تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803944982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: روستای فوردو نمادی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است/ روستاها باید مراکز توریستی شوند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روحانی: روستای فوردو نمادی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است/ روستاها باید مراکز توریستی شوند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روستاهای کشور باید مراکز توریستی شوند، گفت: بسیاری از بزرگان، شعرا، فلاسفه، عالمان، مراجع تقلید، بزرگان سیاسی در دوران مشروطه و انقلاب اسلامی روستایی و اهل روستا بوده‌اند.

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در نخستین همایش روز ملی روستا در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان و در پیش بودن عید غدیرخم گفت: در ایام مبارکی قرار داریم. عید سعید قربان را پشت سر گذاشتیم و هنوز عطر ابراهیمی این روز به مشام ما می‌رسد و عید بزرگ اسلامی، عید غدیرخم  را هم پیش رو داریم و از هم‌اکنون منظر زیبای آن روز پرشکوه و سرنوشت‌ساز برای تاریخ اسلام را مشاهده می‌کنیم، من این اعیاد را تبریک می‌گویم.

وی افزود: حضور در جمع روستائیان ویژگی خاص خودش را دارد. وقتی کلمه روستایی را مطرح می‌کنیم ممکن است از دید غیرروستایی، اقتصاد، تولید و کشاورزی به ذهن برسد اما برای کسی که خودش روستایی است، روستا مفهوم فرهنگی دارد، قبل از آنکه مفهوم اقتصادی داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روستا یعنی جمعی که با هم تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز، برادرانه و مهربانانه دارند، گفت: روستا یعنی مکانی که غل و غش در آنجا وجود ندارد. روستا یعنی پاکی، صفا، صداقت. روستا یعنی وفای به عهد و ادای امانت. روستا یعنی ایمان سرشار به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع). روستا یعنی جایگاهی که انسان مسیر تلاش و کار و فداکاری را به خوبی مشاهده می‌کند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از بزرگان، شعرا، فلاسفه، عالمان، مراجع تقلید، بزرگان سیاسی در دوران مشروطه و انقلاب اسلامی روستایی و اهل روستا بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و یا مواد غذایی و امثال اینها نیست، تصریح کرد: روستا، ذخیره بزرگ فرهنگی است و این جزو میراث فرهنگی و آداب و سنن قوی اسلامی و ایرانی محسوب می‌شود که در آن نهفته است.

رئیس جمهور در ادامه به نقش روستا و روستاییان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما امروز باید نقش روستا و روستائیان را در توسعه، کار و تلاش ببینیم.

روحانی ادامه داد: روزهای ابتدایی نهضت اسلامی، در 15 خرداد اوج شکوه حضور مردم و فداکاری آنها بود که از باقرآباد در ورامین آغاز شد. البته درست است که تهران و قم، مراکز بزرگ و همین‌طور مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و دیگر شهرهای بزرگ، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مراکز انقلاب و حرکت بودند اما روستائیان عزیز ما در بسیاری از استان‌ها پیشتاز این حرکت بودند.

وی در ادامه به حرکت کفن‌پوشان ورامین در روز 15 خرداد 42 اشاره کرد و گفت: در این روز نمونه بلند و بارز حرکت‌های انقلابی، حرکت کفن‌پوش روستائیان در باقرآباد ورامین بود. البته در دوران دفاع مقدس 8 ساله، همه ایران فداکاری و ایستادگی کرد اما روستائیان و عشایر نقش برجسته‌ای در این دوران داشتند.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: امروز این روستای فوردو که نمادی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است، نامش در همه اسناد و مدارک تاریخی و بین‌المللی تحت عناوین مختلف ثبت شده که روستایی با جمعیت حدود 1000 نفر است که البته با روستاهای اطرافش به حدود 2000 نفر می‌رسد اما خودش روستای 1000 نفره‌ای است که مجموعه دهستان‌های آن بیش از 100 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است . . .



منبع: تسنیم


۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن