تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816132945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سم پاشي زمين هاي كشاورزي به دليل بارش باران انجام نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۲۰:۵۹ب.ظ)
سم پاشي زمين هاي كشاورزي به دليل بارش باران انجام نشود سازمان هواشناسي وزارت راه و شهرسازي در بخش كشاورزي توصيه ها و هشدارهاي لازم را براي آگاهي كشاورزان سراسر كشور و انجام اقدامات لازم تا 20 مهرماه اعلام و تاكيد كرد سم‌پاشي زمين هاي كشاورزي به دليل بارش باران انجام نشود و عشاير از كوچ در روزهاي پاياني هفته خود داري كنند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، سازمان هواشناسي در توصيه هاي كشاورزي خود از 14 مهر تا 20 مهر اعلام كرد: كشاورزان استان هاي آذربايجان هاي شرقي و غربي، اردبيل و زنجان كاشت سريع گندم و به خصوص جو ديم را با توجه به احتمال بارندگي در روزهاي آتي انجام دهند. همچنين به ضدعفوني و بوجاري بذر گندم و جو قبل از كاشت اقدام كنند.
همچنين در اراضي كود دامي به منظور افزايش مواد آلي خاك پخش شود. به دليل بارش باران و وزش باد در برداشت چغندر قند و انجام عمليات محلول پاشي و سم پاشي در روزهاي پاياني هفته محدوديت قائل شوند. راه آب مزارع و باغات پاك سازي شود. همچنين كشاورزان اين مناطق سريع تر باقي مانده مزارع سيب زميني را برداشت كنند و به انبار هاي سرپوشيده انتقال دهند. دما و رطوبت گلخانه ها جهت جلوگيري از بروز آفات و بيماري ها تنظيم شود. همچنين از از چراي دام درحاشيه رودخانه ها و مسيل ها و مناطق مرتفع خود داري شود و عشاير از كوچ در روزهاي پاياني هفته خود داري كنند و با توجه به كاهش دما كندو هاي زنبور عسل از مناطق ييلاقي به قشلاقي انتقال داده شود.
كلزا در مناطق سردسير كاشت نشود
بنا بر اين گزارش كشاورزان استان هاي كرمانشاه، كردستان، همدان، لرستان، چهار محال و بختياري و كهگيلويه و بوير احمد، از كاشت كلزا در مناطق سردسير خود داري نمايند. بستر بذر غلات آماده سازي شود و از بذرهاي اصلاح شده و با نياز آبي كم استفاده شود. به دليل وزش باد عمليات محلول پاشي و سم پاشي در ساعات ابتدايي روز صورت پذيرد. همچنين كشاورزان دما و رطوبت گلخانه ها را براي جلوگيري از بروز آفات و بيماري ها تنظيم كنند. ازكاربرد كود ازته در مزارع و باغات خودداري شود و همچنين عشاير از كوچ در روزهاي پاياني هفته خود داري كنند.
همچنين در استان هاي گيلان و مازندران كشاورزان زمين هاي زراعي را جهت كشت دوم با توجه به بارش باران در طي روزهاي آينده آماده سازي نمايند و در انجام عمليات محلول پاشي و سم‌پاشي به دليل وزش باد و بارش از اواسط هفته به بعد محدوديت قائل شوند راه آب مزراع و باغات با توجه به احتمال سيلاب. پاك سازي شود. همچنين پرورش دهندگان ماهيان گرمابي به خصوص استخرهايي كه با مشكل كم آبي مواجه مي باشند، نسبت به هوادهي استخرها اقدام و از كوددهي اجتناب نمايند و به صورت منظم هوادهي استخرهاي پرورش ماهي را انجام دهند. از چراي دام در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها و مناطق مرتفع خودداري شود و عشاير از كوچ در روزهاي پاياني هفته اجتناب كنند.
بنا بر اين گزارش كشاورزان گلستاني مد نظر قرار دهند كه شرايط براي تهيه بستر بذر مناسب است. نهاده ها را تهيه و به مناطق پوشيده به ويژه در روزهاي پاياني هفته انتقال دهند. همچنين سبزيجات خوراكي و خورشتي در صورت وجود منابع آبي كشت شوند. جهت كنترل شپشك ها و كنه ها در باغات با مشورت با كارشناسان سم پاشي صورت گيرد. در انجام عمليات محلول پاشي و سم پاشي به خصوص در روزهاي پاياني هفته به علت وزش باد و بارش محدوديت قائل شوند. همچنين باغداران مركبات، انار و زيتون به تدريج نسبت به افزايش دوره آبياري (فاصله زماني) در باغات خود اقدام نمايند. در مرغداري ها و دامداري ها تهويه دما و رطوبت تنظيم شود. عشاير از كوچ در روزهاي پاياني هفته خود داري نمايند.
در اين گزارش آمده است كشاورزان استان هاي تهران، البرز، قم، قزوين و سمنان دما و رطوبت را در سالن هاي گلخانه جهت جلوگيري از طغيان آفات و بيماري ها و كاهش دما تنظيم كنند. از انجام سم پاشي در محصولاتي كه به زمان برداشت نزديك مي شوند خودداري شود و عمليات محلول پاشي و سم پاشي به دليل وزش باد در ساعات ابتدايي روز انجام شود. در خصوص مواجهه با سرما زدگي تهميدات لازم برقرار شود. نهاده هاي كشاورزي جهت كشت پاييزه آماده سازي شود.
برداشت ذرت علوفه اي براي جلوگيري از سرمازدگي
سازمان هواشناسي وزارت راه وشهرسازي يادآور شد: كشاورزان استان اصفهان: مجريان طرح هاي مرتعداري ،جنگل كاري و بيابان زدايي در اجراي پروژه هاي بيولوژيك با هماهنگي اداره منابع طبيعي شهرستان ها به منظور استفاده از بارش هاي موثر پاييزه تسريع نمايند. تهويه دما و رطوبت در مرغداري ها و دامداري ها تنظيم شود. عشاير از كوچ زود هنگام خود داري نمايند. همچنين كشاورزان اين استان ذرت علوفه اي را در مناطق سردسير به منظور جلوگيري از سرمازدگي برداشت نمايند. اراضي جهت كشت هاي پائيزه آماده سازي شود. در مناطق سميرم و شهرضا با توجه به سرماي هوا و وزش باد برداشت سريعتر سيب انجام شود.
همچنين كشاورزان استان يزد درختان پسته با عناصر ريزمغذي را جهت حفظ جوانه هاي زايشي محصول سال آينده بعد از برداشت محلول پاشي نمايند. در سالن هاي گلخانه جهت جلوگيري از طغيان آفات و بيماري ها تنظيم دما و رطوبت انجام شود. كشاورزان به سبب كاهش تدريجي دماي هوا و خطر سرمازدگي ذرت علوفه اي را برداشت و به سيلو انتقال دهند. مزارع زعفران براي تامين رطوبت كافي در خاك به دليل نزديك شدن به فصل گلدهي آبياري شود.
آبياري مزارع پنبه را متوقف كنيد
بنا بر اين گزارش كشاورزان خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي آبياري مزارع پنبه را با توجه به نزديك شدن به زمان برداشت متوقف نمايند. از انجام محلول پاشي و سمپاشي در روزهاي پاياني هفته خود داري و عمليات محلول پاشي و سم پاشي ترجيحاً در ساعات ابتدايي روز انجام شود. سيستم هاي گرمايشي تجهيز و سوخت گلخانه ها با توجه به كاهش دما تامين شود همچنين از پوشش گلخانه ها به علت شرايط نامساعد جوي محافظت شود.
در اين گزارش آمده است: كشاورزان استان هاي كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي از انجام سم پاشي در محصولاتي كه به زمان برداشت نزديك مي شوند خودداري شود. دما و رطوبت گلخانه ها جهت جلوگيري از بروز آفات و بيماري هاي قارچي تنظيم شود. برداشت خرما در ساعات خنك روز انجام شود و بسته بندي محصول سريع صورت پذيرد و به سردخانه منتقل شود. محصول پسته در ساعات اوليه روز برداشت شود و امكان نگهداري آن در سايه تا زمان انتقال از باغ فراهم شود. همچنين يونجه پائيزه در مناطق سردسيري و معتدله كاشته شود و تنظيم و تهويه دما و رطوبت در مرغداري ها و دامداري ها انجام گيرد.
سازمان هواشناسي تصريح كرد: كشاورزان استان‌هاي فارس، بوشهر و هرمزگان محلول پاشي و سم پاشي را به دليل وزش باد ترجيحاً در ساعات ابتدايي روز انجام دهند. علف هاي هرز در مزارع صيفي وجين شود. دما و رطوبت گلخانه ها و كشت هاي متراكم و سالن هاي پرورش قارچ توسط كشاورزان بازديد، تنظيم و كنترل شود. جهت حفظ رطوبت خاك سله شكني شود. در مرغداري ها و دامداري ها و تهويه دما و رطوبت تنظيم شود.
همچنين در استان‌هاي ايلام و خوزستان كشاورزان براي جلوگيري از بروز آفات و بيماري ها دما و رطوبت گلخانه ها را تنظيم كنند. مدار آبياري در محصولات جاليز، سبزي، صيفي و نخيلات كاهش يابد. باغات در ساعات اوليه صبح آبياري شود. در مرغداري ها و دامداري ها تهويه دما و رطوبت تنظيم شود. زمين براي كشت غلات، كلزا و حبوبات پاييزه در مناطق سردسير آماده سازي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن