تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربیت یک ماموریت همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تربیت یک ماموریت همگانی است خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: تربیت یک ماموریت همگانی و خروجی آموزش و پرورش است فعالیت های متعدد و جدایی در آموزش و پرورش تعریف شده است که حاصل همه ی آنها یکی است.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر ساعت 13:21



به گزارش خبرگزاری پانا، براتعلی منصوریان در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی صبح امروز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما تا کنون آموزش محور بوده است بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید مهارت های زندگی را به دانش آموز آموخت و این جز از دست دوستان حوزه پرورشی و تربیت بدنی بر نمی آید.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه به تشریح چالشهای موجود در حوزه پرورشی پرداخت و خاطرنشان كرد: در حال حاضر حوزه فرهنگی و تربیتی با سه چالش مواجه است كه اولین آن نیروی انسانی می باشد،‌ در این رابطه با توجه به بازنشسته شدن نیرو های با انگیزه پرورشی اوایل انقلاب خلاء بزرگی به وجود آمده و در سنوات اخیر نیروهای تخصصی جذب این حوزه نشده اند. لذا كمبود شدید مربی تربیتی تخصصی یكی از چالشها است.
وی در ادامه دومین چالش این حوزه را برنامه های تربیتی دانست و اظهار كرد: حجم زیاد و متعدد فعالیت ها سبب خستگی مربیان و عدم پیگیری كارها به شكل كیفی تا رسیدن به اهداف نهایی آنها شده است. لذا باید یك بازنگری همه جانبه همراه با آسیب شناسی از فعالیت ها و برنامه ها و تدوین محتوای لازم برای این حوزه انجام شود. منصوریان دلیل حجم زیاد این فعالیت ها را پذیرش اجرای تمام طرح ها توسط آموزش و پرورش خواند و افزود: هر سازمان و نهادی که طرحی برای اجرا داشته باشد برای عملی کردن آن به مدرسه مراجعه می کنند و این حجم کار مربی ما را بالا می برد.

وی سومین چالش مهم را كمبود اعتبارات عنوان كرد و گفت: برای اكثریت فعالیت های پروشی اعتبارات خاصی پیش بینی نشده است. بعد از انحلال معاونت تربیتی ردیف های اعتباری و بودجه این معاونت حذف شده و متاسفانه علی رغم مصوبه مجلس و احیای مجدد معاونت پرورشی و تربیت بدنی هنوز در این رابطه اقدام كافی به عمل نیامده است. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یكی از طرح های در دست اجرای سال تحصیلی جدید را پنجشنبه های با نشاط معرفی کرد و گفت: 141 آموزشگاه در سطح استان این طرح را برگزار می کنند . در این طرح دانش آموزان به شكل داوطلبانه به مدرسه می آیند و از برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و اردویی استفاده می كنند. وی بیان کرد: این روز قرار است روزی برای تربیت باشد، مدارسی درخواست کردند فعالیت های آموزشی برگزار کنند و ما مخالفت کردیم. منصوریان همچنین افزود: عمده فعالیت هایی که سبب ایجاد مدرسه با نشاط می شود فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی یعنی فعالیت های غیر آموزشی صرف است و ما می خواهیم در پنج شنبه ها روی این حوزه متمرکز شویم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن