تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819162985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «چاي اول» منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۱۰ب.ظ)
کتاب «چاي اول» منتشر مي‌شود مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) از چاپ کتاب «چاي اول» با زير عنوان دانستني‌هاي پيش از خواستگاري در آينده‌اي نزديک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد روحاني با اشاره به کتاب چاي اول با زير عنوان دانستني‌هاي پيش از خواستگاري اظهار کرد: اين کتاب در هفت فصل طراحي شده که فصل نخست اين کتاب دانستني‌هاي پيش از خواستگاري نام دارد.
وي خاطرنشان کرد: چه زماني به ازدواج نياز داريم، اهداف و انگيزه‌ها و آثار و فوايد ازدواج، ملاک‌هاي همسرگزيني، دقت در برخي از انواع ازدواج و مراحل پيش از آشنايي و خواستگاري از مباحث مطرح شده در اين کتاب است.
مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) عنوان کرد: فصل دوم داراي عنوان آشنايي بوده که جست وجو و شناسايي ابتدايي،‌ جايگاه عشق در ازدواج، انواع عاشقان،‌ دوستي‌هاي پيش از ازدواج و مشکلات آنها در اين فصل طرح بحث شده است.
وي يادآور شد: فصل سوم داراي عنوان مراسم خواستگاري است؛ چرايي انجام خواستگاري از سوي مرد، محل خواستگاري، لباس خواستگاري، نظافت و پاکيزگي، پذيرايي و نماز و دعا پيش از خواستگاري از مباحث اين فصل است.
روحاني تصريح کرد: جلسات آشنايي دختر و پسر، گفت‌وگوي مستقيم دختر و پسر در مراسم خواستگاري،‌ فوايد گفت‌وگو، چگونگي گفت‌وگو و پرسش‌هاي جلسات آشنايي از مباحث ديگر مطرح شده در اين کتاب است.
وي تحقيقات را يکي ديگر از عناوين فصل‌هاي اين کتاب ذکر کرد و افزود: دقت در انتخاب سئوالات در ازدواج، شيوه‌هاي تحقيق، اهميت و ضرورت مشورت پيش از ازدواج، جايگاه استخاره، انواع استخاره و آمادگي براي پاسخ به رد يا منفي شنيدن در اين بخش مطرح مي‌شود.
مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) خاطرنشان کرد: فصل ديگر اين کتاب قرارها و تعهدها نام دارد که مهريه و اهميت و فلسفه آن، زمان پرداخت مهريه، جهيزيه، شير بها،‌ حکم‌هاي شرعي شيربها و زمان مناسب در آن تبيين شده است.
وي يادآور شد: آسيب‌ها و هشدارها، ايده‌هاي اشتباه در ازدواج، مشکلات و موانع ازدواج جوانان و مباحثي از اين قبيل جزو موضوعات مهم در فصل هفتم است.
روحاني عنوان کرد: هيچ چيز در جهان نمي‌تواند به اندازه ازدواج موفق زندگي انسان را پويا کند، در اين کتاب نکاتي درباره خواستگاري بيان شده و براي کساني که تمايل دارند با مراسم ازدواج و خواستگاري و مباحث اين چنيني براي تقويت بنيان خانواده آشنا شوند، بسيار مفيد بوده و مورد توجه مخاطبان قرار مي‌گيرد.
کتاب چاي اول با زير عنوان دانستني‌هاي پيش از خواستگاري از سري کتب مشاوره در زمينه علوم تربيتي و روانشناسي با تيراژ 3 هزار عدد و قيمت 4 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در آينده‌اي نزديک چاپ مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن