تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتانیاهو در سازمان ملل هراس عظیم رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کاظم‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
نتانیاهو در سازمان ملل هراس عظیم رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جامعه جهانی دیگر به رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد، حتی کشورهای‌ غربی و اروپایی هم از رویکرد آن‌ها به ستوه آمده‌اند و دلیل اینکه نمی‌توانند مقابل آن قرارگیرند نفوذ لابی‌های صهیونیستی در مراکز تصمیم‌گیری آن‌هاست.


"احمد کاظم‌زاده"در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه نتانیاهو و رژیم‌ صهیونیستی به این موضوع پی‌برده‌اند که دنیا و جامعه‌ جهانی دیگر مثل سابق با پروژه ایران‌ هراسی که از سوی این رژیم مطرح شده‌ است همراهی نمی‌کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکنون خطر داعش برای جامعه‌ جهانی ملموس‌تر شده، صهیونیست‌ها سعی دارند با ایجاد رابطه بین این دو مسئله، پروژه ایران هراسی را دوباره از حاشیه به متن برساند.
 
وی افزود: در حال حاظر که به ایستگاه آخر مذاکرات نزدیک می‌شویم رژیم‌ صهیونیستی از اینکه مذاکرات به نتیجه برسد بسیار نگران است، اگر چنین اتفاقی روی‌ دهد فشارها در منطقه و جامعه‌ جهانی بر‌ روی این رژیم که تنها دارنده سلاح هسته‌ای و خطر اتمی در منطقه خاورمیانه محسوب شود، متمرکز خواهد شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: مجموع سخنان نتانیاهو بیش از آنکه از روی ابتکار باشد کاملا انفعالی بوده و از روی ترس انجام شده است.
 
کاظم‌زاده افزود: رژیم‌ صهیونیستی قصد دارد همانند ائتلافی که بعد از 11 سپتامبر سال 2001 آمریکا، به راه افتاد و از آن فضا استفاده کرد تا منطقه و سرزمین‌های اشغالی را امنیتی و معادله امنیت در برابر امنیت را به‌ جای فرمول پذیرفته شده قبلی یعنی زمین در برابر صلح را در منطقه جایگزین کرد، رفتار کند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به سخنان نتانیاهو در مجمع‌ عمومی‌ سازمان‌ ملل که سعی داشت به نوعی جنایات خود را توجیه کند و آن را واکنشی به حملات فلسطینی‌ها از جمله حماس قلمداد کند و با به‌ تصویر کشیدن تصاویر جعلی در این مجمع مسئله را طوری جلوه دهد که حماس از مناطق مسکونی‌اش در حال حمله به رژیم صهیونیستی بوده، در نتیجه آنها هم در برابر این حملات از خود دفاع کرده‌اند و این امر باعث بوجود آمدن کشتار‌هایی در این حوضه‌ها شده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: کاملا مشخص است که رژیم صهیونیستی از جنایاتی که در غزه مرتکب شده ترس و وحشت دارد که با قاطعیت نسبی‌ای که دولت خودگردان از خود نشان داده‌ مورد پیگرد قانونی قرارگیرد و همین مسئله در سخنان اخیر نتانیاهو تأثیر گذار بوده، که نشان از ترس این رژیم است.
 
کاظم‌زاده افزود: جامعه جهانی دیگر به رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد، حتی کشورهای‌ غربی و اروپایی هم از رویکرد آنها به ستوه آمده‌اند و دلیل اینکه نمی‌توانند مقابل آن قرار گیرند نفوذ لابی‌های صهیونیستی در مراکز تصمیم‌گیری آنهاست.
 
وی ادامه داد: نمونه آن این است که کشورهای‌ غربی اعم از آمریکا و اروپا در خصوص تشکیل دولت‌ فلسطین به تفاهم‌ و توافق رسیده‌اند، اما رژیم‌ صهیونیستی زیر بار این مسئله نمی‌رود وبه شهرک‌سازی خود ادامه می‌دهد و از این‌ طریق موازین کشورها را به چالش می‌کشد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با جنایاتی که در غزه و در گذشته نیز در کرانه‌باختری مرتکب شد و با توجه به این که این جنایات به گوش افکار عمومی و بین‌المللی خواهد رسید، حمایت‌های کشورهای غربی را از دست خواهد داد چرا که این کشورها مانند سابق نمی‌توانند از این مواضع و رویکردها حمایت کنند زیرا اعتبار آنان نیز خدشه‌دار خواهد شد.

  انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن