تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804104106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علما و روحانیون در انتخابات سال آینده خبرگان و مجلس نقش مهمی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس آیت الله ایمانی:
علما و روحانیون در انتخابات سال آینده خبرگان و مجلس نقش مهمی دارند
شیراز – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: علما و روحانیون در انتخابات سال آینده خبرگان و مجلس نقش مهمی در روشنکردن مردم دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله اسدالله ایمانی، ظهر دوشنبه در گردهمایی ائمه جمعه فارس گفت: دگراندیشان هم به فکر انتخابات خبرگان و مجلس هستند.که در این راستا باید دقت فراوان شود. وی تصریح کرد: رأی مردم است و اصل دوم حضور حداکثر جامعه است و در این میان باید بتوانیم بهترین‌ها را پرورش دهیم و تربیت کنیم که از مجموعه منتخبین و کاندیداها انتخاب شده و بیرون آیند و این کار بسیار سخت و سنگینی است. نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: حرف ما این نیست که چه کسی انتخاب شود، انتخاب متعلق به مردم است و مردم باید خودشان رأی دهند و انتخاب کنند و حضورشان هم باید کامل باشد اما ما در دوره ششم مجلس مشاهده کردیم که نمایندگان مجلس چه به روز انقلاب و نظام آوردند با تحصن و وادار کردن قوه مجریه به استعفا، اپوزیسیون در درون جامعه و حاکمیت را تشکیل دادند و اکنون دنبال تکرار این قضایا هستند و هیچ تعارفی هم نمی‌کنند. آیت الله ایمانی تصریح کرد: علما و روحانیان، مؤمنان و دلسوزان انقلاب باید این مسائل را به جد دنبال کنند و در شهرستان‌های خود بومی‌سازی انجام دهند که با چه روشی این مسئله را انجام دهند. امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه نیز گفت: در دوران دولت قبل حرکتی برای حوزه‌های انجام شد که به اصطلاح دولت هزینه‌هایی از حوزه‌ها را عهده‌ دار شده و متقبل می‌شود هم در بعد نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری، جاهای مختلفی هم کارهایی کم و بیش انجام گرفت. آیت الله ایمانی تصریح کرد: اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حوزه‌های شهرستان‌ها و استان‌ها بتوانند روی پای خود بایستند که ما مقداری در این قضیه ضعیف عمل کردیم حتی در یکی از دوره‌های مدیریت حوزه علمیه قم یک تشکیلات بسیار عریض و طویلی به وجود آمده بود و یک بروکراسی فوق‌العاده سنگین بر حوزه‌های علمیه سنگین شده بود اما این تفکر کمی اصلاح شده است. نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: حوزه‌های علمیه ما باید از دولت‌ها مستقل باشند دولت یک وظیفه‌ای دارد و باید وظیفه خود را انجام دهد و باید در سخت‌افزارها کار کند اما ما نباید کارمان را به آن‌ها گره بزنیم، او مسئولیتی دارد و باید انجام دهد و متأسفانه جوسازی‌ها در این رابطه بیش از آن است که قابل تصور باشد. امام جمعه شیراز یادآور شد: متأسفانه برخی اشخاص بارها نوشته‌اند اینقدر که اعتبار به حوزه‌ها داده می‌شوند، حوزه‌ها چه کردند اما باید به آنها گفت که چه به حوزه‌ها دادند و آنچه داده‌اند در مقایسه با دانشگاه‌ها چه نسبتی دارد یعنی آنچه به حوزه‌ها داده‌اند با آنچه به مجموعه دانشگاه‌ها داده‌اند و می‌دهند چه مقایسه و نسبتی را بین آنها می‌توان طراحی کرد.
  وی با اشاره به اینکه در اینجا بسیار به حوزه‌های علمیه ظلم می شود و کاری که نشده بزرگ جلوه داده می‌شود و بعد هم مطالبات بی‌مورد بیان می‌شود، گفت: حوزه علمیه چه به او کمک شود چه نشود، وظایفی دارد اینکه انتظار داشته باشیم حوزه‌های علمیه ما به وسیله دولت راه‌اندازی شود و کمک کند این انتظار خامی است و باید بر اساس کمک مردم و خیران و افرادی که با ما ارتباط دارند. نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: حوزه‌های خود را سرو سامان دهیم و غیر از این راهی در طول تاریخ نبوده و نخواهد بود و راه صحیح هم همین است. آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دور شدن از امامت و ولایت باعث بروز مشکلات است، گفت: آن هنگامی که امامت به خلافت تغییر چهره داد این مشکلات و معضلات برای امت اسلامی شکل گرفت و بزرگان دیگری هم معتقد به این هستند که آنچه در امر ولایت و امامت اتفاق افتاد در هیچ امری از امور اسلام رخ نداد بنابراین مسئله امامت و ولایت یک مسئله جاری و ساری است و نیاز به شناخت دقیق‌تر و بهتر از این ماجراست.
  وی تصریح کرد: لازم است ائمه جماعات در شهرستان‌ها بنیاد غدیر را به فردی  واگذار کنند که آمادگی  شبانه ‌روزی برای ترویج امر امامت و ولایت داشته باشد وگرنه اینکه حکمی صادر شود و دهه غدیری بیاید و جشنی به نام غدیر برپا شود و بعد جمع شود راه مطلوب نیست و نباید باشد. امام جمعه شیراز تاکید کرد: 24 طرح در بنیاد بین‌المللی غدیر فارس مطرح شده که مربوط به ایام سال است زیرا باید برنامه ‌ریزی در امر ولایت و امامت را در طول ایام سال داشته باشیم.
  نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ولایت فقیه مقدمه‌ای برای فضاسازی ولایت بقیة الله‌ الاعظم(عج) و امام معصوم است زیرا فضای آشنا شدن جامعه بشری با ولایت امام معصوم از طریق ولایت فقیه میسر است و ولایت فقیه هم تداوم ولایت معصومین است یعنی حلقه ارتباطی است و ولایت فقیه بین ولایت معصوم قرار دارد و آینده‌ای که فضا فراهم خواهد شد و مصلح موعود ظهور خواهد کرد و جهان از این نابسامانی‌ها آزاد و رها خواهد ساخت.

 


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن