تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798776063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان میانمار تحت فشار دولت/ اجبار برای پذیرش هویت بنگالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مسلمانان میانمار تحت فشار دولت/ اجبار برای پذیرش هویت بنگالی کوالالامپور – ایرنا – دولت میانمار با بستن راه های روستایی در استان "راخین" میانمار مسلمانان این منطقه را مجبور به ثبت نام با هویت بنگلالی کرد.


به گزارش ایرنا، آژانس خبری روهینگیا روز جمعه اعلام کرد، مقامات میانماری با بستن راه روستاهای مسلمان نشین این کشور در استان راخین با ضرب و شتم مسلمانان ثبت نام آنان را با هویت بنگلادشی شروع کردند.
دولت میانمار هفته گذشته اعلام کرده بود به منظور برخورداری مسلمانان میانمار از حقوق شهروندی قصد دارد ثبت نام از مسلمانان استان راخین را با شرط پذیرش هویت بنگلادشی آغاز کند.
"وونا مائونگ لوئین" وزیر امور خارجه میانمار اخیرا در سازمان ملل ادعا کرد که اقدامات در این استان میانمار برای رسیدگی به حدود یک میلیون و 100 هزار مسلمان آواره ای است که مورد نژادپرستی قرار گرفته اند.
دولت میانمار مسلمانان روهینگیا در استان راخین را مهاجرانی می داند که از کشور بنگلادش به این کشور سفر کرده اند و به همین دلیل حقوق شهروندی این مسلمانان را همواره رد کرده و زمینه افزایش خشونت ها نسبت به این گروه از مسلمانان را فراهم کرده است.
فعالان حقوق بشر و ساکنان مناطق مسلمان نشین اعلام کردند که مقامات مهاجرتی میانمار با اعمال خشونت های فراوانی قصد دارند مسلمانان روهینگیا را مجبور به پذیرش هویت مهاجران غیرقانونی بنگلادشی کنند.
از سوی دیگر مقامات مهاجرتی و نیروهای امنیتی شمال استان راخین اعلام کردند به روزکردن اطلاعات خانوارها مثل گذشته در حال انجام است، اما امسال، علاوه بر سئوال های مرتبط با ازدواج، مرگ و تولد، مردم باید قومیت خود را نیز مشخص کنند.
دولت میانمار هم اکنون مسلمانان را مجبور به پذیرش هویت بنگلادشی کرده و ساکنان راخین معتقدند در صورتی که مسلمانان از این اقدام سر باز زنند پیامدهای ناگواری درانتظار آن است.
منتقدان طرح دولت میانمار برای اجبار مسلمانان به پذیرش نژاد بنگالی، معتقدند که به اقلیت مسلمان انتخاب نادرستی ارائه شده است که اگر از این اقدام سر باز زنند توسط مقامات امنیتی میانمار بازداشت می شوند.
"خین مائونگ وین از ساکنان این منطقه گفته است که ما گرفتار شده ایم. ایستگاه های بازرسی پلیس در بیرون از روستاها ایجاد شده است و مردم نمی توانند حتی برای خرید غذا به بازارهای محلی بروند، بر سر مزارع خود بروند و یا بچه ها را به مدرسه ببرند.
مسلمانان روهینگیا در استان "راخین" میانمار از سال 2012 میلادی آماج حملات وحشیانه بوداییان تندرو قرار داشته اند.
از نظر تاریخی مساله ورود مسلمانان روهینگیا به میانمار مورد مناقشه است و برخی معتقدند ورود آنها به این کشور به چندین قرن پیش باز می گردد و برخی دیگر این پدیده را مربوط به سال های اخیر می دانند.
دولت میانمار و بواییان تندرو ساکن استان راخین، مسلمانان روهینگیا را مورد استقبال قرار نمی دهند و برای تفاوت قائل شدن بین بوداییان و مسلمانان، افراد محلی را "بوداییان راخین" می نامند و مسلمانان را بنگالی معرفی می کنند.
محدودیت های دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در حالی اعمال می شود که این مسلمانان برای چندین نسل در این کشور زندگی کرده اند.
هم اکنون حق استفاده از آموزش و فرصت های شغلی برای مسلمانان وجود ندارد و محدودیت های زیادی نیز در مورد جابجایی، ازدواج و بچه دار شدن در مورد این مسلمانان اعمال می شود.
آساق**1611


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن