تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804569993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ارزش دلار و نوسانات بهاي طلا در يک ماه گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۲۳:۹ب.ظ)
افزايش ارزش دلار و نوسانات بهاي طلا در يک ماه گذشته گروه بين الملل خبرگزاري موج
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بهاي اونس طلا در بازارهاي جهاني طي دو هفته اخير سير نزولي به خود گرفته و به پايين ترين حد خود در 15 ماه اخير رسيده است. اين مسأله موجب شده است تا کارشناسان بازار طلا اين روزها به گمانه زني هاي متفاوتي از ادامه اين روند و آينده اي بازار اين فلز ارزشمند بپردازند.
قيمت طلا براي نخستين بار در سال جاري ميلادي به کمتر از يکهزار و 200 دلار رسيده است. افزايش ارزش دلار آمريکا در پي انتشار گزارش وزارت کار اين کشور و احتمال افزايش نرخ بهره از سوي فدرال رزرو تأثير زيادي بر افت شديد قيمت طلا در روزهاي اخير داشته است.
در روزهاي اخير آنچه بيش از ساير عوامل بر بهاي اين فلز زرد تأثير گذاشت، افزايش ارزش دلار در برابر ساير ارزهاي رسمي بوده است. به اعتقاد تحليلگران اقتصادي، بخش زيادي از افت شديد قيمت طلا مربوط به افزايش ارزش دلار و بهبود اوضاع اقتصادي آمريکا و افزايش فرصت هاي شغلي ايجاد شده در اين کشور بوده است.
بهبود وضعيت اقتصادي آمريکا و نگراني نسبت به افزايش نرخ بهره از سوي فدرال رزرو تأثير زيادي بر افزايش ارزش دلار داشته است. مؤسسه اچ اس بي سي نيز اعلام کرد که تا زماني که دلار به روند صعودي خود ادامه دهد قيمت طلا در سراشيبي نزول خواهد بود.
گزارش بهبود وضعيت بازار کار آمريکا در ماه سپتامبر گمانه زني ها در خصوص افزايش نرخ بهره از سوي فدرال رزرو را بيشتر کرده و اين مسأله موجب افزايش ارزش دلار شد.
افزايش ارزش دلار موجب شد تا پايگاه اينترنتي بوليون دسک، بانک اچ اس بي سي پيش بيني کند که ادامه روند صعودي ارزش دلار موجب کاهش قيمت طلا تا پايان سال 2014 ميلادي خواهد شد و اين روند در سال 2015 نيز ادامه خواهد يافت.
در شرايطي که ارزش دلار در برابر سبدي از ارزهاي معتبر بين المللي به بالاترين حد خود در 4 سال اخير رسيده قيمت ساير فلزات گرانبها نيز با افت روبرو شد.
همچنين کاهش تقاضا در بازار چين و آغاز تعطيلات سراسري در اين کشور در طي 24 ساعت موجب افت 20 دلاري بهاي طلا در بازارهاي جهاني شد که اين مسأله به نوبه خود سرمايه گذاران بازار طلا را به شدت نگران کرد..
قيمت طلا در ماه جولاي به بيش از يکهزار و 345 دلار رسيد ولي نسبت به اين رقم هم اکنون بيش از 11 درصد کاهش داشته است. قيمت طلا در شش ماه نخست امسال با رشد چشمگيري روبرو شد که علت اصلي آن تشديد تنش هاي بين المللي بوده است، ولي؛ با کاهش تنش هاي بين المللي و بهبود اوضاع اقتصادي آمريکا قيمت طلا بار ديگر روند نزولي را آغاز کرده است.
همچنين قيمت طلا در ماه سپتامبر بيش از 6 درصد کاهش داشته که اين بيشترين افت قيمت طلا از ژوئن 2013 ميلادي به شمار مي رود.
در همين راستا تحليل گران مؤسسه گلدمن ساش پيش بيني کردند که تقويت اوضاع اقتصادي آمريکا بيش از پيش چشم انداز نزولي قيمت طلا را روشن کرده و اين احتمال که قيمت طلا تا پايان امسال به کمتر از 1050 دلار برسد بيشتر شده است.
روبين بيهار، تحليلگر ارشد مؤسسه مالي سوسايت جنرال فرانسه، نيز تأکيد کرد که متوقف شدن سياست هاي محرک پولي از سوي فدرال رزرو آمريکا مهمترين عامل مؤثر بر قيمت طلا در ماه هاي آينده خواهد بود و اين مسأله فشار زيادي را بر قيمت طلا وارد خواهد کرد.
تحليلگران مؤسسه سرمايه گذاري ام کي اس اعلام کردند که با توجه به آغاز تعطيلات سراسري چين و غيبت سرمايه گذاران چيني در بازارهاي بين المللي احتمال کاهش بيشتر قيمت طلا وجود خواهد داشت.
با کاهش قيمت طلا به محدوده 1210 تا 1220 دلاري تقاضاي طلاي چيني ها در هفته گذشته با افت چشمگيري روبرو شده است و به نظر مي رسد سرمايه گذاران چيني منتظر کاهش بيشتر قيمت ها هستند.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادي افت تقاضاي چين و انتشار گزارش مربوط به بهبود وضعيت بازار اشتغال آمريکا مي تواند طي روزهاي آينده فشار بيشتري را بر قيمت طلا وارد کند.
به دنبال افت بي سابقه بهاي اين فلز ارزشمند، بانک اچ اس بي سي پيش بيني کرد که ميانگين قيمت هر اونس طلا امسال به کمتر از يکهزار و 265 دلار خواهد رسيد. اين رقم در گزارش قبلي اين مؤسسه مالي 1292 دلار اعلام شده بود.
همچنين بانک اج اس بي سي اعلام کرد که ميانگين قيمت هر اونس نقره نيز امسال به کمتر از 19.30 دلار خواهد رسيد اين رقم نيز پيش از اين 19.50 دلار اعلام شده بود.
تحليلگران بر اين باورند که تا زماني که روند صعودي ارزش دلار و گمانه زني سرمايه گذاران نسبت به افزايش نرخ بهره آمريکا ادامه داشته باشد قيمت طلا در بلند مدت با کاهش بيشتري روبرو خواهد شد.
افزايش ارزش دلار تنها موجب افت بهاي طلا نشده است، بلکه بر بهاي ساير فلزات ارزشمند و گرانبها نيز مؤثر بوده است. قيمت پلاتين به پايين ترين حد خود در 5 سال اخير رسيد و قيمت نقره نيز به پايين ترين حد از مارس 2010 ميلادي کاهش يافت.
در هفته جاري از 37 کارشناس اقتصادي و فعال بازار طلا 16 نفر پيش بيني کردند که قيمت طلا در روزهاي آينده با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر نيز اعلام کردند که قيمت طلا با تغيير چنداني مواجه نمي شود.
هفته گذشته نيز کارشناسان اقتصادي پيش بيني کرده بودند که قيمت طلا با کاهش روبرو مي شود. اين در حالي است که قيمت طلا در هفته اي که گذشت با کاهش 20 دلاري روبرو شد و بار ديگر وارد کانال يکهزار و 100 دلاري شد.
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي اف ايکس استريت، اعلام کرد که با شکسته شدن سطح يکهزار و 200 دلاري قيمت طلا به زودي به کمتر از يکهزار و 184 دلار خواهد رسيد. سطح مقاومتي قيمت طلا نيز در روزهاي آينده يکهزار و 223 دلار خواهد بود و اگر اين سطح شکسته شود قيمت اين فلز زرد به زودي به بيش از يکهزار و 230 دلار خواهد رسيد.

سارا دهاز













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن