تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805791932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش روز جهانی غذا در اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری همایش روز جهانی غذا در اهواز خبرگزاری پانا: همایش روز جهانی غذا 22 مهرماه امسال توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تالار شهدای این دانشگاه برگزار می شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۶ مهر ساعت 12:09



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و د اروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه با اعلام این خبر با بیان اینکه شعار روز جهانی غذای امسال با عنوان« کشاورزی خانوادگی» انتخاب شده است، افزود: به نظر می رسد که مهمتریت اهداف روز جهانی غذا، عبارت است از تشویق و تحریک ملت‌ها، سران دولت ها، مراکز بین المللی و نهاد های غیر دولتی به افزایش تولید محصولات کشاوورزی برای پایان دادن به گرسنگی، تشویق به برقراری ارتباط کشورهای در حال توسعه برای همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی و حمایت های متقابل فنی برای افزایش محصول، تشویق روستائیان و خصوصا زنان به مشارکت در تصمیم گیری هایی که شرایط زندگیشان را بهبود می‌بخشد، افزایش اگاهی عمومی ملل و توجه دادن آنها به مسئله گرسنگی در جهان، تشویق انتقال تکنولوژی به جهان در حال توسعه، بجوش اوردن همت و مسولیت بین المللی و ملی برای جنگ علیه گرسنگی ،سوتغذیه و فقر و جلب توجه به تولید و توسعه کشاورزی پایدار است.
وی با اشاره به برگزاری همایش روزجهانی سال گذشته، گفت: کمک به ارتقاء تولیدات غذایی و آشامیدنی از نقطه نظر ایمنی و سلامت از طریق رقابت سالم، ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان به غذای ساخت کشور به منظور کسب رتبه نخست تولید غذای سالم در جهان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی در زمینه استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی و ایجاد بستری مناسب برای مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با نگاه فرابخشی از اهداف همایش  پارسال بود.
مخمل زاده با بیان اینکه «کشاورزی خانوادگی» بخشی از فرهنگ و سنت کشورمان و به ویژه خوزستان است، شناخت و بررسی چالش‌ها و راهکارهای فرآروی نظام ترویج و آموزش و خدمات مشاوره ای روستایی در حوزه امنیت غذایی، ظرفیت سازی معیشت کشاورزان خرده پا و مدیریت پایدار منابع طبیعی، ارتقای جایگاه و نقش ترویج و آموزش در توانمندسازی کشاورزان، تعاونی ها و تشکل های تولیدکنندگان و جلب توجه سیاستگزاران، مدیران و صاحب نظران برای  بازتعریف جایگاه کشاورزی خانوادگی در سیاستهای کلان توسعه کشاورزی و تبیین و تحلیل راهبردهای محلی، ملی و بین المللی در حمایت از کشاورزی خانوادگی را از مهترین اهداف شعار روز جهانی غذای امسال عنوان کرد.
این مقام مسوول گفت: مشکل اصلی غذایی در کشورهای توسعه یافته، مصرف زیاد بسیاری از مواد غذایی است، در حالی که در کشورهای در حال توسعه این معضل به صورت فقر، گرسنگی و سوتغذیه نمود یافته است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته، مصرف زیاد قندها و چربی‌ها منجر به دریافت زیاد کالری همراه با یک رژیم غذایی دارای دانسیته پایین موادمغذی می‌شود و کنار هم قرار گرفتن عوامل محیطی و غذایی، احتمال ایجاد بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. افزود:  برای مثال، چاقی خطر بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و دیابت را افزایش می‌دهد.
مخمل زاده در ادامه تصریح کرد: غذا بزرگ‌ترین مشغله مردم دنیاست؛ زیرا بخش بزرگی از فعالیت‌های دنیا فقط تولید، فرآوری و تهیه موادغذایی است.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌ها درصد مهمی از درآمد خود را صرف خرید و تهیه غذا می‌کنند و حتی در برخی کشورها، کار بیش از سه چهارم جمعیت مستقیما با تولید مواد غذایی در ارتباط است، اما به ندرت غذای کافی تولید می‌شود و میلیون‌ها نفر در دنیا دچار گرسنگی مزمن هستند.
 
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن