تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821255428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام مطالعات طرح هادي 2هزارو دويست روستا در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۵۷ق.ظ)
لقماني: اتمام مطالعات طرح هادي 2هزارو دويست روستا در فارس دو هزار و 200 روستاي فارس مطالعات طرح هاي هادي انجام و به اتمام رسيده و برخي از اين روستاها که 10 سال عمر طرح هادي آنها به اتمام رسيده بحث بازنگري را دنبال مي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد تقي لقماني پيش در نشست خبري به مناسبت روز روستا گفت: دو هزار و 200 روستاي فارس مطالعات طرح هاي هادي انجام و به اتمام رسيده و برخي از اين روستاها که 10 سال عمر طرح هادي آنها به اتمام رسيده بحث بازنگري را دنبال مي کنند
وي تاکيد کرد: بيش از 90 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار فارس داراي طرح هادي هستند و اميدوارم در سال جاري 10 درصد باقي مانده مطالعات طرح ها به انجام و اتمام برسد وي تصريح کرد:
مدير کل بنياد مسکن استان فارس افزود: اجراي طرح هادي 880 مورد در سطح روستاهاي استان محقق شده که مباحث مربوط به معابر و آسايش در اولويت قرار دارد.
لقماني افزود: بهبود سطح رفت و آمد و آرامش روستاها را به دنبال مي کنيم که اميدوايم در برنامه شش با حساسيت بيشتر ديده شود.
وي با بيان اينکه در بخش واگذاري زمين به روستاييان نيز پيشرفت هاي چشمگيري داشته ايم، گفت: بيش از 80 هزار قطعه زمين به روستاييان واگذار شده و صدور اسناد مالکيت نيز مد نظر قرار دارد که در بخش توليد و اقتصاد در نظام بانکي و قضايي بسيار موثر است.
مدير کل بنياد مسکن استان فارس تصريح کرد: 235 هزار جلد سند به روستاييان اهدا و 70 درصد منازل مسکوني روستايي داراي سند شده اند.
لقماني تاکيد کرد: در بحث مسکن نيز تا به امروز بيش از 132 هزار واحد طي برنامه چهارم و پنجم بهسازي شده و اين روند در حال استمرار است.
وي يادآور شد: سقف تسهيلات از 12 به 15 ميليون تومان افزايش پيدا کرده و کارمزد نيز با گذشته تفاوت نکرده که اميدوارم 15 هزار سهميه اوليه سال 93 هر چه سريعتر اجرايي شود.
مدير کل بنياد مسکن استان فارس افزود: به مناسبت روز روستا 22 طرح هادي با اعتبار 33 ميليارد ريال در فارس به بهره برداري مي رسد.
لقماني در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص تبديل روستاها به شهر نيز گفت: تبديل به شهر شدن روستا يک بحث فرهنگي است که رسانه ها بايد کمک کنند تا مشکلات فرهنگي برطرف شود توسعه ناعادلانه و رشد سريع و استقرار مراکز بزرگ اقتصادي در شهرها جاذبه ايجاد کرده در حاليکه بايد مراقب بود که فرهنگ روستايي بيش از اين دچار خدشه نشود.
وي تاکيد کرد: خوشحال نيستيم که روستاها به شهر تبديل شوند زيرا شهر شدن بايد با امکانات و ظرفيت همراه باشد که خيلي از نقاطي که تبديل به شهر شده اند ظرفيت اقتصادي در آنها وجود ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن