تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819752770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عروسک‌های بومی و محلی خراسان‌جنوبی ثبت ملی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برای اولین‌بار در ایران؛ عروسک‌های بومی و محلی خراسان‌جنوبی ثبت ملی می‌شود خبرگزاری پانا : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ثبت عروسک‌های بومی و محلی دست‌ساخت مردم استان همزمان با ˝روز جهانی کودک˝ در فهرست آثار ملی ناملموس کشور خبر داد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۴ مهر ساعت 12:51



به گزارش  خبرگزاری پانا، به نقل از روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسن رمضانی ضمن تبریک شانزدهم مهرماه "روز جهانی کودک"، گفت: کودکان نماد آینده کشور محسوب می‌شوند و برای فهم آینده یک کشور باید به سیمای کودک آن جامعه نگاه کرد.
 
وی اظهارکرد: هنر عروسک‌سازی در تمامی کشورهای جهان به عنوان یکی از کامل‌ترین و شاخص‌ترین هنرها برای کودکان شناخته شده است که می‌تواند با فرهنگ‌سازی، رشد و اعتلای معنوی، انسانی و اجتماعی کودکان جامعه را رقم بزند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ثبت عروسک‌های بومی و محلی در فهرست آثار ملی برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.
 
رمضانی افزود: عروسک‌های بومی و محلی توسط بانوان خراسان جنوبی به ویژه در روستاهای حومه شهرستان سربیشه "تاجمیر، نازدشت، حجت‌آباد و همت‌آباد"، برای بازی کودکان با رویکردهای تربیتی-آموزشی و انتقال فرهنگ شفاهی به نسل بعدی ساخته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: عروسک‌های بومی، از پارچه، چوب و سایر اشیاء موجود در خانه تولید شده و در ساخت آن‌ها به جزییات کمتر توجه شده و کامل درست نمی‌شود؛ چراکه زنان بر این باورند که خالق بی عیب و نقص خدا است.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن