تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون های فرهنگی مساجد در روستاهای قزوین باید گسترش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین احمدی:
کانون های فرهنگی مساجد در روستاهای قزوین باید گسترش یابد
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای مقابله با شبیخون فرهنگی توسعه کانون های فرهنگی وهنری در روستاها و استفاده از صاحب نظران و افراد توانمند برای اطلاع رسانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.



به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی عصر دوشنبه در نشست مسئول کانون های فرهنگی هنری استان با خبرنگاران که در سالن ارشاد قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید جوانان را در مساجد با نماز آشنا کنیم و با بیان اهمیت آن بستر لازم برای ترویج امور دینی بخوبی فراهم شود.

احمدی بیان کرد: شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه ایجاب می کند تا مساجد به عنوان کانون تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه و استفاده مطلوب قرار گیرد که در این راستا لازم است محتویات مساجد به روز شود و فلسفه تعلیم و تربیت با عزم ملی و مدیریت جهادی دنبال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: وقتی تعیلم و تربیت به عنوان نیاز جامعه کنونی است بهترین مکان برای این کار مساجد است و مهمترین فلسفه کانون ها نیز برنامه ریزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

این مسئول یادآورشد: پیوند جوانان با مساجد در همه شرایط ضرو.ری است و از ائمه جماعات، روحانیون، بسیج و مسئولان مساجد انتظار داریم برای تحقق این کار مهم همکاری لازم را داشته باشند.

احمدی گفت: وقتی دشمنان اندیشه های جوانان را نشانه گرفته اند می توانیم با جذب جوانان به مساجد از ایده ها و خلاقیت نسل آینده ساز بخوبی برخوردار شده و با برنامه های مدون از شبیخون فرهنگی جلوگیری کنیم.

توسعه کانون های فرهنگی در روستاها

این مسئول بیان کرد: با توجه به گسترش شبکه های ماهواره ای در مناطق شهری و روستایی به نظر می رسد برای مصون سازی ساکنان روستا باید اقدامات موثرتری انجام دهیم و با راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستاها از آسیب ها کم کنیم.

وی اضافه کرد: مساجد نباید فقط کارکرد عبادی داشته باشد و پس از اقامه نماز بسته شود بلکه باید به عنوان مکانی مکتب ساز و مدرسه ای تاثیرگذار همیشه به روی مردم باز باشد ونیازها را برطرف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزار نشست های تخصصی باید برای نیمه دوم سال برنامه مشخص داشته باشند و تقویم شش ماهه ارائه کنند.


احمدی اضافه کرد: اسناد بالادستی، رهنمودهای رهبری و مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دبیرخانه کانون لازم است خلاصه نویسی شده و ضمن بازنگری در برخی فعالیتهای کانون بر اساس نیازهای مخاطبان جامعه حرکت آینده تدوین شود.

وی یادآورشد: بازنگری در تقویم اجرایی و دادن برنامه متناسب با درخواست و نیازها می تواند به موفقیت در امور کمک کند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: نقاط روستایی و محروم و دورافتاده در شبیخون فرهنگی آسیب پذیر تر است لذا می بایست با استفاده از افراد توانمند و متخصص و اعزام آنها به روستاها از آسیببها کم کنیم.

470 میلیون تومان در امور مساجد و امور فرهنگی هزینه می شود

احمدی گفت: امسال 470 میلیون تومان در قالب تفاهم نامه به کانون های فرهنگی و امور مختلف دیگر اختصاص داده شده که هزینه می شود که در این راستا 150 میلیون تومان هم به صداوسیمای مرکز قزوین داده شده است.



 


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن