تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باشگاه بي نام و نشان


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: من عاشق رقابت و رکوردزنی در هر زمینه ای هستم و یکی از این زمینه ها رانندگی بحساب می آید . ایده ساخت عنوانی بزرگ و اجتماعی بر پایه بحث رانندگی همیشه در ذهن بازیسازان مختلف وجود داشته است اما سرانجام سال گذشته با شنیدن نام "باشگاه رانندگی" ( Driveclub ) اُمیدوار به تجربه چنین عنوانی شدم. Driveclub در نگاه اول همان عنوان جاه طلب و پر زرق و برق است که می خواهد تحولی بزرگ را در زمینه تجربه عناوین ریسینگ بوجود آورد . استودیو Evolution به وضوح در Driveclub سعی کرده است که بیش از هر عنوان دیگری بخش تکنفره (Single Player) را به بخش چندنفره (Multiplayer) نزدیک کند و تجربه هر یک از این دو بخش را پایبند به تجربه دیگری کند . در اولین نگاه بازی بسیار زیبا و پر زرق و برق جلوه می کند . طراحی رابط کاربری و منو بازی کاملا احساس یک عنوان نسل هشتمی را به شما انتقال می دهد و از همان ابتدا بخوبی متوجه تاکید سازندگان بر روی ویژگی های شبکه اجتماعی و آنلاین بازی می شویم . با شنیدن نام بازی قائدتا اولین کاری که به ذهن ما خطور می کند ساخت باشگاه ( Club ) است و هر باشگاه متشکل از یک گروه 6 نفره از دوستان می باشد که باید با همکاری هم سطح و Level باشگاه را ارتقا دهند . ساختمان کلی بازی نیز فضای خوبی را برای رقابت و رکوردزنی باشگاه ها بوجود آورده است و ایده کلی بازی بر مبنای باشگاه ها جذاب اما نه چندان درگیر کننده است به طوری که عضویت در یک باشگاه پس از مدتی تنها نقش ظاهری دارد و تاثیر باشگاه ها در روند بازی بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور میشد . با این وجود شروع بازی و مشاهده امکانات و تنظیمات باشگاه ها احساس بسیار خوبی را در شما بوجود می آورد . این احساس نوید یک تجربه بزرگ هم در زمینه آنلاین و هم در زمینه بخش تکنفره را به شما انتقال می دهد و این اُمید را در دل شما زنده می کند که سرانجام یک عنوان ریسینگ نسل هشتمی و بر پایه امکانات نسل هشتمی را بر روی Playstation 4 تجربه کنید .

اگر بخواهیم این احساس را در بخش تکنفره دنبال کنیم باید اولین تجربه از گیم پلی تکنفره بازی را در بخش Tour آغاز کنیم . در این بخش شما باید رویداد ها و مسابقات مختلف را از درجه  Amateur تا درجه Legend طی کنید و به اصطلاح از لحاظ مهارت و امتیاز تبدیل به افسانه شوید . بخش Tour دارای تنوع و جذابیت ظاهری بالایی است . مسابقات مختلف و متنوع خطر تکراری شدن را از این بخش دور کرده است و از سوی دیگر خلاقیت سازندگان در قراردادن ویژگی های اجتماعی باعث شده است که ارزش تکرار مراحل و رویداد ها بسیار بالا باشد . بازی بخوبی شما را تشویق می کند که برای رقابت با دوستان خود و ارتقای باشگاه رویداد ها را بار ها تکرار کنید و رکوردهای بهتری ثبت کنید . تمامی این تجربیات بر پایه ماجراجویی هایی جذاب در سراسر جهان شکل گرفته است . از محیط های مه آلود و جنگلی اسکاتلند تا بیابان های خشک شیلی ، از کوهستان ها و یخچال های نروژ تا محیط استوایی هندوستان که بخوبی یک تجربه جذاب را به شما انتقال می دهد . نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که عملکرد بازی از دید بصری و فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این موضوع به شکوه گرافیکی محیط های بازی افزوده و به تجربه کلی بازی نیز کمک کرده است . در کنار بخش Tour ما می توانیم بازی را در بخش های تکنفره دیگر نظیر Single Event نیز دنبال کنیم ، بخشی که مربوط به رکوردهای شخصی و ارتقا مهارت رانندگی است و استودیو Evolution بخوبی با Single Event مکملی مناسب را برای بخش Tour پدید آورده است . تجربه گیم پلی بازی به طور کلی جذاب است و در نگاه اول همچنان اُمید ها و رویاهای شما با Driveclub باقی مانده است اما درست در زمانی که همیشه چیز مجلل و زیبا جلوه می کند در درون خود احساس فقدان یک حلقه گمشده در گیم پلی بازی را می کنید . هر چقدر که مسیر زیبا و جذاب بازی در بخش تکنفره را طی می کنیم این حلقه گمشده در ذهن شما گسترده تر می شود . فقدان اصلی گیم پلی Driveclub و حلقه گمشده آن چیزی جز "هویت" نیست ، هویتی که ما در پروژه نسل گذشته این استودیو یعنی Motorstorm بدست آوردیم اما Driveclub با وجود اینکه بستری به مراتب بزرگتر را فراهم کرده در ارائه هویت و مفهومی برای این بستر و ساختمان کلی عاجز بوده است .

به طور کلی هر عنوان جدید در هر سبکی پیش از آنکه بهترین عوامل و موارد لازم را نظیر Driveclub در بازی خود فراهم کند باید یک فلسفه و هویت را نیز برای این مجموعه ترسیم کند و در صورت نبود این هویت بعد از مدتی تجربه بازی احساس کاملی را به شما نمی دهد . مسئله نبود هویت در Driveclub باعث شده است که تجربه کلی گیم پلی بازی آنطور که انتظار می رود عمیق و مطلوب نباشد ، هر میزان که بخش Tour را ادامه می دهیم تنها ویژگی های اجتماعی و عطش رکوردزنی است که ما را به ادامه وادار می کند اما بازی نمی تواند یک فلسفه و هویت کلی را در گیم پلی خود ترسیم کند ، هویتی که ما بتوانیم در پس زمینه ذهنی خود Driveclub را با آن به یاد آوریم . من بعد از ساعتها تجربه Driveclub هنوز نتوانسته ام در ذهن خود یک قالب مشخص از سبک گیم پلی بازی را ترسیم کنم . اما اگر بخواهیم مسیر تجربه بازی را یک سطح پایینتر بیاوریم به بحث فنی گیم پلی می رسیم . گیم پلی بازی از دید فنی طراحی مناسبی داشته است. Evolution تعادل مناسبی را بین عناصر شبیه سازی و آرکید پدید آورده است . تاخیر یک ساله بازی بخوبی به سازندگان کمک کرده است که هندلینگ ماشین ها را ارتقا دهند و یکی از نکات الهام بخش بازی این است که ما بخوبی تفاوت تمامی ماشین ها را در بازی احساس می کنیم و با وجود اینکه بازی ادعایی در زمینه شبیه سازی ندارد باید دقت بسیار بالایی را در انتخاب ماشین برای هر مسیر داشته باشیم . این عوامل سبب شده که رانندگی در محیط های پر زرق و برق و زیبای بازی بسیار لذتبخش باشد و به طور کلی بازی بصورت افلاین و در بخش Tour تجربه ای معقولانه را به شما انتقال می دهد . هندلینگ و طراحی ماشین ها یکی از نکات مثبت بشمار می آید اما یک نکته بزرگ سبب شده است که تجربه گیم پلی بازی آنطور که پتانسیلش را دارد کامل نباشد . این نکته بخش چند نفره بازی است که Driveclub تمرکز بزرگی را روی آن قرار داده است . در زمینه بخش چندنفره ، از پروسه ساخت باشگاه و بخش رقابت باشگاه ها در Challenge تا رقابت در حالت کلاسیک  Multiplayer بر پایه رویداد های مختلف همگی در ظاهر مجموعه ای جذاب و قوی را ترسیم می کنند . بازی تنوع خوبی را در این زمینه حاکم کرده است اما با تجربه بازی کاملا متوجه کم و کاستی ها و تناقضات در بخش مولتی پلیر می شویم ، تناقضاتی که ضعف های گیم پلی و هوش مصنوعی بازی را نیز نمایش می دهد . استودیو Evolution هنوز نتوانسته است که پایبندی و پیش زمینه خود از Motorstorm را از ذهن خود پاک کند . گیم پلی کلی Driveclub بطور کامل از Motorstorm فاصله دارد اما اندیشه و کلیت بازی نتوانسته است که خود را از Motorstorm  جدا کند . با تجربه بخش مولتی پلیر و رقابت با گیمرهای آنلاین بیشتر از اینکه حس رانندگی در یک مسابقه رسمی به شما القا شود به یاد نبردهای تمام عیار و گاها خنده دار Motorstorm می افتید .

در بخش مولتی پلیر بیشتر از اینکه بازی شما را تشویق به استفاده از مهارت و تمرکز بر روی رانندگی کند ، شما را تشویق به تخریب رقبا و برهم زدن تعادل آنها می کند . بازی در حالت آفلاین با هوش مصنوعی بسیاری از ایرادات گیم پلی بازی را پنهان می کند اما تجربه بخش آنلاین بازی بخوبی کاستی های سیستم رانندگی را نمایش می دهد . این کم و کاستی ها را خود سازندگان نیز بخوبی کشف کرده اند و برای از بین بردن آن و متعادل کردن بازی سیستم جریمه ها و کسر امتیاز را در نظر گرفته اند اما در کمال تعجب همین موضوع در عین اینکه می تواند یک نکته مثبت باشد ، خود به یک نکته منفی نیز بدل شده است و نکته جالب این است که این مسئله تجربه بخش آفلاین را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به طور کلی اگر شما در حین بازی تعادل یک ماشین دیگر را به عمد بر هم بزنید با جریمه کاهش سرعت رو به رو می شوید اما سیستم گیم پلی طوری است که عملا در بسیار از اوقات بخصوص در سر پیچ ها و مسیر های باریک تصادفاتی غیر ارادی اتفاق می افتد که در بسیار از آنها هوش مصنوعی ضعیف ماشین های رقیب عامل آن بشمار می آید. Evolution با قانون جریمه نه تنها بازی را متعادل تر نکرده است بلکه تناقضات جدیدی را نیز بوجود آورده است . با تجربه بیشتر بخش مولتی پلیر این مشکلات خود را به شکل ملموس تری نمایش می دهد بخصوص اگر تعداد ماشین های داخل مسیر بالا باشد . راه صحیح برای متعادل کردن گیم پلی بازی بخصوص در بخش چندنفره ، بهبود و ارتقا سیستم رانندگی بود . عنوانی در سبک رانندگی با عناصر شبیه سازی موفق است که بتواند گیمرها را به طور کامل از فکر تقلب و نابودی حریف برای برتری خود دور کند ، در عنوانی نظیر Gran Turismo چنین ذهنیتی نه تنها باعث موفقیت شما در مسابقات نمی شود بلکه به طور کامل سرعت و تمرکز شما را از بین می برد . قائدتا این توقع از Evolution وجود ندارد که دقت و ضریب شبیه بازی Gran Turisomo را در بازی پیاده کند زیرا سبک دو اثر کاملا متفاوت است اما ایجاد بستر تمرکز بر روی بازی و جلوگیری از کارهای حاشیه برای برتری یکی از نکاتی است که حتما باید در Driveclub نهادینه میشد اما فقدان این موضوع با قوانین جریمه ای نیز جبران نشده است . این عوامل متناقض و ضعیف همگی در کنار هم باعث شده اند که Driveclub به طور کلی عنوان جذاب و کاریزماتیکی نباشد . هر میزان که شما تجربه بازی را افزایش می دهید همان جذابیت های ظاهری نیز از بین می رود .

یکی دیگر از نکات منفی Driveclub در ابعاد ديداري و شنيداري عدم موفقیت سازندگان در دمیدن روح شاداب و پرانرژی به عناصر بازی است . یکی از عناصری که می تواند به دمیدن چنین روحی کمک کند موسیقی است که متاسفانه در این بخش Driveclub از مجموعه ای آهنگ های معمولی با ریتم کند تشکیل شده است که نه تنها احساس مثبتی را درون شما ایجاد نمی کند بلکه گاها باعث خسته کننده شدن تجربه کلی رابط کاربری و بازی می شود . این موضوع زمانی نااُمیدکننده می شود که بدانیم این بخش در عنوانی نظیر Motorstorm جزو نکات مثبت بازی بود و جلوه و شخصیتی شاداب و جذاب را برای بازی ترسیم کرده بود و بسیار جای تعجب است که Evolution در بزرگترین پروژه تاریخ خود نتوانسته است که چنین شخصیت و کاریزمایی را نهادینه کند . Driveclub با وجود ویژگی های بسیار مثبت و جذابی که دارد بخاطر این کم و کاستی ها نتوانسته است که بر آن رویا و آرزوهای بزرگ جامه عمل بپوشاند . البته اگر بخواهیم Driveclub را تعریف کنیم بدون هیچ شکی باید از قدرت بصری آن نیز صحبت کرد . بدون شک Driveclub یکی از بهترین کیفیت های گرافیکی و بصری را در بین عناوین رانندگی ارائه می دهد . طراحی محیط های بازی با Draw Distance خیره کننده گوشه ای از توانایی فنی  Evolution و پتانسیل کنسول PS4 را نمایان می کند که باعث شده است تجربه بازی حداقل از دید گرافیکی نسل هشتمی باشد . تنها نکته منفی گرافیک بازی همچنان بحث Anti-Aliasing است که در برخی مسیر ها آزاردهنده نیز می شود . سازندگان بخوبی توانسته اند تجربه ای متعادل بر پایه 30 فریم را ارائه دهند اما اگر با حفظ کیفیت گرافیکی و اجرایی می توانستند کیفیت بهتری را در زمینه لبه ها ایجاد کنند ، بدون شک در بُعد گرافیکی Driveclub نمره کامل می گرفت . بخش صداگذاری نیز دیگر زمینه فنی بازی بحساب می آید که بر طبق وعده ها تجربه ای قوی و لذت بخش را ارائه می دهد . به طور کلی در کنار تجربه نسبتا لذتبخش گیم پلی ، شکوه محیط های بازی از نظر گرافیکی به گیرایی و ایجاد ارتباط با بازی کمک شایانی کرده است و این موضوعی الهام بخش برای آثار آینده Evolution بحساب می آید . در نهایت Driveclub عنوانی جاه طلب با مجموعه ای از عناصری است که همگی در کنار هم با هدف ایجاد یک تحول بزرگ بوجود آمده اند اما این عناصر بدلیل عدم شکل گیری هویت و چارچوبی منحصربفرد نتوانسته اند در کنار هم مجموعه ای قوی را ایجاد کنند و این موضوع باعث شده است که تجربه کلی گیم پلی پس از مدتی حالت منفعل ، تکراری و نه چندان جذاب را به خود گیرد . نکته ناُمیدکننده بازی در نهایت به هدف اصلی آن یعنی ساختمان و چارچوب ایده باشگاه ها بر می گردد که فرسنگ ها از آن چیزی که انتظار می رفت ساده تر و پیش پا آفتاده تر طراحی شده است.Driveclub  قرار بود ویژگی های انقلابی را در بخش چند نفره و آنلاین داشته باشد اما با تجربه آن متوجه می شویم این بازی از آن رویاها و اهداف اولیه خود ضعیفتر عمل کرده است . در پایان با تجربه کلی بازی یک سوال نهایی در ذهن بوجود می آید و آن هم اینکه در همایش معرفی Driveclub گفته شد که استودیو  Evolution بیش از 9 سال در آرزوی سخت افزاری بود که بتواند ویژگی های تعاملی و اجتماعی Driveclub را پوشش دهد اما با با تجربه بازی این سوال مطرح می شود که براستی این بازی شامل چه ویژگی انقلابی در بخش آنلاین و شبکه اجتماعی بود که کنسول نسل هفتمی PS3 توانایی ارائه آن را نداشت ؟

نویسنده : سینا ربیعی



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن