تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805842219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداره کشور بدون سعه صدر امکان‌پذیر نیست/ اصل بر برائت است، سخت گیری نکنید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی:
اداره کشور بدون سعه صدر امکان‌پذیر نیست/ اصل بر برائت است، سخت گیری نکنید خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور مجموعه حرکت علمی کشور را حرکتی مطلوب و رو به جلو توصیف کرد و افزود: دولت وعده‌ هایی که نسبت به دانشگاه داده فراموش نکرده و تمامی این وعده ها را عملی خواهد کرد.



 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، به اهمیت افزایش سعه صدر پرداخت و با انتقاد از برخی سختگیری ها گفت: اداره حکومت و کشور، بدون سعه صدر امکان‌پذیر نیست.
دکتر روحانی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه در برنامه این نشست، طرح بیان نظرات تشکل های دانشجویی گنجانده نشده بود، گفت: به هر حال آمدن من به دانشگاه بیشتر برای شنیدن است تا حرف زدن. پارسال آن دقایقی که دانشجویان صحبت کردند برای بنده بسیار لذت‌بخش و آموزنده بود.
رییس جمهوری با بیان اینکه نقد دانشجویی زیبایی دیگری دارد، تصریح کرد: نقد دانشجو بی‌غل و غش است و آنچه در دل دارد و می‌فهمد تبیین کرده و نشاط دانشگاه به همین است.
دکتر روحانی گفت: نباید بترسیم از اینکه اساتید مختلف نظرات متفاوت را در کلاس‌ها بیان کنند؛ سخن متفاوت غیر از سخن مغرضانه است. اگر کسی نظرش را می‌خواهد بیان کند و این واقعا نظر او و چیزی است که فکر می‌کند، بگذارید بیان کند؛ خواهش می‌کنم سخت‌گیری نکنید.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه سخت‌گیری‌های بی‌مورد منجر به عدم تساهل و عدم تساهل منجر به رانده شدن افراد لایقی می‌شود که بیان‌شان صریح است، متذکر شد: اینگونه سخت‌گیری‌ها منجر به این می‌شود که تملق‌گوها بالا بیایند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نگذاریم در دانشگاه فضای تملق باب شود، گفت: دلمان نمی‌خواهد جمعیت حدود هشتاد میلیونی ایران تبدیل شود به 160 میلیون و همه دو چهره پیدا کنند. ما می‌خواهیم هر کس یک چهره داشته باشد و در هر جمعی با لحن متفاوت و مقتضی آن جمع سخن نگویند.
رییس جمهوری با بیان اینکه حکومت و اداره کشور بدون سعه صدر امکانپذیر نیست، اضافه کرد: بگذاریم افراد حرفشان را بزنند و به خاطر یک اشکال کوچک و یک خرده اشکال، آدم‌های بزرگ را کنار نگذاریم. هیچکس در این جامعه معصوم نیست و همه ممکن است مرتکب خطا و اشتباه شوند.
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نباید بی جهت افراد را زیر علامت سوال ببریم، اظهار داشت: اساس دین این است که همه مردم راستگو، خوب، صالح و بیگناهند، مگر اینکه عکس آن اثبات شود. این جزو اصول مسلم موازین دینی و فرهنگی ماست که اصل بر برائت است؛ اینها جزو الفبای علوم اسلامی ماست.
رییس جمهوری تاکید کرد: نباید به این راحتی آبروی مردم را معامله می‌کنیم و اسمش را بگذاریم دقت نظر؛ این دقت نظر نیست، بلکه تخریب مسلمان و از بین بردن آبروی مسلمان است.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: استیضاح حق مجلس است اما ما هم نمی‌توانیم تاسف خودمان را ابراز نکنیم از اینکه دکتر فرجی دانا را به عنوان یک وزیر عالم و انقلابی و دانشمند از دست دادیم.
خبر تکمیل می شود./924/د102/ج



۱۳۹۳/۷/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن