم كه اين مال ، مال اوست ؛ مبادا بگويد : من رفتم محكمه پيغمبر ، از دست خود پيغمبر گرفتم ! اين ق طعأ م ن النّار(8) ؛ يك آتشي دارد خانه مي برد ، اين را هم بدانيد. لزوم رعايت اخلاق سايه افكن بر قانون توسط همه اشخاص و گروههاما يك اخلاق داريم كه مكمل قانون است؛ يك اخلاق داريم ، ضامن اجراي قانون است ؛ يك اخلاق داريم ، پشتوانه قانون است . هر نقصي كه در قانون باشد ، اخلاق ترميم مي كند . بنابراين آنكه علم غيب دارد ، برابر علم غيب عمل نمي كند . ايشان هم دستور دادند به شوراي نگهبان ، امروز هم سخنگوي شوراي نگهبان چند بار گفت ، امروز هم گفت كه از خود نامزدهاي محترم دعوت كرديم تشريف بياورند در جلسه رسمي شوراي نگهبان ؛ نه آنهائي كه مأمور انتخاباتند . چون شوراي نگهبان يك چند نفري را از اعضاي خودش براي انتخابات ، براي رعايت انتخابات ، انتخاب مي كند . همه اين آقايان كه مسئوليتي ندارند ! يك چند نفر انتخاب مي شوند براي كانديدا.امّا الآن در جلسه رسمي ،اين نامزدهاي محترم را دعوت كردند كه تشريف بياورند ، فرمايشاتشان را بگويند . كجاي مملكت از اين شفاف تر ؟!! ممكن است خلاف بشود ، امّا وقتي كه ندانند كجا تقلّب شده ؛ نه شوراي نگهبان دستش باز است ، نه اينها هيچ مدركي قابل ارائه دارند . هر جائي كه مدرك هست ، هر جائي كه قانون هست ، ارائه مي كنند . ضرورت فراهم نساختن بستر مناسب بهره برداري براي بيگانگان خواهش من اين است : ما همانطوري كه خودمان چه در نماز جمعه ، چه در غير نماز جمعه حرف ها را مي گوئيم ، امّا مي گوئيم : برابر آنچه كه مال نظام است ، مال قانون است ؛ خواهش ما هم همين است كه همين جور عمل بشود . و گرنه بيگانه به دنبال همين صحنه راه مي افتد ؛ مثلاً آن جلسه اي كه همه اين آقايان نامزدها جمع شدند ، فرمودند : اغتشاش ها را ما محكوم مي كنيم ؛ اين كار بسيار خوبي است . اجماع كشورهاي مختلف همسايه در هماهنگي با استكبار بر عليه ايران الآن ما در كمربند گلوله ايم . كمربند گلوله يعني كمربند « مرگ » ! اين شرق ما افغانستان است كه آن طالبان بدتر از القاعده ، القاعده بدتر از طالبان گلوله هايش به طرف ايران است . غرب ما كه پشت سر هم ، وقتي حرم امام ما را بمب گذاري مي كنند ؛آيا به خود ما رحم مي كنند ؟ همين عسكريين را ! اينها هم گلوله هايشان به طرف ماست ، زير گوش مايند . هم سربازان انگليسي هستند ، هم سربازان آمريكائي . شيوخ بي عقل خليج فارس هم كه حيات خلوت آمريكا هستند . شما نگاه بكنيد در كويت ، در ابوظبي ، در بحرين ، در منامه ، در مسقط ؛ در همه جا اينها پايگاه نظامي دارند ، دستشان هم روي اين ماشه است ! اينها با كي دارند مي جنگند ؟! هيچ كسي در منطقه غير از ايران هست در برابر آمريكا و كشورهاي ديگر بايستد؟! براي يك وجب كويت ، اينها پايگاه نظامي درست كردند . ...يك دوستي مي گفت : مگركويت چه كاره است ؟ كويت را جك سياسي زدند . اين ماشين وقتي كه چرخش آسيب مي بيند ، جكي مي زنند كه بيايد بالا . گفت : كويت قابل ذكر نبود ! اين را جك سياسي زدند ، بالا آوردند كه در برابر ايران بايستد و عليه ايران مثلاً پايگاه درست كنند . اين شيوخ بي عقل خليج فارس قدم به قدم اينجا پايگاه دارند . تركيه، پايگاه ا نجرليك خودش را در اختيار اين دو دشمن خون آشام ما قرار داد ! يعني آمريكا و اسرائيل . اين با او پيمان نظامي بسته ؛ اگر تركيه با آنها پيمان اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي بسته بود ؛ ما مشكلي نداشتيم ! امّا پيمان نظامي بسته ، به بهانه ناتو . در همين پايگاه ا نجرليك تركيه ، هواپيماي شكاري مي تواند پرواز كند و مائيم و محصور به گلوله . در چنين فضائي بهترين راه براي ما « آرامش » است . پذيرش نامزد حائز اكثريت آراء توسط همگان در متن آراء ملت14 ميليون ، 14 ميليون است ؛ كم نيست ! اگر يك وقتي آنها يك رأي بيشتر دادند ، به رأي ما عمل كردند ؛ يعني به رأي ما 14 ميليوني عمل كردند . چرا ؟ براي اينكه ما كه 14 ميليونيم ، مثلاً به اين آقا رأي داديم ؛ ما دو تا رأي داديم . يك رأي به قانون اساسي داديم ، يك رأي به نماينده . آن رأيي كه ما به قانون اساسي داديم ، رأي همه است ، صد در صد است . يعني همه ما گفتيم : هر نامزدي كه رأي بيشتري آورد ، او نماينده ماست ؛ اين رأي ماست! يك رأي فرعي هم داديم . مثلاً ما كه مي خواهيم اين خانه را بسازيم ، همه جمع شديم كه اين خانه چند تا اتاق داشته باشد . همه مان رأي داديم كه اين خانه مثلا ً يك اتاق مطالعه داشته باشد ، يك اتاق بزرگ باشد ، يك اتاق پذيرائي باشد ؛ 6 تا اتاق باشد . همه ما رأي داديم كه اينجا بايد 6 تا اتاق داشته باشد . بعد وقتي كه در جزئيات اختلاف كرديم ؛ بعضي ها مي گويند : آن اتاق مثلاً بزرگتر باشد ، آن اتاق كوچكتر باشد ؛ مي گوئيم : هر چي كه اكثريت گفتند ، برابر آن عمل مي كنيم . اگر اكثريت گفتند كه اين اتاق مثلاً 6 در 4 باشد ، يا فلان باشد ؛ ما چون قبلاً رأي داديم كه هر چه اكثريت گفت ، معتبر است ؛ آن رأي ماست ، آن رأي اصلي ماست . بنابراين بايد به رأي خودمان عمل بكنيم .لزوم طي راههاي قانوني و پرهيز از به خيابان كشيدن طرفداران از سوي كانديداهاي معترض اگر خداي ناكرده تخلّفي شد ، مدركي داشتيم ؛ ارائه مي كنيم . الآن چند تا كار شده ؛ يكي نشست خود نامزدهاي محترم با شوراي محترم نگهبان ، يكي هم حتّي مقام رهبري فرمودند : اگر چنانچه احتياجي دارد به باز شماري بعضي از صندوق ها ، آن هم باز شماري مي كنند . اگر بخواهند به خيابان بكشند ، آن ديگر كنترلش از دست شما خواهرها و برادرها خارج مي شود ، آنوقت آن حادثه پيش مي آيد . نه معلوم است كي زد ، نه معلوم است كه ] چرا زدند [ ، نه معلوم است كه ] كه را زدند [ ! بنابراين اگر ما در آن اصل اوّل كه اختلافات سه گانه است خوب بررسي كنيم ، و اين جوانب را هم در نظر بگيريم ؛ و همه اين آقايان هم كه اين شورش را محكوم كردند ، امروز هم كه روزنامه ها نوشتند كه جناب آقاي موسوي يا آقايان ديگر شورش و اغتشاش را محكوم كرده اند ، همه علماء محكوم كرده اند ، مسئولين محكوم كرده اند ؛ يك كاري نكنيم كه اين حضور مردم يا اين نظام خداي ناكرده آسيب ببيند . اين دشمن اصلاً آماده است كه خداي ناكرده آشوبي بشود ، او استفاده بكند . پي نوشت ها:(1) مائده / 64(2) مائده / 14(3) انعام / 18 و 61(4) انعام / 65(5) مدّثر / 28(6) توبه / 105(7) الكافي / 7 / 414(8) همان منبع: kayhannews.ir/خ
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]
صفحات پیشنهادی
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد-تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد نويسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي در طي اطوار تاريخ ، همواره نهاد » مرجعيت ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد-تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد نويسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي در طي اطوار تاريخ ، همواره نهاد » مرجعيت ...
وبژه نامه فتنه 88
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد در طي اطوار تاريخ ، همواره نهاد » مرجعيت » به عنوان تأثير گذار ترين حوزه فرهنگي جامعه عهده دار حل مشكلات وچالش هاي فراواني ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد در طي اطوار تاريخ ، همواره نهاد » مرجعيت » به عنوان تأثير گذار ترين حوزه فرهنگي جامعه عهده دار حل مشكلات وچالش هاي فراواني ...
آيت الله جوادي آملي: اساس اقتصاد اسلامي عدل است
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد ... در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد نويسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي در طي اطوار ... جامعه عهده دار حل مشكلات وچالش ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد ... در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد نويسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي در طي اطوار ... جامعه عهده دار حل مشكلات وچالش ...
تاملی در اعتـرافات متهمان کودتای مخملی
نقشآفرینی افراد گوناگون با گرایشهای مختلف در اغتشاشات اخیر که از قضا بیشتر ... موسوی از ابتدا توهماتی داشت که بعد از انتخابات شکل جدی به خود گرفت و یکی از آنها ... صبح جمعه (22 خرداد) اطلاعیهای در فیس بوک مهندس موسوی منتشر شد که حامیان ...
نقشآفرینی افراد گوناگون با گرایشهای مختلف در اغتشاشات اخیر که از قضا بیشتر ... موسوی از ابتدا توهماتی داشت که بعد از انتخابات شکل جدی به خود گرفت و یکی از آنها ... صبح جمعه (22 خرداد) اطلاعیهای در فیس بوک مهندس موسوی منتشر شد که حامیان ...
خود را در اتفاقات پس از انتخابات سهيم ميدانيم
اين عضو ارشد سازمان ادوار تحكيم وحدت كه 32 سال سن دارد و متهم به فعاليت تبليغي عليه نظام و ارسال اخبار درگيريهاي خياباني بعد از انتخابات 22 خرداد و مصاحبه با ...
اين عضو ارشد سازمان ادوار تحكيم وحدت كه 32 سال سن دارد و متهم به فعاليت تبليغي عليه نظام و ارسال اخبار درگيريهاي خياباني بعد از انتخابات 22 خرداد و مصاحبه با ...
آرايش لب ها
نه بوتاكسی بعد از اين زير سازی لبها را با مداد مورد دلخواه خود كشيده و رژ لب را با مداد همراه كنيد و ميان لبها حتما براق كننده ... تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد ...
نه بوتاكسی بعد از اين زير سازی لبها را با مداد مورد دلخواه خود كشيده و رژ لب را با مداد همراه كنيد و ميان لبها حتما براق كننده ... تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد ...
گریم چانه
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران · حقوق سازمان تجارت جهانی و حقوق بشر · بررسي تاريخي تفكر سياسي در جهان اسلام · سازه های متداول ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران · حقوق سازمان تجارت جهانی و حقوق بشر · بررسي تاريخي تفكر سياسي در جهان اسلام · سازه های متداول ...
گریم انواع چهره ها
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران · حقوق سازمان تجارت جهانی و حقوق بشر · بررسي تاريخي تفكر سياسي در جهان اسلام · سازه های متداول ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران · حقوق سازمان تجارت جهانی و حقوق بشر · بررسي تاريخي تفكر سياسي در جهان اسلام · سازه های متداول ...
آيه اول،آيه ي 105 از سوره ي مباركه ي انبياء
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد حماسه آفريني عالمان دين و وارثان انبياء در صحنه هائي چون نهضت مشروطه ، تحريم تنباكو ... ذات أقدس له در سوره مباركه مائده ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد حماسه آفريني عالمان دين و وارثان انبياء در صحنه هائي چون نهضت مشروطه ، تحريم تنباكو ... ذات أقدس له در سوره مباركه مائده ...
گسست نسل ها از منظر امام راحل
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران. . مطالب پیشین. مباني تربيت اسلامي از ديدگاه امام خميني (قدس سره) · نفس مسيحايي سيد · بي نشان ...
تأملی در اغتشاشات بعد از انتخابات 22 خرداد · علم سياست در ايران. . مطالب پیشین. مباني تربيت اسلامي از ديدگاه امام خميني (قدس سره) · نفس مسيحايي سيد · بي نشان ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها