تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805297722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان بازنشستگان تامین اجتماعی رایگان می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: درمان بازنشستگان تامین اجتماعی رایگان می‌شود


سازمان تامین اجتماعی با اعلام خبر حذف فرانشیز درمانی بازنشستگان در مراکز دولتی، وعده داد که از آبان بازنشستگان تامین اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی دولتی هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. وعده ای که اگر عملی شود کارنامه این سازمان را طلایی خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام خبر حذف فرانشیز درمانی بازنشستگان در مراکز دولتی، وعده داد که از آبان بازنشستگان تامین اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی دولتی هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. وعده ای که اگر عملی شود کارنامه برنزی این سازمان را طلایی خواهد کرد.

محمدحسن زدا، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه اطلاعات گفت: با توجه به این که بازنشستگان بیشتر درگیر مسائل درمانی هستند، سازمان تامین اجتماعی بخشی از بیمه تکمیلی و پوشش های درمانی آنها را به طور مستقیم به عهده گرفته است و از ماه آینده هم با حذف فرانشیز در مراکز درمانی دولتی، خدمات بیشتری به آنها ارائه خواهد شد.

زدا، با اشاره به این که دولت در تنظیم لایحه جدید خدمات کشوری اصلاحات پارامتریک از جمله افزایش سن بازنشستگی را پیشنهاد کرده است گفت: سازمان های بیمه گر وقتی به دوران میانسالی و پیری خود می رسند با مشکل افزایش حجم بازنشستگان مواجه می شوند. این سازمان ها در 30سال اول به دلیل آنکه خروجی ندارند و فقط حق بیمه دریافت می کنند، این مشکل را حس نمی کنند. اما در 30 سال دوم چون خروجی ها شروع می شود و در 30سال سوم تبدیل به سونامی می شود، سازمان های بیمه گر به فکر انجام اصلاحات پارامتریک می افتند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، یکی از عوامل موثر در اصلاحات پارامتریک را سن امید به زندگی دانست و گفت: در سال 1354 که قانون تامین اجتماعی تصویب شد، سن امید به زندگی 52سال بود و سن بازنشستگی 50سال در نظر گرفته شد. امروز سن امید به زندگی در ایران 72سال است اما سن بازنشستگی کاهش یافته و با تصویب قوانین حمایتی در برخی موارد شرط سنی برداشته شده است.

زدا، با بیان این که مدل بازنشستگی فعلی برای کشوری که می خواهد ترقی کند، مدل مناسبی نیست، گفت: افزایش سابقه برای بازنشستگی هم یکی دیگر از مواردی است که می تواند در اصلاحات پارامتریک در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: در ماده 28قانون تامین اجتماعی هم آمده است که سازمان باید هر 3سال یک بار در محاسبات تعیین نرخ حق بیمه بازنگری داشته باشد. اما متاسفانه این ماده مغفول مانده و از سال 1354 تا الان فقط یک بار انجام شده است.

هزینه سنگین صندوق های بازنشستگی روی دست دولت

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، با بیان این که فعلا این سازمان برنامه ای برای افزایش سن و سابقه بازنشستگی ندارد گفت: به استناد یکی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه سازمان تامین اجتماعی باید در طول برنامه قانون جدید را ارائه کند.او ادامه داد: اگر بخواهیم صندوق بازنشستگی پایدار بماند و به وظایف خود عمل کند، باید از فروپاشی آن جلوگیری کنیم. سازمان های بیمه گر تابعی از ورودی و خروجی های خود هستند که اگر منابع مالی شان تامین نشود مجبور به استفاده از حمایت های دولتی هستند.

به گفته زدا، اکنون سازمان تامین اجتماعی متکی به درآمدهای اختصاصی خود است و از درآمدهای عمومی استفاده نمی کند. اما اطلاعات موجود نشان می دهد که سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح امسال حدود 25هزار میلیارد تومان از محل درآمدها و منابع عمومی کشور را صرف پرداخت حقوق بازنشستگی کرده اند که این رقم نزدیک به 3.5 برابر بودجه عمرانی کشور است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، با بیان این که اگر این اصلاحات پارامتریک و سیستمی در سازمان تامین اجتماعی با پوشش 40میلیون نفری اش اتفاق نیفتد، رقمی حدود 30هزار میلیارد تومان هم از این طریق به دولت تحمیل می شود گفت: مجموع این دو رقم، حدود 70درصد از کل درآمدهای دولت را صرف پرداخت حقوق بازنشستگان می کند. بنابراین باید با اصلاح پارامتریک و تغییر سن بازنشستگی از ضرری به این بزرگی جلوگیری کرده و تجربه کشورهایی مثل یونان و پرتغال را تکرار نکنیم.

زدا، ادامه داد: با توجه به این که سازمان تامین اجتماعی در یک سال اخیر از حاشیه و بحث های سیاسی خارج شده و به امور بیمه گری برگشته است، علم بیمه گری به ما دستور می دهد که بازنگری ها باید شروع شود. اما باید در کنار آن تدبیر و مدیریت در نظر گرفته شود.به گفته زدا، سازمان تامین اجتماعی قصد تصمیم گیری جدید درباره کسانی که از گذشته با این سازمان قرارداد داشته اند ندارد و هر نوع تصمیم جدید، برای آیندگان و افرادی که برای اولین بار بیمه می شوند، اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، همچنین با اشاره به کسر حق بیمه از تمام درآمدهای مستمر از جمله اضافه کار گفت: اضافه کار دقیقا مشابه حقوق و مزد است که در مقابل کار اضافی پرداخت می شود. بنابراین نباید آن را مزایا در نظر گرفت و کسر حق بیمه از آن را مورد نقد قرار داد. قانون تامین اجتماعی به صراحت اعلام می کند که اضافه کار مشمول کسر حق بیمه می شود.

او ادامه داد: هر مزایایی که به صورت مستمر به کارگر پرداخت شود، از جمله کارانه، کمک هزینه و حق بن، شامل کسر حق بیمه می شود. اما برخی موارد مانند کمک عائله مندی، چه مستمر پرداخت شود و چه غیر مستمر، مشمول کسر حق بیمه نمی شود.

تصویب کلیات اصلاحیه قانون مشاغل سخت و زیان آور

زدا، با اشاره به تصویب کلیات اصلاحیه قانون مشاغل سخت و زیان آور در دولت گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری به بخش هایی از این اصلاحیه نقدهایی داشت که کار فنی و کارشناسی آن انجام شده و به زودی جزئیات بیشتری از مصوبه دولت اعلام خواهد شد.

او با اشاره به این که یکی از مهم ترین بخش های اصلاحیه مشاغل سخت و زیان آور مربوط به غیبت های غیرموجه کارگران است گفت: در تلاشیم تا کسانی که بیشتر از 10 روز در سال غیبت غیرموجه داشته اند هم بتوانند با تدابیری پس از 20سال خدمت بازنشسته شوند. اما اعلام جزئیات بیشتر آن مشروط به تصویب نهایی دولت است.

زدا، درباره افزایش ظرفیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد و درحال حاضر کمیسیون بهداشت مجلس مشغول بررسی این طرح است ولی هنوز نتایج آن اعلام نشده است.زدا با بیان این که سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی 2میلیون و 200هزار بازنشسته بخش خود، تعهداتی در قبال بازنشستگان دارد، گفت: در راستای تکریم جامعه مخاطب بسیاری از رفت و آمدها و فرآیندهای اداری در ارائه خدمات را کاهش داده ایم و پرونده های اینترنتی را در مدت کوتاهی مورد رسیدگی قرار می دهیم.


دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن