تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميدوار به رتبه سومي با مدال‌هاي بانوان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اميدوار به رتبه سومي با مدال‌هاي بانوان
كسب مدال‌هاي رنگارنگ بانوان محجبه ايراني در مسابقات آسيايي چين، مسئولان را براي حضور در دوره بعدي و رسيدن به رتبه سومي اميدوار كرد.
نویسنده : وحيد مينايي 
كسب مدال‌هاي رنگارنگ بانوان محجبه ايراني در مسابقات آسيايي چين، مسئولان را براي حضور در دوره بعدي و رسيدن به رتبه سومي اميدوار كرد. هر چند آنها به خوبي مي‌دانستند كه عنوان چهارمي به سختي به دست آمد اما پس از مسابقات به كرات اظهار اميدواري كردند كه بتوانند در مسابقات اينچئون عنوان سوم را كسب كنند. اين در حالي است كه چهار سال از آن روزها مي‌گذرد بدون اينكه برنامه‌ريزي صورت گرفته باشد. درخشش بانوان ورزشكار ما در گوانگژو مسئولان را به اين صرافت انداخت تا در مسابقات آينده بيشتر از حضور نمايندگان خانم استفاده كنند. اين در حالي است كه هميشه نمايندگان خانم ما علاوه بر توانمندي‌هاي خود، همواره با پوشش اسلامي در تمامي مسابقات حاضر شدند و مدال‌آوري داشتند و اينگونه با مدال حجاب خود را به رخ جهانيان مي‌كشند.  امروزه بانوان ورزشكار در رشته‌هاي مختلف ورزشي از جمله فوتبال، واليبال، كاراته، تكواندو، ووشو، قايقراني، تيراندازي، دوچرخه‌سواري، راگبي، شطرنج و دو و ميداني با كسب مدال‌هاي مختلف در بازي‌هاي آسيايي، المپيك و پارالمپيك نشان داده‌اند كه چيزي از ورزش جهاني كم ندارند.
بازي‌هاي آسيايي گوانگژو فرصت خوبي بود تا بانوان بتوانند شايستگي‌هايشان را به اثبات برسانند هر چند مسئولان ما اميد زيادي به مدال آوري آنها نداشتند. اما درخشش بانوان در گوانگژو تمام فرضيات را به هم زد. به جرئت مي‌توان گفت بسياري از مسئولان هرگز تصور كسب نشان طلاي بانوان را در ووشو نمي‌كردند.
بانوان كاروان ورزشي ما در چين در 14 رشته حضور داشتند، اين در حالي است كه قبل از انقلاب فقط يك رشته در مسابقات آسيايي حضور داشت. افزايش 240 درصدي حضور بانوان نسبت به دوحه و افزايش تعداد آنها از 26 به 88 نفر در گوانگژو نشان از توجهي ويژه به بانوان ورزشكار داشت.
تعداد مدال‌هاي كسب شده در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان و 2006 دوحه كه تنها دو مدال برنز تكواندو حاصل كار بانوان ايراني بود در گوانگژو به يك طلا (ووشو)، چهار نقره (تكواندو و تيراندازي) و 9 برنز (تكواندو، كاراته، ووشو، قايقراني، تيراندازي و كبدي) افزايش پيدا كرد كه اين نشان از پيشرفت چشمگير آنها، برنامه‌ريزي درست و توجه ويژه مسئولان در امر ورزش بانوان دارد.
كسب اين مدال‌هاي رنگارنگ توسط بانوان نقطه عطفي شد تا مسئولان ورزش به اين فكر بيفتند كه در بازي‌هاي آسيايي اينچئون بيشتر از قبل به بانوان بها داده شود. رؤيايي كه بالاخره به واقعيت پيوست و بانوان ما در اينچئون شاهكار بودند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن