واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
حجتالاسلام والمسلمین حسینی قزوینی:
قرآن بدون سنت چیزی جز گمراهی نیست خبرگزاری رسا ـ حجتالاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، گفت: سنت با قرآن یکنواخت است و قرآن بدون سنت چیزی جز گمراهی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین حسینی قزوینی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل بیت، شامگاه 16 مهرماه در جمع فرهیختگان و طلاب در مشهد مقدس، با بیان این که خطبه به معنای سخنرانی است اما هنگام بیان از حدیث غدیر یاد می شود به تبیین شبهات غدیر پرداخت و افزود: رسانه های وهابی منکر حدیث غدیر هستند و شبکه شیطانی و وهابی وابسته به عربستان سعودی ناقلان حدیث غدیر را کذاب می دانند و تاکنون 54 شبهه پیرامون غدیر به ثبت رسانده ایم. وی تصریح کرد: ما برای مقابله با شبهات وهابیت باید با روش و اسلوب مطابق با روش آن ها عمل کنیم؛ روایات و دلایل مستند ذکر کنیم؛ یک دلیل یا روایت با سند بهتر از چندین روایت بدون سند است زیرا بیان دلایل بی اساس و سند نشان ضعف در برابر وهابیت است. رییس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ابراز کرد: از آنجا که غدیر یک معجزه یا قریب یک معجزه است باید در بیان دلایل و راویان آن به کیفیت توجه شود نه کمیت. حجتالاسلام والمسلمین حسینی قزوینی افزود: خطبه غدیر شیخ صدوق از نظر سند در رتبه بالایی قرار دارد که چندین نفر از علمای اهل نست نیز آن را نقل کره اند و فرازهایی از خطبه آن نیز با خطبه شیخ طبرانی اهل سنت مطابقت دارد. وی با بیان این که نبود نام علی(ع) در قرآن کریم به عنوان یک از شبهه مطرح است، اظهار داشت: کسانی که دنبال علی(ع) در قرآن می گردند؛ زیرا کلیات اسلامی در قرآن مجید آمده و تبیین آن به سنت محول شده است بنا به خطاب خداوند به پیامبر اکرم(ص) که قرآن را به تو نازل کریم تا برای مردم تبیین کنید. عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل بیت تاکید کرد: سنت با قرآن یکنواخت است و قرآن بدون سنت چیزی جز گمراهی نیست طوری که ابو حنیفه در این باره گفته است: «اگر سنت نبود هیچ کدام از ما قرآن را نمی فهمیدیم». حجتالاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در ادامه عنوان کرد: اهل سنت شان نزول برخی آیات را به افرای خاص اختصاص داده اند در صورتی که نامی از آن ها در قرآن برده نشده است؛ به طور مثال آیه 40 سوره توبه را درباره ابوبکر می دانند که اگر کسی آن را انکار کند، کافر است همچنین آیه 11 سور نور در حق عایشه است و هر کس آن را انکار کند، کافر است. عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی آل بیت افزود: شان نزول آیه 55 سوره مائده و ده ها آیه دیگر در قرآن کریم به ولایت امیرالمومنان علی(ع) اشاره دارند می توان گفت کسانی که دنبال علی(ع) در قرآن می گردند؛ آیا می توانند نماز صبح یا ظهر و شام را قرآن بیابند. وی با اشاره به آیه 55 سوره مائده (است (ولی شما تنها خدا و رسول او و کسانی که ایمان آوردهاند؛ همان کسانی که نماز را بر پا میدارند و در حال رکوع نماز زکات میپردازند) گفت: این آیه ولایت است که به موضوع بخشیدن انگشتر حضرت علی(ع) به سائل در نماز اشاره دارد.رییس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: با توجه به خصومتی که اهل صحابه نسبت به ولایت حضرت علی علیه السلام داشتند، اگر نام امیرالمومنان (ع) در قرآن بود به این کتاب دست می بردند. وی تصریح کرد: حفظ قرآن بنا نیست با معجزه باشد؛ یکی از اسباب آن ذکر نشدن نام علی(ع) در آن است. حجتالاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ابراز کرد: برخی دیگر معتقدند نام علی(ع) از قرآن حذف شده است که هیچ صاحب عقلی این موضوع را نمی پذیرد که نام علی علیه السلام از قرآن حذف شده باشد./1308/پ202/ب4
۱۳۹۳/۷/۱۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]