تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804640395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درک بهتري در مذاکرات بوجود آمده است/ سوريه تاکنون از ما درخواست کمک نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۳ب.ظ)
افخم: درک بهتري در مذاکرات بوجود آمده است/ سوريه تاکنون از ما درخواست کمک نکرده است سخنگوي وزارت خارجه در نشست هفتگي خود در مورد مسائلي از جمله مذاکرات هسته اي، تحولات منطقه، گزارش احمد شهيد و ... اظهار نظر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتي هفتگي خود که امروز چهارشنبه برگزار شد درباره اين‌که آيا اظهارات حسن روحاني، رئيس جمهور کشورمان مبني بر اينکه ايران و گروه 1+5 در مواضع اصولي اتفاق نظر دارند، با اظهارات پيشين وي مبني بر کند بودن روند مذاکرات هسته‌اي در نيويورک پارادوکس و تناقضي وجود دارد، گفت: ما پارادوکس و تناقضي در اين مورد نمي‌بينيم.

درک بهتري درمذاکرات در حال پديد آمدن است
افخم ادامه داد: دو طرف تلاش دارند از طريق مذاکره راه‌حلي را براي اين بحران ساختگي پيدا کنند. اين بخش مشترک مذاکرات است. در عين حال پيشرفت‌ها کند است اما تفاهمي وجود دارد مبني بر اينکه مذاکرات ادامه يابد.
وي اضافه کرد: درک بهتري درباره موضوعات اختلافي نسبت به گذشته در حال پديد آمدن است و از اين بخش‌ها در عين حال که بخش‌هاي ديگر مهمي در حال گفت‌وگو است مي‌توان به عنوان بخش‌هاي اشتراکي ياد کرد. بحث تناقض و پارادوکس نيست. اگر ديدگاه‌ها به هم نزديک باشد ديگر مذاکره با اين مفهوم معنايي ندارد.

گزارش احمد شهيد فاقد وجاهت قانوني است
افخم در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص گزارش جديد احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر درباره ايران گفت: اين گزارش يکجانبه و به دور از واقعيات است و بدون مقررات وظايف مربوط مامورين شوراي حقوق بشر تدوين شده و نيز فاقد وجاهت قانوني لازم است.
وي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد در تدوين اين گزارش اراده‌اي فراتر و خارج از ساز و کارهاي حقوق بشري سازمان ملل دخيل بوده يادآور شد: ما به عملکرد غيرمنصفانه و غيرعلمي گزارشگر به دليل عدم رعايت اصول و موازين بين‌المللي ترديد داريم.

ترک‌ها بايد با تحولات منطقه مسئولانه برخورد کنند
افخم درباره نقش ترکيه در تحولات عراق و حمايت از تروريست‌ها، گفت: در اين رابطه آقاي ظريف با همتاي ترک خود که همزمان با مصوبه مجلس ترکيه براي ورود به حملات نظامي عليه تروريست بود گفت‌وگو کردند و نگراني خود را نسبت به هر اقدامي که شرايط منطقه را پيچيده‌تر کند بيان کردند و ما اعلام کرديم که ترک‌ها بايد با تحولات منطقه مسئولانه برخورد کنند. نگراني‌هاي ما نسبت به برخي اقدامات در شرايط کنوني وجود دارد و ما اميدواريم کشورها هوشمندانه و واقع‌بينانه برخورد کنند تا تروريست به سمت اهداف مقطعي و کوتاه مدت و منافع موردي کشورها هدايت نشود.

هنرمندان پيش از اين نيز در حمايت از مذاکرات اعلام آمادگي کرده بودند
مرضيه افخم در پاسخ به سوالي درباره کمپين حمايت از توافق هسته‌اي اخير تعدادي از فيلمسازان مطرح کشورمان و واکنش‌هاي منفي به آن از سوي برخي، اظهار کرد: پوستري از سوي هنرمندان کشور در حمايت از روند مذاکرات هسته‌اي منتشر شده است. برخي از هنرمندان پيش از اين نيز در حمايت از مذاکرات اعلام آمادگي کرده بودند و ما از اين ايده کلي در چارچوب ديپلماسي عمومي استقبال کرديم.
وي ادامه داد: همان طور که مشاهده کرديد وزارت امور خارجه اطلاعيه‌اي در اين زمينه صادر و مراتب قدرداني خود را اعلام کرد.

ملاقات روحاني با کامرون به درخواست طرف انگليسي بود
افخم در مورد اظهارات نخست وزير انگليس گفت: سخنراني آقاي کامرون دور از عرف ديپلماتيک بود و نارضايتي مسئولان کشور نيز نسبت به اين مسئله اعلام شد، قطعا اين اظهارات تاثيرات خود را دارد، در عين حال ملاقاتي که بين رئيس جمهور کشورمان و کامرون انجام شد به درخواست طرف انگليسي بود و انجام مذاکره به مفهوم پذيرش همه ديدگاههاي طرف مقابل نيز نبود.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اينکه صحبت‌هاي کامرون غيرسازنده بود، بيان کرد: اين صحبت‌ها غير قابل پذيرش است و تاثيراتي نيز در فضاي کار داشته، ما هم عجله اي براي زمانبندي براي از سر گيري روابط خارج از آنچه که پيش بيني شده و در مسير قرار دارد، نداريم.

تا قبل از هفته آينده مذاکرات دوجانبه و چندجانبه‌ در وين
وي درباره مذاکرات هسته‌اي و ادامه آن طي روزهاي آينده، اظهار کرد: گفت‌وگوها و هماهنگي‌ها در حال انجام است تا مذاکرات به زودي از سر گرفته شود و فکر مي‌کنم تا قبل از پايان هفته آينده مذاکرات دوجانبه و چندجانبه‌اي را در وين پايتخت اتريش داشته باشيم.
افخم از بيان زمان دقيق اين مذاکرات خودداري کرد و گفت: به محض اطلاع دقيق و به محض مشخص شدن زمان مذاکرات آن را اعلام مي‌کنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه در رابطه با سفر هيأتي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ايران و مذاکره در رابطه با مسائل باقيمانده گفت: مذاکرات ميان ايران و آژانس از روز سه شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و هنوز اطلاع قطعي از نتيجه مذاکرات در دست نيست و بايد اجازه دهيم تا کار به اتمام برسد.
وي ادامه داد: ايران بر اساس توافق با آژانس نسبت به همکاري و پايبندي به تفاهمش با آژانس که تاکنون چند گام از آن طراحي و انجام شده است پايبند مي‌باشد و نسبت به تداوم اين روند و همکاري شفاف تأکيد داريم.

تا الان از طرف سوريه درخواست کمک صورت نگرفت است
افخم در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وزارت امور خارجه چه اقدام عملي را در مقابله با داعش و محکوميت اقدامات آن انجام داده است، گفت: ما همواره اعلام کرده‌ايم بايد نسبت به حاکميت ملي و احترام به موازين بين‌المللي در هر عملياتي عليه تروريسم با دقت برخورد شود و اگر کشورها درخواستي از ايران براي کمک داشته باشند ما آن را بررسي و در زمينه‌هاي مختلف کمک خواهيم کرد؛ اين سياست کلي ايران است و متناسب با روند تحولات به ارائه کمک و مشاوره مي‌پردازيم.
وي در رابطه با درخواست سوريه از ايران براي کمک به خارج کردن تروريست‌ها از کوباني، گفت: تا الان از طرف سوريه درخواست کمک صورت نگرفت است.

سخنراني وزير خارجه در شوراي روابط خارجي دقيق ترجمه نشده است
وي با انتقاد از برخي از رسانه‌ها در انتشار غيردقيق اظهارات آقاي ظريف، تصريح کرد: متن سخنراني وزير امور خارجه کشورمان در شوراي روابط خارجي در سايت اين شورا به طور دقيق قرار گرفته است و کساني که مي‌خواهند در اين رابطه اطلاع دقيق کسب کنند مي‌توانند به اين سايت مراجعه کنند.
وي همچنين به انتشار ترجمه نادرست اين سخنان تصريح کرد: متأسفانه در انتشار اين سخنان به طور سليقه‌اي برخورد شده و تنها چند جمله از مجموعه صحبت‌هاي ايشان انتخاب شده است که آن هم به درستي ترجمه نشده بود. براي کساني که مي‌خواهند برداشت‌هاي خود را از اين صحبت‌ها ارائه کنند توضيحي نمي‌توان داشت و کساني که اين بحث را ادامه مي‌دهند هم مبناي صحبت‌هايشان همان ترجمه غلط است.
وي تأکيد کرد: نگاه ما در بحث هسته‌اي بايد منافع محور باشد و اين موضوعي ترديدناپذير است و پرداختن به اين موضوع از جهت منافع حزبي و گروهي مردود است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن