تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819753538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمل گرایی در برخی هیات های مذهبی به اعتقادات ضربه می زند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس شورای هیات های مذهبی استان فارس: تجمل گرایی در برخی هیات های مذهبی به اعتقادات ضربه می زند خبرگزاری پانا: رییس شورای هیات های مذهبی استان فارس گفت:متاسفانه تجمل گرایی، مداحی با شیوه های مخالف با دستورات دینی و بعضا استفاده از نمادها و نشانه های شیطان پرستی از آفت های هیات های مذهبی است که به اعتقادات برخی از مردم و به ویژه جوانان ضربه می زند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت 14:11



به گزارش خبرگزاری پانا، مظفر مختاری ، در دومین جلسه اتاق فکر شورای هیات های مذهبی استان فارس در شیراز از نبود روحانیون متعهد در برخی از این هیات ها نیز به عنوان یکی از آسیب های هیات های مذهبی یاد کرد. وی افزود:باید معتمدان و دلسوزان اسلام ناب محمدی در بحث شناخت آسیب های هیات های مذهبی استان فارس حضور فعال داشته باشند تا با همفکری و مشارکت آنان و برنامه ریزی اصولی و کارشناسی شده برای رفع این آسیب ها اقدامات جدی انجام دهیم.
مختاری بیان کرد:براین باوریم که از فعالیت های اثرگذار و ارزشمند در جامعه اسلامی ، بیان ارزش های متعالی قرآن کریم، نبی اکرم (ص) و امامان بزرگوار است و هیات های مذهبی می توانند در انتقال این ارزش ها به نسل های آینده به خوبی ایفای نقش کنند، از این رو توجه به هیات های مذهبی به عنوان یکی از بخش های فرهنگی اثر گذار در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد:جامعه امروز، نیازمند فرهنگی غنی اسلامی و مذهبی است به همین سبب تشکیل هیات های مذهبی خانگی در محله ها و خیابان های استان فارس ارزشمند و نوید بخش است و بی شک اگر این محافل مذهبی به طور اصولی هدایت شوند، راهگشای زندگی مردم و نسل های آینده خواهند بود.
رییس شورای هیات های مذهبی استان فارس افزود:با توجه به این که این استان در بخش مذهبی از قابلیت های تاثیرگذاری در کشور برخوردار است ، می تواند به عنوان کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی کشور مطرح باشد.
مختاری ، شمار هیات های مذهبی فعال در استان فارس را هفت هزار هیات اعلام کرد و گفت:باید با برنامه ریزی و کارکارشناسی از پیشینه و ظرفیت مذهبی و هیات های مذهبی این استان برای رشد و اعتلای فرهنگی فارس و جنوب کشور بهره گرفت.
او بیان کرد:بررسی مشکلات فراروی هیات های مذهبی، شناسایی هیات های مذهبی برتر در شهرستان های فارس و معرفی آنها به عنوان الگوی مناسب ، اجرای برنامه های فرهنگی برای هیات ها و نیاز سنجی آموزشی آنها از عمده اولویت های شورای هیات های مذهبی این استان است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن