تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام 22 رايزن بازرگاني پس از تامين منابع مالي/ تراز تجاري ما اندکي منفي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۰ق.ظ)
افخمي در پاسخ به موج خبر داد: اعزام 22 رايزن بازرگاني پس از تامين منابع مالي/ تراز تجاري ما اندکي منفي است رئيس سازمان توسعه تجارت از اعزام 22 رايزن بازرگاني به بازارهاي هدف پس از تامين منابع مالي خبر داد.
ولي الله افخمي رئيس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري موج پيرامون تاثير تبادل هيات هاي تجاري ميان ايران با ساير کشورها در حجم مبادلات اقتصادي ايران با اعلام اين مطلب اظهار داشت: رفت و آمدهاي تجاري که ميان ايران با ساير کشورها صورت گرفته است قطعا لازمه تجارت است.
وي افزود: اگر اين رفت و آمدها نبود قطعا ما بايد تجارت خود را با قيمت گران تري انجام مي داديم اما رفت و آمدهاي صميمانه سبب مي شود که ما به سهولت با ساير کشورها روابط اقتصادي خود را توسعه دهيم.
وي ادامه داد: از ابتداي سال جاري تا کنون هيات هاي تجاري متعددي به ايران اعزام و يا از ايران روانه بازارهاي هدف شده اند و ما پس از اين تبادل هيات ها به دنبال پيگيري نتايج آن هستيم تا بتوانيم از اين امر در راستاي توسعه روابط اقتصادي بهره کافي را ببريم.
وزير صنعت و تجارت در خصوص اعزام رايزن بازرگاني از ايران به ساير کشورها اذعان داشت: ما 22 رايزن بازرگاني را براي اعزام انتخاب کرده و آموزش هاي لازم را به آنان داده ايم و حتي رايزن ها از کشورهاي هدف بازديد نيز کرده اند اما ما منتظر تامين منابع مالي براي اعزام رايزنان بازرگاني هستيم.
رئيس سازمان توسعه تجارت تصريح کرد: يکي از اقدامات سازمان توسعه تجارت اين است که براي بازارهاي بزرگ دو و يا چند رايزن بازرگاني اعزام کنند از جمله اين کشورها ترکيه، عراق و روسيه هستند که ما قصد داريم علاوه بر آنکارا در استانبول نيز رايزن بازرگاني داشته باشيم و براي شمال و جنوب عراق نيز رايزن بازرگاني اعزام نماييم.
رئيس سازمان توسعه تجارت در خصوص ورود هيات هاي تجاري به ايران متذکر شد: تا هفته آينده هيات هاي تجاري از ويتنام، پاکستان و قطر به ايران مي آيند و ايران نيز به ترکيه وبرخي کشورهاي اروپايي هيات تجاري اعزام خواهد کرد.
افخمي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار موج مبني بر وضعيت تراز تجاري کشور اظهار داشت: تراز تجاري ايران بدون احتساب صادرات خدمات فني و مهندسي اندکي منفي است اما اگر اين صادرات را محاسبه کنيم تراز تجاري ما منفي محسوب نمي شود.
وي ابراز داشت: بدون احتساب صادرات خدمات فني و مهندسي نسبت واردات به صادرات ما 26 ميليارد دلار به 23 ميليارد دلار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن